سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

یهودیان از اسراییل فرار می کنند


یهودیان از اسراییل فرار می کنند
تلاش های صدساله صهیونیست ها برای خندیدن به ریش یهودیان جهان مبنی بر اینكه اسراییل كشور «شیر و عسل» است و تنها مكان برای تشكیل كشور یهودی است، هرگز به نتیجه نرسیده است.
در آخرین نظرسنجی صادره از سوی مركز آمار اسراییل مشخص شده كه برای اولین بار در طول بیست و سه سال اخیر میزان مهاجرت به اسراییل «منفی» بوده است. به عبارت دیگر تعداد یهودیان وارد شده به اسراییل از تعداد یهودیان فراری از اسراییل، پنج هزار نفر كمتر بوده است.
نكته مهم این است كه آمار یاد شده از سوی یك مركز رسمی در اسراییل مطرح شده و اهمیت بسیار زیادی دارد.
زیرا یهودیان از آمارهای فوق برای فریب افكار عمومی جهان و خصوصا یهودیان بهره جویی می كنند زیرا آنها همیشه عنوان می كنند كه توانسته اند یك بیابان را به بهشت تبدیل كنند. لذا یهودیان باید از نقاط مختلف جهان به «بهشت موعود» باز گردند.
بیشتر یهودیان كه فریب خورده و به اسراییل مهاجرت كردند و طبق قانون به گذرنامه اسراییلی دست یافتند پس از این همه سال بیزار شده و به همان جایی كه از آن آمده بودند. باز می گردند، در حالی كه گذرنامه های پیشین را در جیب دارند. آمارها حاكی از آن است كه ۲۶ درصد اسراییلی ها به مهاجرت از اسراییل فكر می كنند.
از سال ۲۰۰۱ این مشكل مطرح گردید و برای اسراییل بسیار نگرانی زا شده است. در سال ۲۰۰۱ مهاجرت به اسراییل حدود ۸۵ درصد كاهش یافت. این آمار بسیار پایین و «منفی» فقط در سال های ۱۹۸۴-۱۹۸۳ تكرار شده بود. در آن سال اسراییل بالاترین میزان تورم در سطح جهانی را دارا بود.
آمارهایی این چنین نگران كننده، بی شك دلایل داخلی و خارجی دارد. به نظر می رسد كه یهودیان به خوبی دریافته اند كه رهبران آنها فقط به فكر درآمدهای خود هستند و هیچ گاه برای حل مشكلات روزمره آنها چاره اندیشی نمی كنند:
▪ بحران آموزش و پرورش: ۲۷ درصد كسانی كه در نظرسنجی شركت كرده بودند این موضوع را اساسی ترین مشكل اسراییل عنوان كرده اند.
▪ وضعیت سیاسی و شكست در ایجاد امنیت و وضعیت نامناسب سیاسی.
▪ وجود رهبران و فعالیت بسیار سطح پایین آنها.
بی شك اسراییلی ها همچون سایر مردم جهان دریافته اند كه اسراییل كشوری استعمارگر در همه سطوح است و اسراییل تنها كشوری است كه هم اكنون همه نوع اقدامات مربوط به استعمار قدیم را به مرحله اجرا می گذارد و اسراییل كه با همكاری ایالات متحده امریكا در آرزوی ایجاد امپراطوری بزرگ است تلاش دارد كه هم آرزوی امریكا را برآورده سازد و هم اینكه خود آرزوی دیرینه اش از نیل تا فرات را محقق كند.
یقینا اسراییلی ها از دروغ گویی مستمر رهبران خود به تنگ آمده اند، آنها خواستار همزیستی مسالمت آمیز با فلسطینی ها هستند.
دروغ بزرگ رهبران اسراییل همچنان ادامه دارد، یهودیان با چشم می بینند كه شهرك سازی همچنان ادامه دارد، خانه فلسطینی ها ویران می شود و زمین آنان به سرقت می رود، درختان از جا كنده می شوند و صاحبان واقعی زمین ها به قتل می رسند.
آماری كه اسراییل ارایه می دهد بهترین گواه بر این ادعا است. زیرا آمارها كاملا رسمی است. عامل جمعیتی همیشه برای رهبران اسراییل یك عامل ایجاد نگرانی بود. زیرا عرب ها در داخل و خارج فلسطین در حال تزاید هستند. رهبران اسراییل در حال حاضر به شدت با كسانی كه با سیاست های نژادپرستانه آنها مخالفت می كنند برخورد می كنند. متفكرین و ادیبان و نویسندگان و روشنفكران دشمنان همیشگی آنها هستند.
اسراییل، اكنون به شدت گرفتار شده است. رهبران اسراییل به شدت در حال تلاش هستند كه با مهاجرت معكوس مبارزه كنند و یهودیان را در زمین هایی كه اشغال كرده اند همچنان پابرجا نگه دارند.اولویت اول رهبران اسراییل این شده است كه نیرنگ و ریاكاری را همچنان ادامه دهند و اعلام كنند كه اسراییل امن ترین كشور جهان است.
عایده النجار
منبع: الدستور چاپ اردن
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید