چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

در پایان روز دوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا


در پایان روز دوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا
دور دوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نیز همراه با شگفتی‌هایی بود که بیشتر از حد تصور به جذاب‌شدن فوتبال در این جام کمک کرد. تایلند در اولین بازی روز دوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به پیروزی دلچسبی دست یافت تا با کسب چهارمین امتیاز از دو بازی خود شانس صعود به مرحله بعد را بیش از پیش کند.
در این دیدار ملی‌پوشان تایلند در حالی که مقابل عمان قرار گرفته بودند با درخشش خط حمله خود به پیروزی ۲ بر صفر دست یافتند.
تایلند با این پیروزی تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به عراق در جایگاه دوم جدول گروه اول قرار گرفت و عمان هم در قعر جدول باقی ماند.
در دومین دیدار روز دوم قطر و ویتنام مقابل یکدیگر قرار گرفتند و در حالی که هیچ کس انتظار اشتباه بچگانه‌ای را از دروازه‌‌بان قطر نداشت، شوت راه دور مهاجم ویتنام از دستان وی جدا شد و در میان ناباوری همگان به تور دروازه قطر چسبید. اما قطر بازی از دست رفته را با تلاش بی‌وقفه خود جبران کرد و توانست با فشار بی‌امان مهاجمان خود در نیمه دوم بازی را به تساوی بکشد.
در پایان این دیدار ویتنام با چهار امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به ژاپن در جایگاه دوم جدول گروه دوم قرار گرفت و قطر هم با کسب دومین تساوی و دومین امتیاز در جایگاه سوم.
عراق و استرالیا در حساس‌ترین رویارویی گروه یک مسابقات سومین پیکار روز دوم را انجام دادند، در این بازی به تمام فوتبال آسیا ثابت شد که ترس اشتباهی از فوتبال آسیا بر قاره کهن وارد شده بود و به خود استرالیایی‌ها نیز اثبات شد که حضور در میان تیم‌هایی آسیایی شاید به قیمت افت فاحش فوتبال این کشور و تباهی هر آنچه که تاکنون ساخته بودند، تمام شود.
عراق در این میدان سخت استرالیا را با سه گل درهم کوبید و مقتدرانه در صدر جدول ایستاد و اگر تنها یک گل استرالیا در این بازی نبود، این تیم به جای عمان در قعر جدول گروه نخست قرار می‌گرفت.
امارات و ژاپن چهارمین پیکار روز دوم بازی‌ها را انجام می‌دادند، امارات با قبول یک شکست تلخ در مقابل ویتنام برای جبران به میدان می‌آمد و ژاپن هم در اندیشه رسیدن به صدر جدول گروه.
اما گویی امارات هرگز در حد و اندازه فوتبال آسیا نیست و نمی‌تواند جایگاه خوبی با تمام هزینه‌های هنگفتی که در این زمینه می‌کند، پیدا کند.
ژاپن دومین شکست امارات را نیز رقم زد تا خود در صدر و امارات در قعر جدول گروه دوم قرار بگیرند.
گروه سوم رقابت‌ها و نبرد ازبکستان- مالزی؛ در این دیدار مالزی هم نشان داد که فاصله بسیار زیادی با سه میزبان دیگر جام دارد و در حالی که آنها افتخارآفرین می‌شوند، این تیم حتی نمی‌تواند از تعداد گل‌های خورده‌اش بکاهد.
ازبکستان پس از شکستی که از تیم‌ملی کشورمان دریافت کرد، با توپی پر به مصاف مالزی رفت و با ۵ گل میزبان گروه سوم را درهم کوبید.
با احتساب امتیاز این بازی ازبکستان در جایگاه سوم گروه سوم و مالزی در جایگاه چهارم این گروه قرار گرفتند.
اندونزی پس از غلبه بر بحرین قصد داشت همچون میزبانان گروه‌های اول و دوم رقابت‌ها شگفتی‌ساز شود و انصافاً در مقابل عربستان نمایش بسیار خوبی داشت و اگر گل دیرهنگام عربستان نبود، این بازی با تساوی به پایان می‌رسید؛ تساوی که عادلانه‌ترین نتیجه برای این میدان بود.
عربستان این بازی را با نتیجه ۲ بر یک برد تا خود در صدر جدول گروه چهارم قرار بگیرد و اندونزی باتوجه به شکست کره همچنان در جایگاه دوم جدول باقی بماند.
دیداری که همه انتظارش را می‌کشیدند در گروه سوم میان تیم‌های ایران و چین برگزار شد.
این دیدار حساس‌ترین دیدار مرحله گروهی جام چهاردهم به شمار می‌رفت و پیش‌بینی‌های مختلفی درخصوص پایان این دیدار انجام شده بود.
این بازی در نهایت با تلاش بی‌وقفه دو تیم پیروزی نداشت و تساوی حاصل کار تیم‌های قدرتمند گروه سوم رقابت‌ها بود.
با امتیاز این تساوی چین با تفاضل گل بهتر نسبت به ایران در صدر جدول گروه سوم قرار گرفت و تیم‌ملی کشورمان نیز جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.
اما آخرین دیدار روز دوم رقابت‌های چهاردهمین دوره جام ملت‌های آسیا باز هم نتیجه‌ای دور از ذهن و تقریباً باورنکردنی داشت.
کره‌جنوبی که بزرگ‌ترین افتخار آسیا را در جام‌جهانی کسب کرده، مقابل بحرینی که از اندونزی هم شکست خورده بود، زانو زد تا به احتمال فراوان کره حتی نتواند به مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا صعود کند.
با پیروزی بحرین در این بازی کره‌جنوبی در قعر جدول گروه چهارم قرار گرفت و بحرین هم تنها به خاطر شکست در دیدار رودررو با اندونزی در جایگاه سوم قرار گرفت.
جام ملت‌های آسیا هرچه به جلوتر می‌رود، اتفاقات جالب‌تری را نیز به همراه دارد که باید منتظر ماند و دید که روز سوم مرحله گروهی چه نتایجی را به همراه خواهد داشت.
وحید رجایی
منبع : روزنامه پاس جوان


همچنین مشاهده کنید