پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

نقل و انتقالات در لیگ برتر انگلستان؛ خرج یا ولخرجی؟


نقل و انتقالات در لیگ برتر انگلستان؛ خرج یا ولخرجی؟
فصل اخیر رقابت های لیگ برتر با قهرمانی دوباره سرآلكس فرگوسن و شاگردانش همراه بود؛ ۳ هفته از پایان این رقابت ها می گذرد اما كار سران باشگاه های حاضر در این رقابت ها برای تقویت كادر فنی تیم هایشان تازه آغاز شده است. هر چند كارهای مربوط به فوتبال و سازماندهی آن پایانی ندارد.از منچستریونایتد قهرمان گرفته تا «ویگان» رسته از خطر سقوط به دسته اول، همه و همه در تكاپو برای بستن تیمی بهتر برای فصل آینده هستند.اشپورت بیلد نگاهی به خریدهای ۳ تیم صدرنشین و سیاست های آنها در فصلنقل و انتقالات داشته است.
● منچستر یونایتد
قهرمان سنتی لیگ برتر برای همه رقبا در فصل آینده زنگ خطر را به صدا درآورده است. هیچ توقف و سكونی در كار نخواهد بود. دیوید گیل، رییس اجرایی منچستر یونایتد دراین باره گفت:« ما نمی خواهیم به موفقیت های گذشته دل خوش بوده و می خواهیم رقابت تنگاتنگی با حریفان داشته باشیم. آلكس فرگوسن، همیشه می خواهد كیفیت تیم را بالا ببرد.»از همین رو است كه شیاطین سرخ۸۰ میلیون یورو برای خط میانی خود هزینه كرده اند.
اوون هارگریوز ( ۲۶ میلیون یورو) ، آندرسون (۱۹ میلیون یورو) و نانی (با ۲۰ میلیون یورو) راهی اولدترافورد شده اند.هارگریوز، بازیكن فصل گذشتهبایرن مونیخ در بخش كارهای دفاعی میانه میدان در كنار مایكل كریك همبازی اش در تیم ملی بازی خواهد كرد.آندرسون برزیلی هم كه از پورتو به لیگ برتر آمده است، یكی از بزرگترین استعدادها در فوتبال اروپا به شمار می آید. نانی سریع و تكنیكی قرار است در جناح چپ به كار گرفته شود.
این پرتغالی از قرار گرفتن در كنار هموطنش كریستیانو رونالدو و آندرسن برزیلی بسیار خشنود است. او در این باره گفت: « می توانم با آنها به زبان پرتغالی صحبت كنم. آنها در روزهای ابتدایی نقش مهمی برای من ایفا می كنند، آن هم زمانی كه باید به سرزمینی جدید و لیگی تازه عادت كنم. علاوه بر این، این ۲ بازیكن بسیار بزرگ را به خوبی می شناسم.
بازی در كنار آنها امتیازی ویژه به شمار می آید.در منچستر یونایتد همه از فعالیت های آغازین دوران نقل و انتقالات رضایت دارند.گیل ادامه داد:« ما اكنون كادر بزرگی داریم، برخی بازیكنان باشگاه را ترك خواهند كرد اما این تعداد زیاد نیستند. علاوه بر این بازیكنان بزرگی را هم كه ما آنها را به صورت قرضی به دیگران واگذار كرده بودیم؛ به جمع خود باز خواهند گشت.
ما همچنان می توانیم شاهد بهبود بخشیدن كادر خود باشیم.»گفته می شود مهاجمی مركزی در اندازه های جهانی به این تیم خواهد پیوست.گیل در این باره هم گفت:« ما به خریدهایمان پایان نداده ایم. به توانایی مان تردیدی نداریم اما اگر بتوانیم بازیكنی را بهجمع خود بیفزاییم كه به كار ما بیاید، بدون درنگ این كار را خواهیم كرد.»فهرست بازیكنان مورد نظر شیاطین سرخ بسیار طولانی است: از ساموئل اتوئو مهاجم بارسا، كلاوس یان هانته لار مهاجم آژاكس، فرناندوتورس بازیكن آتلتیكومادرید وكارلوس ته وز، نوك حمله آرژانتینی وستهام به عنوان بازیكنانی یاد می شود كه نامزد حضور در جمع شیاطین سرخ هستند.
● چلسی
آبی های لندنی در پی یك مدافع میانی هستند. زمانی كه نفس چلسی در روزهای پایانی فصل در نمی آمد صدای خوزه مورینیو سر مربی چلسی در آمده بود. موقعیت این تیم به ویژه در خط دفاعی مورد پسند مربی پرتغالی نبود و صدای او را درآورده بود: « ما باید از دست خودمان انتقاد كنیم، چرا كه در دیگر فصل ها ۴ مدافع میانی داشتیم اما در این فصل تنها از ۳ مدافع میانی برخوردار بودیم.»
آسیب دیدگی های پرشمار، همانند آنچه برای جان تری، ریكارد و كاروالیو پیش آمد، به چلسی یادآورد شد كه این تیم از نظر بازیكن چقدر شكننده است.به گمان دیدیه دروگبا این موضوع به قیمت از دست رفتن قهرمانی برای چلسی تمام شد:.« ما با تساوی مقابل فولهام و ریدینگ قهرمانی را از دست دادیم. این ۲ تساوی در روزهایی رقم خورد كه با بازیكن آسیب دیده بسیاری روبرو بودیم. این عده بسیار زیاد بودند.
منچستر یونایتد از این موضوع برتری جست و عنوان قهرمانی را به دست آورد.»ستارگان چلسی در جام ملت های آفریقا حاضر هستند. از همین رو مسؤولان باشگاه میشائیل بالاك به نیمه های فصل آینده نظر دارند. این رقابت ها از ۲۰ ژانویه تا دهم فوریه ۲۰۰۸ برگزار خواهد شد و بازیكنانی همچون مایكل اسی ین(غنا)، جان رابی میكل (نیجریه)، جره می (كامرون) مهاجمانی چون دروگبا و سالومون كالو (ساحل عاج) از چلسی در این بازی ها حاضر خواهند بود. بازی هایی كه نزدیك به یك ماه طول خواهد كشید، چلسی برای آن روزها به بازیكنانی بزرگ نیاز دارد. استیو سیدول هافبك ریدینگ و كلودیو پیزارو، مهاجم پیشین بایرن مونیخ اقدام های اولیه هستند. هر ۲ به عنوان بازیكن آزاد راهی لندنشده اند.
این در حالی است كه چلسی قصد ندارد هزینه زیادی صرف خرید بازیكنان بزرگ كند. مورینیو در این باره گفت: «ما هنوز به یك مدافع میانی نیاز داریم» این مربی پرتغالی در مرحله پایانی فصل پیش در مركزخط دفاعی با كمبود شدید بازیكن جایگزین روبرو شد . آنچنان كه از واگذاری روبرت هوث آلمانی به میدلزبرو بارها ابراز پشیمانی كرد. هدف و گزینه اصلی چلسی، میكا ریچاردز مدافع منچستر سیتی است. آلكس بازیكن قرضی آیندهوون هم باردیگر به جمع لندنی ها بازخواهد گشت.
● لیورپول
نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده تنها یك به بازیكن نیاز مبرمی دارد: ساموئل اتوئو از بارسلونا.به نوشته رسانه های انگلیسی رافائل بنیتز، سرمربی سرخ ها حاضر است تمام ۴۰ میلیون پوند بودجه ای را كهقرار است صرف خرید بازیكنان تازه شود برای آوردن اتوئو به لیگ برتر خرج كند.
ملاقات احتمالی این مربی با مهاجم ۲۸ ساله كاتالانی ها كه قرار بود هفته پیش انجام شود، تكذیب شد.خوزه ماریا مسالس ، مدیر برنامه های اتوئو دراین باره گفت:« این خبر دروغی بزرگ است. اتوئو درحال حاضر همراه با تیم ملی كامرون در بلژیك بسر می برد. بارسلونا به خوبی می داندكه اتوئو در آنجا بسیار خوشبخت است و اینكه همچنان می خواهد در آنجا بماند.» اتوئو تا سال ۲۰۱۰ با بارسا قرارداد دارد و برای لیورپول بسیارگران قیمت خواهدبود.
مسالس ادامه داد: « او قرار داد خوبی با بارسا دارد و می خواهد به آن وفادار بماند ما به هیچ پیشنهادی توجه نمی كنیم. همیشه این باشگاه است كه این پیشنهادها رادریافت می كند.» دیوید ویا و فرناندو تورس مهاجمان والنسیا و آتلتیكو مادرید در كنار دیه گو میلیتو از زاراگوسا به عنوان گزینه های جایگزین اتوئو یاد می شود. لیورپول پس از خریدهای پر سر و صدای منچستر یونایتد و چلسی زیر فشار زیادی قرار دارد. برای جلب رضایت هواداران لیورپول باید بهترین بازیكنان جهان را به جمع خود بیفزاید. البته جرج ژیلت رییس آمریكایی لیورپول گفت كه باید یوروها را مسؤولانه خرج كرد. بنیتز در فوریه به ژیلت برنامه ای داده بود.
ژیلت در این باره گفت:« ما این برنامه را درك می كنیم به آن ایمان داریم و از آن حمایت می كنیم، ما پول خرج می كنیم اما نه ولخرجانه.» پیتر كراچ و دیرك كوئیت با آمدن آندری ورونین اوكراینی از بایر لوركوزن رقیبی تازه خواهند یافت. قرارداد رابی فاولر تمدید نشد. كرگ بلامی هم در پی ترك باشگاه است و با وستهام گفت وگویی هایی داشته است. هری كیول هم در فهرست فروش قرمزها قرار دارد.
● یكی برای همه
فلورنت مالودا، بازیكن كنونی لیون مورد توجه چلسی ، لیورپول و آرسنال قرار دارد. ژان میشل اولاس رییس باشگاه فرانسوی دراین باره گفت:« منتظر تماس باشگاه انگلیسی هستیم تا بتوانیم نشستی را ترتیب بدهیم. اگر پیشنهادها به مبلغ مورد نظر ما نزدیك باشد انتقال مالودا حتمی می شود.مبلغ مورد نظر ما ۱۷ میلیون پوند است.» چلسی جدی ترین مشتری مالودا است.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید