جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


حرف های تعجب آور


حرف های تعجب آور
قائم مقام سازمان میراث فرهنگی مصاحبه جالب و قابل توجهی با یکی از خبرگزاری ها داشت.
حمید بقایی خبر از آن داد که سهمیه بندی بنزین سبب شده تا آمار سفرهای داخلی در کشور افزایش یابد.
جالب تر آنکه، این مقام مسوول در سازمان میراث فرهنگی کشور از ارسال نامه های تشکرآمیز آژانس های مسافرتی به سازمان نیز سخن گفته است.
این اظهارنظر در حالی صورت گرفت است که کارشناسان گردشگری و نمایندگان مجلس، همگی نسبت به ضربه خوردن وضعیت گردشگری کشور با سهمیه بندی هشدار داده اند.
مقام های مسوول صنعت گردشگری می توانند سری به شهرهای شمالی یا خراسان رضوی بزنند و آنگاه اظهارنظر کنند.
این در حالی است که معاون گردشگری استان خراسان رضوی می گوید: پس از سهمیه بندی بنزین بسیاری از رزروهای هتل های مشهد در ایام تعطیلات لغو شده است. حال به اظهارات رئیس جامعه هتلداران مازندران نیز توجه کنید. ایرانپور رئیس جامعه هتلداران مازندران نیز از لغو ۴۳درصد رزروهای مرداد و شهریور ۱۰۲ هتل رستوران و آژانس مسافرتی در مازندران و همچنین کاهش ۳۰ درصدی ورود گردشگران و مسافران به این استان خبر می دهد.
با کنار هم گذاشتن این اظهارنظرها، چند مساله قابل طرح است:
اول اینکه، تصور می شود، مدیرانی که در ساختمان سازمان میراث فرهنگی پشت میزهای خود نشسته اند، خبری از وضعیت گردشگری کشور ندارند. چرا که اگر بین مردم باشید به وضوح مشخص است که آمار سفرها کاهش پیدا کرده است.
دوم اینکه، کارشناسان از اوضاع وخیم صنعت گردشگری در ایران علی رغم تمام پتانسیل های توریستی کشور، همواره نگرانند.
حال نیز که با سهمیه بندی بنزین اوضاع گردشگری بدتر شده است، نیکوست فکری جدی به حال این صنعت شود. چرا که وقتی قرار است مصرف بنزین خودروهای شخصی کنترل شود، باید جایگزینی برای آن انتخاب شود. اما آیا وضعیت حمل و نقل بین شهری ها در حد مطلو بی قرار دارد؟ طبیعی است درصد کمی از مردم از هواپیما برای سفر به دلیل گرانی بلیط استفاده می کنند و بسیاری مجبورند از طریق قطار یا ماشین مسافرت کنند. ولی در حال حاضر زمینه لا زم برای استفاده از خودروهای شخصی وجود ندارد و اتفاقا این جاست که ضربه دیگری بر پیکر نحیف گردشگری کشور وارد می شود.
نویسنده : سروش ارشاد
منبع : روزنامه مردم سالاری


همچنین مشاهده کنید