جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

نگاه ویژه اسپالتی به جناحین خط دفاعی


نگاه ویژه اسپالتی به جناحین خط دفاعی
«فرانچسكو توتی» كاپیتان سرشناس رم و برنده كفش طلای اروپا به دلیل بیشترین تعداد گل زده در بین مهاجمان شاغل در لیگ های اروپایی عقیده دارد كه فصلنقل و انتقالات هنوز تمام نشده و باید در انتظار خریدهای بزرگ از سوی تیم های ایتالیایی بود.
«توتی» به مسؤولان تیمش توصیه كرده در ابتدا موجبات ماندن «كریستین چیوو» را در المپیكو فراهم كنند؛ چرا كه او جزو ستون های اصلی تیم در بازی های فصل قبل بود كه بی تردید در فصل آینده هم می تواند با حضورش در تركیب رمی ها نظم خاصی به بازی دفاعی این تیم ببخشد.
اسپالتی، سرمربی رم به بازی چیوو اطمینان كامل دارد و به خوبی می داند ارزش این مدافع تا چه اندازه است اما بارها اشاره كرده هیچ بازیكنی را به زور در تیم خود نگه نمی دارد.این گفته ها به این دلیل مطرح می شود كه سایر شاگردان او از نظر شخصیتی و روحی دچار تزلزل نشوند وگرنه خود او نیز به اهمیت حضور مدافعی همچون چیوو در تیمش واقف است.
اسپالتی كه «خوان» مدافع برزیلی لوركوزن را جذب كرده، فصل گذشته از خط دفاع بخصوص در مركز آن راضی بود اما عملكرد مدافعان كناری نظر وی را جلب نكرد به همین دلیل پیشنهادی به مسؤولان بارسلونا داده كه در صورت خواستن «چیوو» سیلونیو و بلتی را كه هر۲ برزیلی و در جناحین بازی می كنند را به عنوان بخشی از این انتقال راهی رم نمایند تا با وجود خوان و مكسس در دفاع مركزی، از این ۲ برزیلی نیز به همراه پانوچی كه مدافعی با توانایی بازی در چند پست است، خیالش از خط دفاع آسوده گردد.
او از عملكرد شاگردانش در خط میانی و حمله راضی است و صدالبته تركیب دفاعی فصل قبل با كمترین میزان گل خورده نمره قبولی گرفت اما از روند بازیسازی تیمش در جناحین بخصوص از خط دفاعی راضی نیست و معتقد است بار اصلی بازیسازی در كناره های خط طولی بر عهده هافبك ها بوده است، لذا حالا به دنبال ۲ مدافع كناری تكنیكی با خصلت دریبل زنی می گردد تا از این حربه برای برنامه ریزی های جدید استفاده كند.
هر ۲ برزیلی نام برده شده از سوی ریكارد زیاد به بازی گرفته نمی شوند؛ چرا كه زامبروتا در راست و آبیدال در چپ این ۲ نقطه را به اشغال خود در آورده و اجازه خودنمایی به بازیكن دیگری را نمی دهند.
اسپالتی روی خرید هر ۲ نفر حساب كرده و با توجه به علاقه مندی بارسا به چیوو و اینكه رقیبی همچون رئال مادرید برای خرید او پیشقدم شده، به نظر می رسد لاپورتا سریعاً وارد عمل شده و اجازه خروج مرداننیمكت نشین برزیلی خود رافراهم سازد. اگر این انتقال صورت پذیرد، جمع برزیلی ها در رم با وجود دونی، خوان، تادئی و مانسینی به همراه این ۲ نفر تكمیل می شود و رمی ها هم مثل میلان با تكیه بر مردان تكنیكی سرزمین قهوه سعی در ادامه بازی های زیبا و پرگل دارند كه جذابیت سری A را افزایش خواهد داد.
اسپالتی از جمله مربیانی است كه نفراتش را بر اساس تاكتیك های مورد نظر خریداری می كند و كاری به شرایط فعلی آنها ندارد و به درستی می داند چگونه از توان آنها بهره گیرد و به همین منظور احتمال عقد قرارداد با این ۲ بازیكن كاتالونیایی زیاد به نظر می رسد و باید منتظر ورود چهره های جدید بهالمپیكو باشیم.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید