جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


اتاق خواب مدرن


اتاق خواب مدرن
این بار می‌خواهیم چندین نوع چیدمان اتاق خواب را با یكدیگر مقایسه كنیم. این مقایسه شامل چیدمان فضای خواب در سبك‌های سنتی و مدرن است.
آگاهی داشتن از سبك‌های مختلف باعث می‌شود كه شما فضای خواب و خانه‌تان را بنا بر ایده‌ها و سلایق شخصی خودتان چیدمان كنید و فضایی هماهنگ و دلنشین برای خود و اعضای خانواده خلق كنید.
امروزه در بیشتر خانه‌ها می‌توانید سبك مدرن را مشاهده كنید، رواج این سبك بیشتر در بین افرادی دیده می‌شود كه همیشه دوست دارند روی مد و به روز باشند. این روزها روی مد بودن تنها به كیف و كفش و لباس و شغل بسنده نمی‌شود بلكه به داخل خانه‌ها هم راه یافته است.
نوع و سبك چیدمان خانه‌ها، قطعا بازتابی از شخصیت و نگرش افراد است كه بر چیدمان تك‌تك اجزای مبلمان تاثیرگذار است، چرا كه هر كسی با هدف و منطقی، وسیله مورد علاقه‌اش را انتخاب و خریداری می‌كند.
بدون شك اصلی‌ترین عنصر در سبك مدرن در اتاق خواب، تخت خواب است. تخت خواب‌های این سبك معمولا صاف و كوتاه و بدون تزئینات جانبی و فرعی هستند و در بیشتر موارد دارای خطوط صاف و صیقلی و بدون كنده‌كاری هستند، البته بسیاری از تخت خواب‌های این سبك ممكن است شكل و فرم مشخصی نداشته باشند ولی عنصری كه در بین همه این تخت‌خواب‌ها یكسان است، استفاده از روتختی‌های روشن و درخشنده با بافت‌های نازك ( تور یا حریر) است.
استفاده از رنگ‌های شاد و پاستلی روشن، روی دیوارهای این اتاق خواب‌ها تاكیدی بر مدرن بودن فضا دارد. در سبك مدرن، اجزای مبلمان چه كوچك و چه بزرگ عهده‌دار فراهم سازی آرامش و راحتی شما هستند.
در این سبك اتاق خواب بزرگتر، ساده‌تر، تمیزتر و بی‌پیرایه به نظر می‌رسد. با استفاده از تخت‌خواب‌های سبك مدرن فضای اتاق دنج، گرم و صمیمی به نظر می‌آید. سبك بی‌پیرایه و راحت مدرن باعث می‌شود كه فضایی گرم در محیط خانه حكمفرما شود.
نمایی از گل وگیاه طبیعی در اتاق می‌تواند جلوه هر نوع چیدمان را چندین برابر كند. در دكوراسیون این قبیل اتاق خواب‌ها معمولا از گل‌های كمیاب و غیربومی استفاده می‌شود؛ گل‌هایی نظیر آنتوریوم، هلیكونیا، اركیده.
استفاده از این گل‌ها برای پر كردن فضاهای خالی اتاق كاملا مناسب است. این گل‌ها محیط داخلی اتاق را جذاب‌تر و هنری‌تر جلوه می‌دهند. گلدان‌های مناسب برای این گل‌ها نیز گلدان‌های شیشه‌ای مات و گلدان‌هایی سیلور و مفرغی است كه با سبك مدرن، هماهنگی بیشتری دارد.
● دكوراسیون سنتی
شعار سبك سنتی، این است كه هر كالای قدیمی همانند طلا، قیمتی و با ارزش است. مبلمان و اشیای قدیمی و آنتیك با دست به دست گشتن و رسیدن به ما حقایقی را از دوره‌های متفاوت تاریخ بازگو می‌كنند.
در سبك سنتی و كلاسیك زمانی كه حرف از اتاق‌خواب‌ به میان می‌آید، باید بدانید كه عنصر اصلی تخت‌خواب‌ها هستند. مبلمان چوبی سنتی، قدرت افسون‌گری بی‌نظیری دارد كه می‌تواند تنها دلیل بر رواج این سبك در این دوره باشد.
تخت‌خواب‌های این دوره، دارای طرح و نقوش تاریخ دوران خود هستند. در این سبك تخت‌خواب‌های چوبی با كنده‌كاری‌ها و كارهای دستی كه به روی ‌آنها اعمال شده معروف هستند. تخت‌خواب‌های فلزی در این سبك بیشتر برنز هستند. روتختی‌هایی كه در این سبك به كار برده می‌شود نیز بسیار منحصر به فرد است. در این سبك از پارچه‌هایی كه دارای بافت ریز و به اصطلاح پارچه‌های سنگین هستند استفاده می‌شود. برای مثال استفاده از مخمل، ابریشم و چیت‌های گل دار بسیار رایج است.
مهرنوش پاك‌اندام
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید