جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

یکی بود یکی نبود، غیر از خدا هیچ کس نبود!


یکی بود یکی نبود، غیر از خدا هیچ کس نبود!
● ایران۲
▪ حسن رودباریان، رحمان رضایی، جلال حسینی، حسین كعبی از دقیقه ۴۶ جواد كاظمیان، مهدی مهدوی كیا، آندرانیك تیموریان، جواد نكونام، فریدون زندی از دقیقه ۸۹ مهرزاد معدنچی، علی كریمی از دقیقه ۴۶ ایمان مبعلی، وحید هاشمیان و رضا عنایتی
▪ سرمربی: امیر قلعه نویی
● چین۲
لی لِِِی لِی، سان ژیانگ، لی ویفنگ، سان جیایی، ژنگ ژی، شائو جیایی، وانگ دانگ از دقیقه ۶۱ ژائو ژوری، ژوهابین، مائوجیان كویینگ از دقیقه ۶۸ ژوتینگ، هان پنگ از دقیقه ۷۹ دوویی و ژانگ یائوكنگ
▪ سرمربی: ژوگوانگ هو
▪ گل ها: فریدون زندی (دقیقه ۴۵) و جواد نكونام (دقیقه ۷۴) برای ایران - شائدو جیایی (دقیقه ۷) و مائوجیان كویینگ (دقیقه ۳۳) برای چین
▪ داور: خلیل ابراهیم الغمدی (عربستان)
▪ اخطار: جواد نكونام، رحمان رضایی، مهرزاد معدنچی و ایمان مبعلی از ایران و ژنگ ژی، شائو جیایی، لی ویفنگ و ژوهابین از چین
▪ تماشاگر: ۱۴ هزار نفر ، ورزشگاه: بوكیت جلیل كوالالامپور (مالزی)
▪ شرح گل ها
ـ گل اول چین: شوت محكم شائو جیایی روی یك ضربه ایستگاهی پس از برخورد به دست رودباریان وارد دروازه شد. رودباریان در این صحنه مقصر اصلی بود.
ـ گل دوم چین: روی سانتر ژنگ ژی از جناح راست، توپ در گوشه چپ محوطه جریمه به مائوجیان كویینگ رسید كه او هم با یك شوت دروازه ایران راگشود.
ـ گل اول ایران: پاس كوتاه مهدوی كیا روی یك ضربه ایستگاهی با شوت بلند و قوس دار زندی همراه شد تا دروازه چین باز شود.
ـ گل دوم ایران: سانتر كاظمیان از جناح راست مقابل دروازه با ضربه سر نكونام همراه شد تا گل تساوی بازی به ثمر برسد.
▪ لحظات حساس
ـ دقیقه یك: روی ارسال توپ از جناح راست به درون محوطه جریمه ایران مهاجم چین ضربه ای نمایشی زد كه توپ با اختلاف كمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
ـ دقیقه :۳ روی ارسال توپ از نقطه كرنر و اشتباه رودباریان، توپ در رفت و برگشت با ضربه مهاجم چینی همراه شد كه توپ از كنار دروازه به بیرون رفت.
ـ دقیقه :۳۵ ارسال توپ توسط مهدوی كیا از جناح راست با ضربه هاشمیان مقابل دروازه همراه شد كه توپ با واكنش دروازه بان چین به كرنر رفت.
ـ دقیقه :۴۲ شوت مهدوی كیا از پشت محوطه جریمه چین را دروازه بان این تیم دفع كرد.
ـ دقیقه :۵۷ نفوذ و در ادامه شوت هاشمیان پس از برخورد به پای مدافع چین از بالای دروازه به بیرون رفت.
ـ دقیقه :۶۷ روی سانتر كاظمیان از جناح راست، عنایتی در محوطه جریمه ضربه سر زد كه توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.
ـ دقیقه :۷۰ توپی كه روی سانتر مبعلی با دخالت حسینی به رضایی رسید با ضربه سر بی دقت مدافع ایران از كنار دروازه به بیرون رفت.
ـ دقیقه :۷۳ شوت محكم نكونام از فاصله ۲۰ متری توسط دروازه بان چین به كرنر تبدیل شد.
ـ دقیقه :۷۷ شوت مهاجم چین از پشت محوطه جریمه در حالی كه رودباریان فقط نظاره گر بود با اختلاف كمی از كنار دروازه به بیرون رفت.
ـ دقیقه ۸۲ : شوت ایمان مبعلی روی یك ضربه ایستگاهی با اختلاف كمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
● شرح بازی
در دوره قبل جام ملت ها (دوره سیزدهم در چین) تیم ملی كشورمان پس ازكسب پیروزی در بازی اول خود مقابل تایلند به مصاف تیم ملی عمان رفت و در حالی كه با نتیجه ۲ بر صفر عقب بود، در نهایت به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت.
حالا و در جام چهاردهم نیز این مسأله تكرار شده است. تیم ملی ایران پس از پیروزی ۲ بر یك مقابل ازبكستان در حالی كه در بازی دوم خود، ۲ گل از چین عقب بود به تساوی ۲ بر ۲ رسید تا همچون دور اول مسابقات پس از چین در جایگاه دوم جدول رده بندی گروه سوم قرار بگیرد.تیم ملی كشورمان در این بازی از همان دقیقه اول تحت تأثیر توان هجومی چینی ها قرار گرفت و به دفاع مطلق روی آورد. حملات پی در پی و خطرناك بازیكنان چین آنقدر ادامه یافت تا درنهایت به گل برتری آنها در دقیقه ۷ ختم شد.
گلی كه بار دیگر روی ضعف رودباریان و جایگیری اشتباه او به ثمر رسید.در ادامه بازی اگرچه بازیكنان ایران متأثر از گل خورده تا حدودی جلو كشیدند اما توپ و میدان همچنان در اختیار بازیكنان چین قرار داشت. به طور كلی می توان گفت همچون بازی مقابل ازبكستان تیم ملی كشورمان در نیمه اول هیچ حرفی برای گفتن نداشت.
با شروع نیمه دوم مبعلی و كاظمیان وارد بازی شدند كه متأثر از تغییرات تاكتیكی اعمال شده، تیم ملی كشورمان توانست بازی را در اختیار بگیرد و برای جبران گل های خورده روی دروازه چین فشار بیاورد. بازهم مانند بازی مقابل ازبكستان، تیم ملی كشورمان در نیمه دوم برتر از حریف ظاهر شد و توانست با دیكته كردن تاكتیك خود بر حریف ۲ گل خورده را جبران كند و بازی باخته را به تساوی بكشاند.
در ۴۵ دقیقه دوم، بازی بیشتر در نیمه زمین چین جریان داشت و تیم ملی ایران به طراحی حملات متعدد از جناحین، خط دفاع چین را تحت فشار قرار داد.
البته تیم ما غیر از ارسال از هر جای زمین به مقصد دروازه حریف، حربه دیگری برای رسیدن به دروازه چین نداشت و این یعنی بازگشت به عقب . در هر حال ،در بازی قبلی جواد كاظمیان به داد تیم ملی رسید و در این بازی جواد نكونام ...
هر ۲ تیم با این تساوی ۴ امتیازی شدند تا همچنان شانس های اول و دوم صعود به مرحله بعد باشند هرچند بازی های آخر (ایران - مالزی و چین - ازبكستان) در این زمینه تعیین كننده خواهند بود.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید