چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا
IT میتواند باز هم پیشرفت کند؟
به گفته گروه تحقیقاتی Forrester Research ، تصمیمگیرندگان فنآوری اطلاعات (IT) در بازارهای كوچك و متوسط فكر میكنند كه بازار این صنعت برای حمایت از تلاشهای تاكتیكی مانند ارتقای كارآیی بهترین است اما هنگامی كه پای نوآوری و دیگر اقدامات استراتژیك پیش میآید، این صنعت زیاد كارآمد نیست. اما در حوزههایی كه متخصصان فكر میكنند IT كارایی بالایی دارد، هنوز هم جای پیشرفت هست. مثلاً تنها ۳۸ درصد از ۵۴۰ مدیر اجرایی كه در این بررسی شركت كردند باور داشتند كه IT در بالا بردن راندمان نیروی كار موثر است. بیشتر پاسخدهندگان، ۴۶ درصد، اعتقاد داشتند كه IT فقط تا حدی در این حوزه كارایی دارد. به طور مشابه تنها ۳۴ درصد اذعان داشتند كه بخش IT آنان در كاهش هزینهها نقش موثری داشته است. تعداد مدیران اجرایی كه فكر میكنند فنآوری اطلاعات میتواند به آنها كمكهای استراتژیك كند، از این هم كمتر است. ۲۱ درصد گفتند كه IT در اصلاح رویههای اصلی تجارت كارآمد است.
«مایكل اسپیر» تحلیلگر ارشد این گروه كه مدیریت این بررسی را بر عهده داشت، گفت كه مجریان IT بیش از دیگران به عملكرد خود در كاهش هزینهها و ارتقای تولید، امتیاز میدهند. او میگوید كه این امتیازدهی به درك پاسخدهندگان از IT بستگی دارد و تفاوت عقاید نشان میدهد كه به یك زبان مشترك میان فنآوری اطلاعات و دیگر صنایع احتیاج است تا هنگام ارزیابی عملكرد IT از آن استفاده شود. او درباره این كه چرا این فنآوری در كمكرسانی به تلاشهای استراتژیك زیاد مفید نیست، میگوید كه IT در بعضی حوزهها چون افزایش كارایی ۲۰ سال تجربه دارد اما برای هدف تغییر رویههای اصلی تجارت چندان از آن بهره نگرفتهاند. مثلاً در زمینه خردهفروشی بعضی امكانات و استفاده از آنها مدیون IT است. از آن جمله میتوان جستجوی آنلاین كارمندان برای یافتن یك كالا كه هنوز وارد بورس نشده است را نام برد. سفارش دادن آنلاین یكی دیگر از این نوآوریهاست. اما در كل مدیران اجرایی IT ، هنوز در زمینه ابداع طرحهای تجاری جدید دست به نوآوری نزدهاند و از این رو محصولات مربوط به آن در بازار فنآوری اطلاعات وارد نشده است.
مدیر این پروژه سنجش میگوید كه بررسیهای هدفمند در زمینه كاركرد IT كه هم برای مدیران IT و هم برای دیگر مدیران قابل استفاده باشد، میتواند به پر كردن شكاف موجود در چگونگی درك عملكرد IT كمك كند. همچنین میتوان با استفاده از عملكردهای IT بر ابزارهای استراتژیك كار كرد. نكته دیگر این است كه IT باید دریابد چطور اهداف تجاری را به اهداف IT تبدیل كند. برای این منظور مدیران ارشد اجرایی باید زبان تجارت را بدانند و قادر به درك روندهای درگیر در آن باشند. در مقایسه با همتایانشان در شركتهای بزرگ، مدیران اجرایی شركتهای كوچك راحتتر میتواند در این مسیر گام بردارند و به هدفشان برسند.
By : Diann Daniel
مترجم : آذین صحابی
مترجم : آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران رهبر انقلاب کارگران پاکستان دولت سریلانکا مجلس شورای اسلامی حجاب رئیسی سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم رئیس جمهور
شهرداری تهران تهران هواشناسی سیل کنکور سلامت پلیس فراجا فضای مجازی قتل قوه قضاییه وزارت بهداشت
قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا خودرو بازار خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو بورس سایپا تورم قیمت سکه
ترانه علیدوستی تلویزیون سریال سینمای ایران تئاتر شعر کتاب رادیو مهران مدیری سینما فیلم سینمایی انقلاب اسلامی
ناسا کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رژیم صهیونیستی اسرائیل آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه روسیه اتحادیه اروپا عملیات وعده صادق ترکیه طوفان الاقصی اوکراین
پرسپولیس فوتبال استقلال باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس بازی فوتسال تراکتور تیم ملی فوتسال ایران رئال مادرید بارسلونا سپاهان
هوش مصنوعی فیلترینگ تسلا تبلیغات وزیر ارتباطات عیسی زارع پور ایلان ماسک اپل همراه اول فناوری نخبگان دوربین
سلامت روان داروخانه پیری دوش گرفتن کاهش وزن افسردگی یبوست