شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا
رفع نیاز مشتری و قیمت رقابتی
اینكه اعتقاد داشته باشید اقتصاد در حال ركود است یا نه، بیشتر به این بستگی دارد كه تحت تاثیر سخنان چه كسی باشید و یا اینكه اوضاع موجود اقتصادی تا چه اندازه مستقیما بر كسب و كارتان اثر گذاشته باشد. اگر اوضاع راكد اقتصادی شما را به عنوان صاحب یك كسب و كار نگران میكند، بهتر است یك برنامهء بازاریابی و فروش تهاجمی را تدارك ببینید.
اگر همیشه كالا و خدمات شما متناسب با نیاز مشتریان و در جهت مرتفع كردن آن باشد، مطمئنا در شرایط ركود اقتصادی در مقایسه با دیگران از گردش بالنسبهء بهتری برخوردار خواهد بود،زیرا فروش آنچه كه به كالا یا خدمات تجملی شهرت دارد، در چنین شرایطی به حداقل میرسد.
در چنین شرایطی، اگر كالا یا خدمات شما به عنوان یك ضرورت شناخته نشود، آنگاه باید تلاش كنید تا آنجا كه میتوانید این ضرورت و اهمیت را برای مشتریان و مخاطبان خود توجیه و تفهیم كنید. در این حالت باید یك مساله را حل كنید، باید مرتفع كردن نیاز مشتری با قیمتی بسیار رقابتی را در دستور كار خود قرار دهید و سعی كنید صرفا بر پرداخت هزینههای اثر بخش به عنوان راهكاری برای صرفهجویی متمركز شوید.
همچنین باید با راهاندازی یك برنامهء بازاریابی از نظرات مشتری و نحوهء رفتار وی با خبر بوده تا بتوانید به اقدامی مناسب دست بزنید. جار و جنجال و هیاهوی تبلیغاتی و تكرار ویژگیهای محصول یا خدماتتان جز هزینههای اضافی حاصلی برایتان نخواهد داشت. باید خود و سازمانتان را تامینكنندهء چیزی كنید كه مشتریان نیازمند آن هستند. این به آن معنی است كه باید با هر وسیلهء ممكن از پرسشنامه، صندوق پیشنهادات و انتقادات، ارسال نامه یا پست الكترونیك، مصاحبهء حضوری و تلفنی و یا... در یك ارتباط مستمر از نظرات مشتریان و آنچه به دنبال آن هستند با خبر باشید تا بتوانید به موقع عكسالعمل متناسب داشته باشید.در شرایط ركود اقتصادی، برنامهء بازاریابی خود را بر معرفی كالا و حتی اطلاعرسانی و تبلیغات در مورد ویژگیهای آن به مشتریان متمركز نكنید. در عوض به فكر دو ویژگی فوق یعنی رفع نیاز مشتری و قیمت رقابتی باشید. از همه مهمتر اینكه به هر حال لازم است كه ارتباط خود را با مشتریان موجود حفظ كنید، زیرا پس از این ركود، همین دسته از مشتریان هستند كه دوباره مخاطبان پر و پا قرص شما خواهند بود.
علاوه بر اینها میتوانید در چنین موقعیتهایی به فعالیتهای صنفی به خصوص فعالیتهایی كه نیازمند صرف هزینه نیست و بر طرف كردن مسایلی بپردازید كه در حوزهء منافع مشترك گروهی برایتان حادث شده بود. زیرا اینگونه اقدامات كه خود از تكنیكهای بازاریابی بوده، اگرچه به غلط ولی در شرایط اوج و شلوغی كار، معمولا امكانپذیر نیست.
در شرایط بد اقتصادی، مردم عموما به دنبال بهانهای برای شادی میگردند. از خلاقیتهای خود استفاده كنید و عرضهء كالا و خدمات خود را با شادی عجین كرده، لبخند را بر لب مشتریان خود بنشانید. فراموش نكنید كه شما نهتنها میخواهید نیاز مردم را برآورده كنید، بلكه آنان برای خرید از شما باید دلایل محكمی داشته باشند.
محمد سالاری
منبع : روزنامه سرمایه
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
حجاب گشت ارشاد حماس ایران رئیس جمهور پاکستان رئیسی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی کارگران رهبر انقلاب سریلانکا
کنکور سیل درمان تهران هواشناسی قم سازمان سنجش فضای مجازی اصفهان شهرداری تهران پلیس زنان
دلار قیمت دلار بانک مرکزی قیمت خودرو آفریقا تورم قیمت طلا بازار خودرو سایپا ایران خودرو ارز مسکن
پایتخت خانواده تلویزیون موسیقی ترانه علیدوستی فیلم سریال سینمای ایران مهران مدیری کتاب
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین طالبان اوکراین ایالات متحده آمریکا ترکیه
پرسپولیس فوتبال جام حذفی آلومینیوم اراک استقلال فوتسال بازی بارسلونا تیم ملی فوتسال ایران باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال تراکتور
هوش مصنوعی سامسونگ گوگل همراه اول ناسا الماس تسلا فیلترینگ نخبگان
مالاریا آلزایمر کاهش وزن سلامت روان زوال عقل داروخانه