شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

دوئل تکراری


دوئل تکراری
دیروز همه ما انتظار بازی پرگلی را از سوی ملی پوشان كشورمان برابر مالزی داشتیم چرا كه می خواستیم به عنوان تیم صدرنشین گروه C وارد مرحله یك چهارم نهایی شویم اما با مشاهده این دیدار شاید متوجه شدیم كه این انتظار (دیدن بازی پرگل) چندان هم محقق نشد.
طبق پیش بینی ها در صورت برد چین مقابل ازبكستان ما باید مالزی را با حداقل ۵ گل از پیش رو برمی داشتیم تا می توانستیم صدرنشین شویم اما این پیش بینی ها آن طور اتفاق نیفتاد و چین مقابل ازبكستان با نتیجه ۳ - صفر شكست خورد.
هیچكس چنین اتفاقی را پیش بینی نمی كرد اما شكست چین برای ما بسیار خوشحال كننده بود چرا كه با هر بردی می توانستیم به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی صعود كنیم.
با صدرنشینی ایران در گروه C، حال باید به فكر مبارزه ای كه با تیم كره جنوبی در پیش داریم، باشیم.
دیدار ما با كره جنوبی اولین رویارویی با كره جنوبی در مرحله یك چهارم نهایی در جام ملت های آسیا نیست، چرا كه ما در جام ملت های قبلی هم در همین مرحله با كره جنوبی روبرو شدیم.
در جام ملت های ۹۶ در امارات در مرحله یك چهارم نهایی با نتیجه ۶ - ۲ مقابل كره جنوبی به پیروزی رسیدیم.
در جام ملت های ۲۰۰۰ در لبنان در مرحله یك چهارم نهایی در وقت های اضافه ۲ - یك شكست خوردیم.در جام ملت های ۲۰۰۴ در چین در مرحله یك چهارم نهایی ۴-۳ به پیروزی رسیدیم.
و حالا باز هم در جام ملت های ۲۰۰۷ با كره جنوبی روبرو شدیم؟
انگار قرار است همیشه قرعه ایران در جام ملت های آسیا در مرحله یك چهارم نهای به كره جنوبی بیفتد.
نكته جالب دیگر نتایجی است كه در این بازیها به دست آمده است. ما در این بازیها به صورت یك در میان به برد و باخت رسیده ایم.
اگر بخواهیم نتیجه این بازی را طبق نتایج سال های پیش پیش بینی كنیم، قرعه باخت به ایران می افتد!
اما ما نمی خواهیم از جام ملت ها به این زودی ها حذف شویم، بنابراین با تمام قدرت به مصاف كره جنوبی می رویم تا به یك پیروزی شیرین دست یابیم.
برای همه روشن است كه تیم كره جنوبی در جام ملت های ۲۰۰۷ مانند سال های گذشته پرقدرت ظاهر نشد. كره جنوبی در اولین دیدار خود مقابل عربستان به تساوی دست یافت و سپس در یك بازی پرانتقاد مقابل بحرین شكست خورد و سرانجام در بازی آخر با یك برد ضعیف (یك - صفر) توانست جواز صعودش به مرحله بعدی را به دست آورد.
این نتایج ناامیدكننده تیم كره نشان از آن دارد كه ما در این بازی با آن كره قدرتمند همیشگی روبرو نخواهیم شد.
اما باز هم نباید حریف را دست كم بگیریم چرا كه می بینیم هر تیمی جلوی تیم ایران قرار می گیرد، بازی بهتری ارایه می دهد. نمونه آن را می توان همین بازی دیروز ایران - مالزی بدانیم كه مالزی با ۲ باخت قبلی كه داشت، چگونه مقابل تیم ما بازی كرد و ۹۰ دقیقه مقابل ایران ایستادگی كرد.
بنابراین باید با آمادگی كامل و شناخت صحیح از تیم كره جنوبی به مصاف با این تیم برویم تا با كسب پیروزی نتایج بازیهای دوره های پیش ایران - كره جنوبی كه همواره به صورت برد و باخت یك در میان ایران و كره جنوبی بوده است، این بار با پیروزی ایران به گونه ای دیگر رقم بخورد.
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید