سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

عملکرد مهاجمان تیم ملی سؤال برانگیز است


عملکرد مهاجمان تیم ملی سؤال برانگیز است
مرحله گروهی رقابت های جام ملت های آسیا پایان یافت و تیم ملی فوتبال كشورمان به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد اما مهاجمان تیم ملی حتی یك گل زده هم در كارنامه خود ثبت نكردند!هاشمیان، عنایتی، خطیبی و رجب زاده در ۳ دیداری كه پشت سر گذاشتیم، حتی یك بار هم موفق به گشودن دروازه حریفان خود نشدند.
برای خط حمله ای كه ۳ گلزن خود را از آلمان و امارات احضار كرده و چهارمین نفر را نیز پس از این مسابقات روانه امارات می كند، چنین آمار تحقیركننده ای باوركردنی نیست.در میان این ۴ مهاجم، هاشمیان عملكرد قابل قبولی داشته چراكه اگر درباز كردن دروازه حریفان ناكام بوده ،در تلاش برای گرفتن توپ از بازیكنان حریف و موقعیت سازی برای دیگران، سرآمد نفرات مهاجم به حساب می آید.هاشمیان با نمایش خوبی كه در بازی مقابل چین اجرا كرد در فرار تیم ملی از شكست مقابل این تیم تأثیرگذار بود.
با این وجود عدم گلزنی هاشمیان مقابل مالزی با وجود موقعیت های مناسبی كه به دست آورده بود هم جای سؤال دارد.در رابطه را رجب زاده هم نمی توان قضاوتی كرد چراكه زمان حضور او در این دیدار كوتاه تر از آن بود كه بتوان روی آن حسابی باز كرد.
اما عنایتی و خطیبی ضعیف ترین نمایش دوران بازیگری خود را به نمایش گذاشتند. عنایتی در این بازی ها غیر از دیدار مقابل مالزی كه یك پنالتی گرفت و یك بار هم توپی را كه باید گل می كرد به تیرك دروازه كوبید، عملكرد قابل ذكر دیگری نداشت. عنایتی كه پیش از این اعتقاد داشت، جنازه اش هم در جام جهانی گلزنی می كرد در مسابقات امسال با پیكر زنده اش هم سودی برای تیم ملی نداشت!حكایت رسول خطیبی البته حكایت دیگری است.
رسول خطیبی با آن اعتماد به نفس بالا و اشتباهات ویرانگرش، اگر روی نیمكت بماند مفیدتر و سودمندتر به نظر می رسد. خطیبی نه از سرعتش استفاده می كند، نه از تكنیكش و نه از شم گلزنی چند سال قبل خود و به همین دلیل است كه نمی فهمیم اصلاً چرا باید در تیم ملی حضور داشته باشد ؟شاید راحت تر می توانستیم نمایش ضعیف او را تحمل كنیم اگر پیراهن خاطره برانگیز شماره ۱۰ بر تن بازیكن شایسته ای قرار می گرفت اما این شماره ۱۰ حتی در حد بازیكن شماره ۲۶ هم نشان نداده چه برسد به اینكه بخواهد امید اول خط حمله تیم ملی باشد!
الماسی مثل علی سامره را به این دلیل كه در میان این همه مهاجم طراز اول! جایی پیدا نخواهد كرد، به مالزی نبردند تا روی نیمكت برای مشاوران قلعه نویی یك فضای خالی بیشتر باز شود. حالا ناچاریم دل به گلزنی های جواد نكونام و جواد كاظمیان ببندیم و امیدوار باشیم كه موتور گلزنی مهاجمان ما بالاخره یك روز باز شود!
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید