جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

دسته گل برای بازی اختیاری


دسته گل برای بازی اختیاری
● ایران - مالزی ؛ امروز ۰۵/۱۶
بازی تیم ملی فوتبال كشورمان برابر مالزی كه باید آسان ترین دیدار این تیم باشد، حالا به یكی از حساس ترین بازیهای این تیم تبدیل شده؛ به طوری كه پیش بینی می شود برای رسیدن به پیروزی پرگل در این دیدار به مشكل بربخوریم. هر چند ذهنیت بیشتر علاقه مندان به فوتبال و حتی بازیكنان تیم ملی فوتبال كشورمان این است كه این تیم در بازی امروز برابر مالزی، كار آسانی پیش رو دارد و می توان به راحتی چند گل به این تیم زد، اما واقعیت این است كه مردان كوچك مالزی برخلاف تصور ما، برای گرفتن امتیاز از ایران وارد زمین خواهند شد و این امر كار ما را برای رسیدن به پیروزی پرگل مد نظرمان سخت می كند.
تیم ملی امروز در شرایطی به مصاف مالزی می رود كه تمام هدفش این است كه با كسب یك پیروزی پرگل، به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شود و همچنان در مالزی به بازیهای خود ادامه دهد.
▪ آیا حسن تعویض می شود؟
اولین انتظار از سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان كه وارد بازیهای حاشیه ای شده، این است كه بهترین تركیبش را برای رسیدن به یك پیروزی مقتدرانه به میدان بفرستد. این تركیب می تواند از روی خط دروازه آغاز شود و به انتهای زمین و پیشانی خط حمله ختم شود.
حالا همه منتظرند ببینند امیر قلعه نویی در دیدار با مالزی كه از خط حمله قدرتی برخوردار نیست، دروازه بانش را تغییر خواهد داد یا نه؟ بدون شك، حسن رودباریان در دو دیدار گذشته تیم ملی عملكرد ایده آلی نداشته است كه كادر فنی بخواهد به خاطر عملكرد خوبش، از تعویض او طفره برود. به همین دلیل، انتظار اولیه از امیر قلعه نویی این است كه در این بازی به وحید طالب لو اجازه بدهد از سنگر تیم ملی دفاع كند.
▪ آزمایش مدافعی گلزن
یكی دیگر از تغییراتی كه به نظر می رسد می تواند در دیدار امروز تیم ملی برابر مالزی در تركیب این تیم صورت بگیرد، حضور یك مدافع گلزن در تركیب تیم ملی است كه می تواند علاوه بر استحكام بخشیدن به خط دفاعی در امر گلزنی نیز به بازیكنان تیم ملی كمك كند. حسن بزرگ هادی عقیلی این است كه به واسطه داشتن فیزیكی مناسب، می تواند در سرزنی خط حمله نیز به سایر بازیكنان كمك كند. او در بازیهای تداركاتی تیم ملی نیز ثابت كرد كه می تواند از ضربات ایستگاهی به خوبی استفاده كند. باید دید امیر قلعه نویی به تركیب تیمش دست خواهد زد یا بازی با مالزی را هم با همان مردان دیدار با چین آغاز می كند.
▪ هافبكهای جوركش!
اما مردان میانی تیم ملی در بازی امروز باز هم چشم و چراغ و امید اول امیر قلعه نویی برای گلزنی خواهند بود. مردانی كه در دو بازی ابتدایی هم برای تیم ملی گلزنی كرده اند، در این دیدار باید جور مهاجمانی را بكشند كه در دو دیدار گذشته هنوز موفق به گلزنی نشده اند. رضا عنایتی و وحید هاشمیان در دیدار با ازبكستان و چین به هیچ وجه در امر گلزنی موفق نبودند و حتی رسول خطیبی نیز كه در بازی اول به میدان رفت، نتوانست انتظارات را برآورده كند. به همین خاطر در بازی امروز باید باز هم هافبكهای تیم ملی جور مهاجمان را بكشند. البته بر روی نیمكت تیم ملی بازیكنانی حضور دارند كه هر چند پست تخصصی شان فوروارد نیست، اما قابلیت گلزنی بالایی دارند.
هر چند ملی پوشان كشورمان با آرامش و اطمینان بیشتری از پیروزی به مصاف مالزی می روند، اما به نوعی از این تیم نیز ترس و هراس دارند، زیرا خوب می دانند این تیم آن قدر پیشرفت كرده كه بتواند برای ملی پوشان ایران دردسرساز شود. مالزی هر چند هیچ امیدی برای صعود به مرحله بعد ندارد، اما این توانایی را دارد كه با زدن گل به تیم ایران كه ظاهراً تبحر خاصی در گل خوردن ابتدای بازی پیدا كرده، كار ما در گل شماری را با مشكل مواجه كند. به همین خاطر، تیم ملی باید با هوشیاری به مصاف مالزی برود.
▪ اختیار دست خودمان است
بازی امروز تیم ملی و نتیجه ای كه حاصل می شود، مستقیماً در سرنوشتمان تأثیر دارد. امروز همه اختیارات دست خودمان است و اگر بتوانیم مالزی را با بیش از ۵ گل شكست دهیم با آرامش و خیالی آسوده در مالزی خواهیم ماند و منتظر حریف آینده مان خواهیم بود.
هر چند این آرامش خیال را داریم، اما باید این نگرانی را هم داشت كه تیم ملی در یكی از روزهای بدش و در روزی كه گل زدن را از یاد می برد، این فرصت را در اختیار ازبكستان و یا چین بگذارد كه به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شوند و ما ناگزیر از سرنوشتی كه برای خودمان رقم زده ایم راهی اندونزی شویم و به مصاف تیمی كه احتمالاً كره جنوبی، عربستان و یا حتی اندونزی خواهد بود، برویم.
رضا پارسی
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید