شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

پالس اکسیمتری نوین


پالس اکسیمتری نوین
"ماسیمو" پیشگام فنآوری بزرگ پالس اكسیمتری در حركت و دامنه سیگنال ضعیف است. ‏MASIMO SET" (Signal Extraction Technology)‎‏" كه از سال ۱۹۹۴ در بیش از ۱۰۰ تحقیق به اثبات رسیده است، فنآوری پیشرفته ای است كه روش بنیادی و جدیدی از جمع آوری، تحلیل و گزارش نرخ ضربان و میزان اشباع اكسیژن شریانی را بنیاد نهاده است. "‏MASIMO SET‏" به‌طور عمده دقت پایش ‏SPO۲‎‏ را به‌ویژه در سخت‌ترین شرایط بیمار مانند حركت زیاد و دامنه سیگنال ضعیف افزایش داده است.
● چرا ماسیمو را انتخاب کنیم؟
▪ مطالعات بالینی فراوانی اثبات كرده است كه استفاده از "‏MASIMO SET‏" به همراه سنسورهای ماسیمو، مشخصا:
۱) هزینه‌های نگهداری را كاهش می‌دهد.
۲) نگهداری از بیماران را بهبود می‌بخشد.
۳) ایمنی بیماران را افزایش می‌دهد.
● اثبات بالینی
بیش از ۷۰ مطالعه شاخص و مستقل نشان می‌دهد كه "‏MASIMO SET‏" استاندارد طلایی پالس اكسیمتری است. در این بین دو نشریه از "‏ECRI‏" بر روی "‏MASIMO SET‏" تمركز دارد.‏‎
● ‎نهایت دقت و كمترین هزینه‎ ‎
تنها در ماسیمو توانایی ارائه پالس اكسیمتری دقیق زمانی كه بیشترین احتیاج به آن‌را دارید به همراه ضمانت كاهش هزینه‌های پالس اكسیمتری سالیانه شما وجود دارد.‏
● اولین و بهترین پالس اكسیمتری در زمان دامنه سیگنال ضعیف و حركت
▪ كیفیت ویژه و دقت بی‌سابقه، ذاتا آلارم‌های اشتباه را حذف كرده و تمامی آلارمهای صحیح را تشخیص می‌دهد،
▪ دقت بالا در‏ زمان حركت زیاد بیمار، شامل لرزش، بدحالی، حركت نوزادان و شوك‌های ناگهانی، ‏
▪ مفید در زمان جابجایی بیمار با هلیكوپتر یا آمبولانس،
▪ دقیق در زمان Low Perfusion‏ (دامنه سیگنال ضعیف)،‏
▪ دقیق با وجود نور محیطی زیاد و مقاوم در برابر تداخل الكتروكاتر،
▪ كاهش هزینه‌های مراقبت در كنار پایش مطمئن و سنسورهای چسبدار بادوام،
▪ كمك در كاهش صدمات چشم نوزادان،
▪ كاهش خطای پزشكی. تحقیق انجام شده در سال ۲۰۰۲ نشان داد كه "MASIMO SET‏" در كاهش استفاده از "‏ABG‏" غیرضروری و استفاده عجولانه و بیش از حد اكسیژن كمك می‌نماید و ‏
▪ تنها ماسیمو می‌تواند استاندارد نسل جدید فنآوری پالس اكسیمتری را با تكیه بر شركای خود شامل ‏ATOM،‎ Cardinal Health Bitmos ‎،CAS Medical COLIN،‎ Corpols‎،‎ Datascope‎،‎ Dragermedical‎،‎ Fukuda Deushi CEHealthcate‎،‎ Geteued‎،‎ Graseby‎،‎ Inuiuo‎،‎ IUY‎،‎ KOHDEN Mealtranal‎،‎ Meanen ‎،Mindray،‎ MIPM‎،‎ Philips‎،‎ Radioueter Raspioncs‎،‎ SAADAT‎،SCHLEF ‎،Spacelabs،‎ Srephan ‎،Viralsar Welehalfqu،‎ XLTEK‎،‎ Zoll‎در محدوده وسیع بیمارستانی بصورت یكپارچه ارائه نماید.‏
● ‎۵۰۰,۰۰۰$‎‏ گارانتی عملكرد "‏MASIMO SET‏"‏
با پایان یافتن تولید "نلكور" مدل "‏N۵۹۵‎‏" در پایان ژانویه ۲۰۰۶، "نلكور" مدل "‏N۶۰۰‎‏" خود را با ادعای "عملكرد بسیار عالی، حتی در شرایط بسیار سخت پایش دامنه سیگنال ضعیف، تداخل سیگنالها و حركت بیمار" ارائه نمود. در جهت هدف بهبود نگهداری بیمار "ماسیمو"، و جهت كمك به متخصصان جهت تمایز واقعیت از توهم، "ماسیمو" گارانتی عملكرد خود را ارتقاء داده است. اگر اثبات شود كه در زمانهای دامنه سیگنال ضعیف و حركت بیمار "‏MASIMO‏ ‏SET‏" از "نلكور ‏N۶۰۰‎‏" دقیقتر نیست، ماسیمو ‏‎۵۰۰,۰۰۰$‎‏ برای خرید پالس اكسیمتری نلكور به مركز درمانی شما كمك می‌كند.
در بیش از ۷۰ مطالعه مستقل بالینی اثبات شده است كه "‏MASIMO SET‎‏" در شرایط دامنه سیگنال ضعیف، حركت زیاد بیمار و بدترین شرایط رقابتی كه به پالس اكسیمتری در آن شرایط نیاز است دقیقترین پالس اكسیمتری دنیاست. این مطالعات بهبود مشخص در حذف آلارم اشتباه، تشخیص آلارم صحیح، عدم اشتباه عملكردی و دقت فراوان در كنار كاهش هزینه‌های اندازه گیری گاز خون، كاهش مصرف اكسیژن و بهبود عمر سنسور را نشان می‌دهد.
تعداد زیادی از بیمارستانهای معتبر، پالس اكسیمتری ماسیمو را برگزیده اند. اولین نمونه (‏MASIMO SET (V۱)‎‏) در سال ۱۹۹۶ در ژاپن و اروپا عرضه گردید. در سال ۱۹۹۸، پس از دستیابی به وضوح دقت ماسیمو در طول حركت، نمونه دوم(‏MASIMO SET (V۲)‎‏) با پیشینه ۱۰ سال تست در تمام محیطهایی كه به ذهن می‌رسد وارد بازار امریكا شد.
نمونه پنجم (‏MASIMO SET (V۵)‎‏ ) فعلی به همراه قابلیت های ‏FastSat، ‏Signal IQ، ‏PI، ‏‎۳D Alarm‎‏ و محدوده افزایش یافته‌ای از تنظیمات مرتبط با حساسیت، با ارائه نسل پنجم از فنآوری استخراج سیگنال (‏SET‏) فاصله عملكردی قابل توجهی را با سایر پالس اكسیمتری ها و آخرین مدل "نلكور" ایجاد كرده است.
از آنجا كه هدف "ماسیمو" یاری رساندن به تمامی متخصصان كلینیك ها، مهندسان پزشكی و مدیرانی كه به بهبود مانیتورینگ پالس اكسیمتری‌های بیماران مراكز درمانی خود اهمیت می‌دهند، است. مطابق هدف بهبود عملكرد فناوری پالس اكسیمتری شما در محدوده وسیع بیمارستانی، تنها بررسی های بسیار جدی مورد قبول است. "ماسیمو" به این مسئله كه تغییر ساختار و فنآوری نیازمند تلاش و صرف زمان زیاد است به خوبی واقف است، ولی به اندازه‌ای به عملكرد فنآوری "‏MASIMO SET‏" اطمینان دارد كه به هدر نرفتن تلاش و وقت شما را بی‌شك تضمین می‌نماید.
صلاحیت، شرایط و جزئیات مهم ‏‎۵۰۰,۰۰۰$‎‏ گارانتی به نقل از "ماسیمو"‏جهت مطالعه به آدرسhttp://www.masimo.com/۵۰۰iuRules.html‏ مراجعه نمایید.
● اخبار منتشر شده از دعوای قضایی گواهی ثبت "ماسیمو" و "نلكور" ‏
‏۲۳ ژانویه ۲۰۰۶، كالیفرنیا، "ماسیمو" در این روز علیه "نلكور"، بخشی از شركت "مراقبت‌های سلامتی تایكو" برای گواهی‌های ثبت شده خود دعوی قضایی نمود براساس شرایط مورد توافق، دعوی قضایی ‌گواهی‌های ثبت شده كنار گذاشته شده و "نلكور" می‌بایست مبلغ ‏‎۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰$‎‏ (دویست و شصت وپنج می‌لیون دلار) برای جبران خسارت ها از ۳۱ ژانویه ۲۰۰۶ پرداخت نماید. در مجموع، "نلكور" به علت استفاده از اختراع ثبت شده در محصولات جدید و فروش آنها به پرداخت ‏‎۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰$‎‏ در طول سال ۲۰۰۶، مجبور گردید و از پایان ژانویه ۲۰۰۶ "نلكور" نمی‌تواند محصولات با پایه پالس اكسیمتری ‏‎۰۵‎‏‌ خود را توزیع نماید، ولی موظف است سرویس‌دهی و تامین وسایل جانبی محصولات فروخته شده را ادامه دهد.
● اخبار منتشر شده از بحث حقوقی گواهی ثبت "ماسیمو" و "دلفین" ‏
‏۲۷ آوریل ۲۰۰۶، كالیفرنیا، شركت پزشكی دلفین (‏Dolphin‏) در این روز اعلام كرد كه خط تولید "‏Dolphin ONE‏" خود را متوقف كرده است. این توقف بخشی از توافق انجام شده میان "دولفین" و "ماسیمو" است، در حالیكه "ماسیمو" نیز با تعهد "دلفین" و آگاهی از تجاوزش به حقوق گواهی ثبت ماسیمو، از اشتباه "دلفین" گذشته و از ادامه موضوع در دادگاه صرف‌نظر كرده است.‏
نویسنده: امیر ارسلان مرشدیان
امیرارسلان مرشدیان
مدیریت تحقیقات شركت پویندگان راه سعادت
منبع : مجله مهندسی پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی


همچنین مشاهده کنید