جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


نکته‌های پروانه‌ای


نکته‌های پروانه‌ای
آیا شما تصور می‌كنید زنان موجوداتی پررمز و راز‌اند؟ آیا آنان را انسان‌هایی پیچیده می‌دانید؟ شاید از اسرار درونی زنان و خواسته‌هایشان اطلاعی ندارید؟
ما خانم‌ها كاملا به این مساله باور قلبی داریم كه بیشتر اوقات برای آقایان حكم یك راز پرپیچ و خم و عمیق را داریم و البته باید بگوییم كه از این وضع خیلی هم خوش‌مان می‌آید! اما هر از گاهی هم این سوال برای هر خانمی پیش می‌آید: <اگر شوهرم فلان موضوع را در مورد من بداند بد می‌شود؟ آیا اگر فلان حرف را بزنم باعث نمی‌شود او مرا بهتر بشناسد؟> و از همه مهم‌تر اینكه <اگر شوهرم خواسته واقعی مرا بداند كمتر مرا اذیت می‌كند؟> با توجه به این اصل كه یك زن شاد باعث می‌شود مرد زندگی‌اش شادتر از سایرین زندگی كند، شاید بد نباشد شما آقایان هم از بعضی اسرار درونی خانم‌ها باخبر شوید. اسراری كه هرگز تصور آنها را هم نمی‌كردید و شاید تمام عمر وقت لازم بود تا به آنها دسترسی پیدا كنید.
● خرید، ۲۰ درصد گران‌تر
بیشتر چیزهایی كه برای خودمان می‌خریم به‌طور معمول ۲۰درصد گران‌تر از آن است كه به شما می‌گوییم! البته ما می‌دانیم كه صداقت بهترین خط‌مشی در زندگی است اما گاهی فقط برای آنكه نمی‌خواهیم بر سر پول مشاجره‌ای اتفاق بیفتد قیمت را كمتر می‌كنیم.
● تمام روز به فكر همسر
ما هم تمام روز به شما فكر می‌كنیم. واقعا همین‌طور است اما وقتی شب شما به منزل می‌آیید آنقدر هر دو خسته‌ایم كه نمی‌توانیم با هم درددل كنیم یا پای صحبت‌های شما بنشینیم. گاهی آنقدر درگیر كارها و امور بچه‌ها هستیم كه قبل از صحبت با شما خواب‌مان می‌برد.
● نگرانی از عهد مشترك
درست است كه در ابتدای زندگی مشترك فقط به لباس عروسی و یك زندگی رویایی فكر می‌كنیم اما بعد از چند روز ما هم به اندازه شما به سختی‌ها و موانع زندگی واقف می‌شویم و نسبت به آنها نگرانیم.
● خواسته ما، معرفت همسر
هرچه مردانگی، معرفت و مسوولیت‌پذیری شما بیشتر باشد، ما هم احساس امنیت بیشتری می‌كنیم و از ته دل راضی می‌شویم. درست است آزادی ما بیشتر از زنان ۵۰ سال پیش است اما از ته قلب دل‌مان می‌خواهد به شما تكیه كنیم و شما هسته اصلی مدیریت منزل باشید.
● نیت خیرخواهانه داریم
باور كنید وقتی به شما می‌گوییم كه <بهترین هدیه زندگی ما هستید> یا <هیچ‌كس مثل تو نمی‌تواند این كار را انجام دهد> حرف را كش نداده یا مبالغه نمی‌كنیم. این حرف دل‌ ماست كه شوهرمان را بهترین حامی در روی زمین می‌دانیم و اگر این چنین بیان می‌كنیم به این دلیل است كه ارتباط كلامی قوی‌تر و غنی‌تری داریم و قصد تظاهر نداریم.
● ما مثل مادرمان نیستیم
ما عاشقانه مادرمان را دوست داریم، آنها را تحسین می‌كنیم و از بودن با آنها احساس شادی و رضایت خاطر به ما دست می‌دهد و حس می‌كنیم عزیزترین زنان عالم هستند اما ما نمی‌خواهیم درست مثل آنها باشیم.
ما دوست داریم خواسته‌های شما را هم در نظر گرفته و تغییر كنیم. برای همین یكی از بدترین و تلخ‌ترین حرف‌ها این است كه شما به ما بگویید: <تو درست مثل مادرت رفتار می‌كنی>! در این بین، جمله‌ای تلخ‌تر از جمله قبلی هم وجود دارد. وقتی به ما می‌گویید: <طوری رفتار می‌كنی انگار مادر من هستی> باور كنید ما حس نمی‌كنیم شما یك پسربچه كوچك هستید كه به حمایت ما احتیاج دارید. ما قصد مادری برای شما نداریم فقط می‌خواهیم همه‌چیز خوب و مرتب پیش برود.
● از محوریت توجه شما خوشحالیم
از اینكه به ما توجه كرده و مراقب ما هستید احساس غرور می‌كنیم چون فكر می‌كنیم در این صورت موضوع اصلی زندگی شما هستیم اما از حسودی كردن شما خوش‌مان نمی‌آید چون هیچ‌كس در دنیای ما قابل رقابت با شما نیست.
● ما نمكش را زیاد می‌كنیم
اگر از كسی تعریف می‌كنیم قصد اذیت شما را نداریم. اگر از كسی تعریف و تمجید می‌كنیم قصد آزار شما را نداریم بلكه بیشتر عادت كرده‌ایم همه حرف‌ها را با شاخ و برگ مطرح كنیم. اگر دوست ندارید ما هم این كار را نمی‌كنیم!
● از دوستان ما نترسید
ما نیاز داریم اوقاتی را با دوستان‌مان سپری كنیم. شاید در این اوقات پشت سر مادرشوهرمان هم حرف بزنیم (كه البته شرمنده‌ایم) اما مطمئن باشید مسایل خصوصی و شخصی را با آنها مطرح نمی‌كنیم. جزییات و احساسات زندگی مشترك ما باید مثل یك راز در بین خودمان بماند و ما این مساله مهم را می‌دانیم. ما برای تخلیه عواطف و بررسی امور به سبك ونوسی به دوستان‌مان احتیاج داریم.
● همسر عزیزم، خسته نباشی، بی‌توجه هم نباش!
باور كنید تمام زحمات شما را می‌دانیم و قدرشناس آنها هستیم. ما می‌دانیم كه شما چقدر زحمت می‌كشید و خسته می‌شوید اما قبول كنید بعضی بی‌توجهی‌های شما را نمی‌شود تحمل كرد. برای مثال شلوار شما همان‌طور كه آن را از تن بیرون آورده‌اید وسط اتاق افتاده و بارها این اشتباه را گوشزد كرده‌ایم. شما قول بدهید كه این اشتباهات تكرار نشود، ما هم تمام كارهای خوب شما را تحسین می‌كنیم. ما شما را از صمیم قلب دوست داریم اما هنوز مشتاقیم باز هم همان روابط عاشقانه اوایل ازدواج بین ما وجود داشته باشد. ما از سردی و عادی شدن روابط مشترك می‌ترسیم. قبول كنید بیشتر خانم‌ها به عشق اعتیاد دارند. بنابراین ما خانم‌ها به عشق عمیق و غنی و طولانی‌مدت احتیاج داریم، البته می‌دانیم هیچ‌وقت آن عشق آتشین دوران نامزدی یا اوایل ازدواج تكرار نمی‌شود اما در نهایت دوست داریم هر از گاهی شعله عشق در این زندگی روزمره جرقه بزند.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید