پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا


نکات کلیدی تبلیغات موفق


نکات کلیدی تبلیغات موفق
چندین روش برای تبلیغات در اینترنت، وجود دارد. تعدادی از آنها رایگان، تعدادی به هزینه كم احتیاج دارند در حالیكه بسیاری از این روشها فوق‌العاده گران قیمت هستند. اولین نكته‌‌ای كه باید در نظر بگیرید این است كه برای ارتباطهای تبلیغی خود حاضرید چقدر بپردازید و سقف هزینه تبلیغاتتان چقدر است. بیایید فرض كنیم كه شما ایده عالی دارید و وب سایتتان هم كامل شده است. آماده‌اید كه كار تجاری خود را شروع كنید اما مشتریان شما كجا هستند؟- باید بروید و آنها را پیدا كنید به نظر ساده می‌آید اما تبلیغات می‌تواند مانعی باشد كه بسیاری از كارهای تجاری اینترنتی را از كار می‌اندازد. یكی از موثرترین و ارزانترین روشهای تبلیغات، تبلیغ از طریق e-zine است. هر روزه هزاران e-zine منتشر می‌شود. بهترین راه نزدیك شدن به e-zine برای تبلیغات،‌ پیوستن به e-zine دو گانه‌ای است كه هم مناسب فایل مشخصات محصول شما و هم جالب باشد. اغلب e-zineها انگیزه‌های شروع كارهای تجاری جدید را ارائه می‌دهند و حتی ممكن است برای عضو شدن شما تبلیغاتتان را رایگان انجام دهند. e-zineهای زیادی را می‌توانید پیدا كنید كه برای تبلیغاتشان فقط ۱ دلار هزینه می‌خواهد. این بهترین راه ارتباط با افرادی است كه به نوع كاری شما علاقه دارند. تبادلات لینكی راه حل رایگان دیگری است كه می‌تواند جایگزین تبلیغات پرهزینه باشد. اگر سایت مشهوری را انتخاب كنید خود را آماده كنید كه دچار آشفتگی شوید و در آن آشفتگی ارتباطها گم شوید. بهترین روش این است كه تبادل لینكی خود را ایجاد كنید و بصورت رایگان لینك سایتی را معرفی كنید كه در عوض آن سایت هم لینك شما را معرفی كند.
در واقع، اگر شما بتوانید مقاله‌ای آگاهانه بنویسید می‌توانید از e-zineها برای ارتقاء محصول خود استفاده بهینه كنید. E-zine كاری به محتوی ندارد و اغلب مقاله شما را در عوض لینك معرفی سایت خود، چاپ می‌كند. اگر این مسیر تبلیغی را انتخاب كردید، اطمینان حاصل كنید كه مقاله ارائه شده، آموزنده و آگاهانه باشد نه صرفا در حد فروش برای مثال، اگر كار تجاری اینترنتی شما، تجارت در خانه باشد، مقاله‌ای در ارتباط با كاهش استرس هنگام كار در خانه، می‌تواند جوابگو باشد. امروزه تبلیغات هدفدار بهترین راه ایجاد ارتباطهای متعدد در مسیر وب سایتتان به حساب می‌آید با استفاده از كلمات كلیدی هدفدار، مشتریان شما اتفاقی با وب سایت شما برخورد نمی‌كنند. نیمی از كار را كلمات كلیدی انجام می‌دهند. تنها كاری كه شما انجام می‌دهید پشتیبانی و تامین اطلاعات است. هم از كلمات تبلیغی سایت Google و دیگر شركتها می‌شود بطور موثری بهره گرفت. بسیاری از این شركتها بر اساس پرداخت هزینه در ازای هر یك كلیك كار می‌كنند بنابراین نیاز است كه كلمات كلیدی خود را با دقت انتخاب كنید كه هزینه مناسبی براساس هر یك كلیك بپردازید. رسانه‌های عمومی و رسمی بهترین وسیله برای معرفی و آوازه سایت شما محسوب می‌شوند در حالیكه این روش از روشهای گفته شده گرانتر است اما این قابلیت بالقوه را دارد كه ارتباطهای متعدد اساسی ایجاد كند. قبل از انتشار، مطمئن شوید كه تبلیغات بررسی شده و از پاراگراف اولیه جذابی برخوردار است.
ویراستارهای خبری روزانه سرگرم كار هستند و در كار غرق شده‌اند و مطمئنا شما نمی‌خواهید در این شلوغی گم شوید.
زمان نوشتن تبلیغ خود برای رسانه‌ها، این نكته اساسی است كه به آن از لحاظ خبری، ارزش دهید نه اینكه صرفا یك اعلامیه باشد. با استفاده از مثالی كه در بالا ذكر شد، اگر اخیرا مطالعه‌ای در ارتباط با استرس كار و مدیریت در خانه چاپ شده باشد، بهترین فرصتی است كه تبلیغی از كار خود با استناد به آن مطالعه انجام شده، ارائه دهید. اگر مطلب چاپ شده شما به جا باشد آماده پاسخگویی به تلفنهای متعددی باشید.
الزاما نباید منتظر رویدادی باشید كه براساس آن مطلب خود را چاپ كنید. اگر هیچموردی وجود نداشت خودتان خلاق باشید. راههای زیادی وجود دارد كه كار خود را با رویدادهای روزمره گره بزنید. تنها چیزی كه نیاز دارید كمی تخیل و خلاقیت است.
نوشته امانوئل دیوید اسكات مترجم: سوسن ایمانی
منبع : روزنامه تفاهم


همچنین مشاهده کنید