جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

بازی با مالزی فرصتی طلایی برای ذخیره های طلایی


بازی با مالزی فرصتی طلایی برای ذخیره های طلایی
۲۴ ساعت دیگر مقابل مالزی، آخرین دیدار خود را در مرحله گروهی سپری خواهیم كرد تا پس از یك مبارزه نسبتاً آسان، راهی مرحله حذفی شویم. بالا نبودن كیفیت فنی تیم ملی در ۲ دیدار قبل و انتقادات بی شمار نسبت به نمایش ضعیف تعدادی از ملی پوشان باعث شده تا امیر قلعه نویی بیش از پیش نسبت به استفاده از نفرات ذخیره خود متمایل شود.
او كه از باتلاق ۲ بازی گذشته به یمن استفاده از نفرات تازه وارد فرار كرده، نیك می داند كه درمراحل حذفی و در تقابل با تیم های قدرتمند قاره، نمی تواند به امثال كریمی ها، خطیبی ها و عنایتی ها چندان دلخوش باشد.از همین روست كه دیدار مقابل مالزی، میزبان نگون بخت ما در گروه، فرصت بسیار مناسبی است تا كادر فنی با میدان دادن به نیمكت نشینان شایسته ای چون طالب لو، عقیلی، مبعلی، معدنچی، صادقی و كاظمیان، هم تركیب تیم ملی را متحول كند و هم اینكه نیمكت ذخیره خود را در میدان مبارزه امتحان نماید.
همچنین قلعه نویی در این بازی فرصت مناسبی دارد تا از نفراتی مثل عنایتی، زندی و حتی مهدوی كیا در پست اصلی خود استفاده كند تا با افزایش میزان كارآیی این نفرات در زمین مسابقه بار تهاجمی تیم ملی را نیز افزایش دهد.از سوی دیگر تیم ملی پس از ۲ بازی نه چندان مطلوب می تواند مقابل حریف ضعیفی چون مالزی، یك دیدار سراسر تهاجمی و حتی پرگل را به نمایش بگذارد و علاوه بر جلب مجدد اعتماد عمومی، روحیه تیم را جهت حضور قدرتمندانه در مراحل حذفی افزایش دهد.
میدان دادن به بازیكنان تهاجمی و با انگیزه ای مثل كاظمیان، مبعلی و معدنچی به چندین دلیل به سود تیم ملی است؛ اول اینكه استراحت دادن به بازیكنان اصلی كمك می كند تا در دیدارهای آینده با انرژی و قوای بیشتری برای تیم بازی كنند. ضمن اینكه خطر مصدومیت این بازیكنان نیز كاهش می یابد. دوم اینكه با درخشش احتمالی نفرات ذخیره، دست سرمربی تیم ملی برای چیدن تركیب های متفاوت بازتر می شود.
سوم اینكه با درخشش نفرات ذخیره،نفرات اصلی برای از دست ندادن جای خود در تركیب اصلی ناچار می شوند بیش از پیش تلاش كنند. به این ترتیب افزایش رقابت بین نفرات اصلی و ذخیره، شاهد بازی های با انگیزه تری خواهیم بود.علاوه بر این، درخشش نفرات ذخیره و باز شدن دست قلعه نویی برای چیدن تركیب اصلی كمك می كند تا دست سرمربی برای رقبا رو نشود و حریف ما نسبت به تركیب اصلی تیم ما، ناآگاه شود.حالا باید دید كه آیا كادر فنی تیم ملی از این فرصت استثنایی بهره خواهد برد یا خیر؟!
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید