پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


چگونه می‌توانید عشق و ازدواج خود را حفظ کنید؟


چگونه می‌توانید عشق و ازدواج خود را حفظ کنید؟
رسیدن به عشق و روابط گرم زناشوئی، هدف بسیاری از ما است؛ اما مسائل گسترده‌ٔ ازدواج‌ها و میزان طلاق نشان می‌دهند که مانع‌های بزرگی در این راه وجود دارند. مطالب مهمی را که از طریق مشاوره با زوج‌ها و افراد مختلف و یا در تجربه‌های تلخ و شیرین ازدواج چهارده سالهٔ خود آموخته‌ام، در اینجا با شما در میان می‌گذارم. امیدوارم این توصیه‌ها به موقع مورد استفادهٔ شما و همسرتان قرار گیرند.
۱) وجود اختلاف‌های زناشوئی را بپذیرید
بسیاری از ازدواج‌ها دیر یا زود با مشکل‌های کوچک و بزرگ روبه‌رو می‌شوند. لازم است با این مشکل‌ها روبه‌رو شویم. آنها را درک کنیم. و برای هرکدام، راه‌حلی منطقی بیابیم. اختلاف‌های بزرگ زناشوئی، به‌طور معمول، برای هر دو طرف، دردناک و گیج‌کننده هستند، اما این امر به تنهائی دلیل کافی برای خاتمه ادن به ازدواج نیست.
اختلاف‌های زناشوئی، بسیاری از وقت‌ها، میزان عشق و توانائی‌های درونی زوج را امتحان می‌کنند، امتحان‌هائی هستند که لازم است هر دو، آگاهی‌ها و مهارت‌های مربوط به آنها را فرا گیرند تا موفق شوند و رابطهٔ عاطفی خود را حفظ کرده و به مرحلهٔ والاتری برسانند. به گفتهٔ دیگر، می‌توانید روبه‌رو شدن، شناختن و حال کردن اختلاف‌های زناشوئی خود را بهاء حفظ و رشد ازدواج خود بدانید.
۲) از یک متخصص در مسائل زناشوئی کمک بگیرید
وجود دردهای احساسی و پیچیدگی مسائل زناشوئی، دلیل‌های موجهی برای مشاوره با یک متخصص مسائل زناشوئی می‌باشند. این کار می‌تواند کمک قابل توجهی به ازدواج شما کند و بهتر است بلافاصله پس از شروع اختلاف‌های جدی در رابطهٔ عاطفی خود به یک متخصص مراجعه کنید. برای این‌کار، کسی را انتخاب کنید که تجربه، دانش و انگیزهٔ لازم برای مشاوره با زوج‌ها و کمک کردن در حل مسائل زناشوئی را داشته باشد.
در ضمن می‌توانید بستگان و افرادی که به‌طور کامل، قابل اعتماد و برای ازدواج شما ارزش قائل هستند را جزء یاران خود، در زمان سختی‌های زناشوئی به حساب آورید. اما سایر آشناها به اتمال زیاد، نمی‌توانند کمکی برای ازدواج شما باشند و حتی ممکن است تأثیر منفی نیز بر آن بگذارند که بهتر است جزئیات مسائل زناشوئی خود را با آنها در میان نگذارید.
۳) همسر خود را بهتر درک کنید
خواسته‌های مهم همسرتان را بهتر بشناسید و برآورده کنید و نیازهای خود را نیز با او مطرح کنید، همسر شما به احتمال زیاد به شما علاقه‌مند است اما در شما ضعف‌هائی می‌بیند، که او را آزرده یا ناامید می‌کند. با دیدگاه همسر خود در مورد این مسائل، بیشتر آشنا شوید.
ممکن است همسرتان از یک یا یا چند ضعف در شما به شدتِ هراسان باشد و نسبت به آن واکنش منفی بی‌تناسبی نشان دهد؛ دلیل این واکنش و واهمه اتفاق‌های دردناکی است که پیش از آشنائی با شما و شاید در کودکی برای همسرتان رخ داده و او را نسبت به این مسائل حساس کرده‌اند. این ترس‌های همسر خود را درک کرده و رفتارتان را طوری انتخاب کنید که این ترس‌ها را ناخواسته تحریک نکنید. در ضمن، از همسر خود بخواهید برای تسلط بیشتر بر این ترس خود، تلاش کند.
۴) از میان دردهای احساسی عبور کنید و آنها را پشت سر بگذارید
اختلاف‌های زناشوئی، اغلب برای هر دو طرف، ناراحتی‌های احساسی به‌وجود می‌آورند. ممکن است در این مرحلهٔ زندگی، احساس افسردگی، شکست عصبانیت، سرخوردگی، ضعف، گیجی و ناامیدی کنید. در این زمان و مرحله است که بسیاری از افراد به ازدواج خود خاتمه می‌دهند، چون نمی‌خواهند این دردهای احساسی را تحمل کنن و فکر می‌کنند این مسائل، حل‌شدنی نیستند؛ اما توانائی تحمل دردهای احساسی مربوط به اختلاف‌های زناشوئی، یکی از مهارت‌هائی است که می‌تواند در حفظ عشق و ازدواج، مفید واقع شود.
اگر مسئله شدیدی در رابطهٔ زناشوئی پیدا کرده‌اید، به احتمال زیاد، هر دوی شما از نظر احساسی، مجروح شده‌اید. بهبود و درمان این زخم‌های احساسی، تدریجی خواهد بود و در این دوران، درد آنها را احساس خواهید کرد.
خوشحالی و نشاط شما در آن سوی دردهای شما قرار دارند. برای رسیدن به عشق پایندهٔ زناشوئی، گاهی لازم است از میان دردهائی که بر سر راه شما قرار دارند، عبور کنید تا آنها را پشت‌سر گذارید. اگر این مسیر را با همت خود و همسرتان بپیمائید، به مرحلهٔ جدیدی در ازدواج خود می‌رسید که خالی از درد است و پر از عشق، لذت و آشنائی با معنای عمیق ازدواج می‌باشد.
منبع : مجله شادکامی و موفقیت


همچنین مشاهده کنید