چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

نبردی برای انتقام


نبردی برای انتقام
تیم‌ملی ایران در جام ملت‌های گذشته جزو بهترین و پرمهره‌ترین تیم‌های حاضر در آن جام و از ابتدا یکی از اصلی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی آن دوره از رقابت‌ها که در چین برگزار می‌شد، بود.
در کوران رقابت‌ها و در حالی که تیم‌ملی ایران خیز بلندی برای قهرمانی برداشته بود ملی‌پوشان ما به تیم‌ملی چین میزبان جام سیزدهم برخورد کردند و سرانجام با ناداوری و در کنار آن اشتباهات بچگانه از یکی از ملی‌پوشان خودی بازی را به چین واگذار کرد تا تیم میزبان با غلبه بر ایران به فینال راه پیدا کند و ما نیز تنها به مقام سومی اکتفا کنیم.
قطعاً این شکست یکی از تلخ‌ترین شکست‌های تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌آید چرا که ما در صورت پیروزی در آن بازی به فینال رقابت‌ها صعود می‌کردیم و پس از سالیان سال می‌توانستیم به مقام دوم و یا اول رقابت‌های جام ملت‌ها دست یابیم.
اما این‌گونه نشد و فوتبال ایران برای چندمین بار مقامی بهتر از سومی را به خود اختصاص نداد.
آرزوی قهرمانی در جام ملت‌ها برای فوتبال ما در حدود ۳۱ سال قدمت دارد و ما پس از آنکه سال‌ها پیش سه دوره پیاپی به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا رسیدیم دیگر هرگز نتوانسته‌ایم در این رقابت‌های مهم و بزرگ جام قهرمانی را لمس کنیم.
اما اکنون به جام چهاردهم رسیده‌ایم، جایی که حتی بیشتر از تیم دوره قبل نیز به این تیم امیدواریم و می‌دانیم در این جام از شانس بیشتری برای رسیدن به قهرمانی برخوردار هستیم.
البته ملی‌پوشان ما آنچنان که از آنها انتظار داشتیم در میدان اول قدرتمند ظاهر نشدند و با اشتباهات دور از ذهنی که انجام دادند به سختی بر ازبکستان غلبه کردند و اکنون از اولین بازی خود سه امتیاز باارزش کسب کرده‌اند.
حالا اگر قرار است به آرزوی دیرینه خود یعنی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برسیم یک بار دیگر باید مقابل تیمی قرار بگیریم که در جام گذشته مانع از رسیدن به این هدف شد و این بار در مرحله گروهی مقابل تیم ما قرار خواهد گرفت.
چین در اولین بازی خود برابر میزبان گروه سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا یعنی مالزی به پیروزی پرگل ۵ بر صفر دست یافت و با روحیه‌ای مضاعف، حاصل از این پیروزی پرگل برابر تیم قدرتمند جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت. تیم پیروز این میدان با کسب ششمین امتیاز از دومین بازی خود تقریباً صعود خود را مسجل کرده و می‌تواند خود را در مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا ببیند که صدالبته امیدواریم این مهم به نفع تیم کشورمان رقم بخورد.
تیم کشورمان در صورت پیروزی بر چین کار بسیار ساده‌ای را در روز آخر رقابت‌های گروهی برابر مالزی که تاکنون از مجموع دو بازی با ۱۰ گل‌خورده هیچ امتیازی را کسب نکرده خواهد داشت و می‌تواند با کسب سه امتیاز دیگر از سومین بازی خود با ۹ امتیاز به مرحله بعدی صعود کند و راه رسیدن به قهرمانی را با قدرت تمام ادامه دهد، اما اگر تیم چین تیم برتر این میدان باشد باز هم کار سختی را در سومین بازی برابر ازبکستان در پیش خواهد داشت چرا که ازبکستان با پیروزی برابر مالزی تنها برای صعود یک راه دارد و آن غلبه بر چین است.
نتیجه بازی ایران- چین به طور تقریبی سرنوشت گروه سوم را مشخص خواهد کرد و بعد از آن می‌توان پیش‌بینی کرد که کدام تیم‌ها شانس بیشتری برای صعود به مرحله بعدی دارند.
به‌هر حال این بهترین فرصت برای گرفتن انتقام حذف ناجوانمردانه جام قبلی از چین خواهد بود و امیدواریم ملی‌پوشان کشورمان با کمترین اشتباه و بیشترین قدرت ممکن گام به میدان نبرد با چین بگذارند و با پیروزی برابر این تیم تلخی شکست دور قبل را با شیرینی این پیروزی به دست فراموشی بسپارند.
تیم‌ملی کشورمان اکنون بهترین نفرات و کادرفنی خوبی را در اختیار دارد و مطمئناً شکست چین راه را برای رسیدن به قهرمانی این دوره از رقابت‌ها هموار خواهد کرد. به امید پیروزی ملی‌پوشان کشورمان.
وحید رجایی
منبع : روزنامه پاس جوان


همچنین مشاهده کنید