ویستا مرجع مهمترین عناوین خبری / سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ / Tuesday, 30 September, 2014
روان‌شناسی شخصیت

روان‌شناسی شخصیت● شخصیت چیست؟
شخصیت تشکیل شده است از الگوهای ویژه فکری، احساسی و رفتاری که هر فرد را از افراد دیگر متمایز می‌سازد. شخصیت، سرچشمه درونی دارد و در طول حیات، تقریباً پایدار باقی می‌ماند.
روان‌شناسان شخصیت، ویژگی‌های یگانه افراد و نیز مشابهت‌ها بین گروه‌هایی از افراد را مورد مطالعه قرار می‌دهند.
● ویژگی‌های شخصیت
▪ شخصیت، سازمان یافته و سازگار است.
▪ شخصیت، هر چند پدیده‌ای روانی است امّا تحت تاثیر فرایندها و نیازهای بیولوژیک قرار دارد.
▪ شخصیت باعث پدیدآمدن رفتارها می‌گردد.
▪ شخصیت از طریق افکار، احساسات، رفتارها و بسیاری چیزهای دیگر نمود می‌یابد.
● مطالعه شخصیت
روش‌های چندی برای مطالعه شخصیت وجود دارد. هر روش دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود است:
▪ روش‌های تجربی. در این روش‌ها پژوهشگر متغیرهای مورد نظرش را کنترل و دستکاری می‌کند و نتایج را می‌سنجد. این علمی‌ترین روش تحقیق است، امّا پژوهش‌های تجربی، هنگامی که مطالعه جنبه‌هایی از شخصیت نظیر انگیزه‌ها، هیجانات و تمایلات مورد نظر باشد، ممکن است بسیار پیچیده باشد.
▪ مطالعات موردی و روش‌های خود-گزارشی. این روش بر تحلیل عمیق فرد و همچنین اطلاعات فراهم شده از فرد تکیه دارد. مطالعات موردی به شدّت وابسته به تفسیر مشاهده کننده است در حالی که روش‌های خود-گزارشی به حافظه فرد مورد نظر بستگی دارد. به این دلیل، این روش‌ها بسیار ذهنی هستند و تعمیم یافته‌ها به جامعه‌ای بزرگتر دشوار است.
▪ تحقیقات بالینی. این روش بر اطلاعات جمع‌آوری شده از بیماران بستری، در طول دوره درمان تکیه دارد. بسیاری از نظریه‌های مربوط به شخصیت بر پایه این نوع پژوهش قرار دارد امّا به دلیل آن که موضوعات تحقیق، منحصر به فرد و نشانگر رفتار نابهنجار هستند، این تحقیق بسیار ذهنی است و تعمیم آن دشوار است.
● تاریخ‌های مهم در روان‌شناسی شخصیت
▪ ۱۷۵۸ فرانتز ژوزف‌گال، بنیان‌گذار جمجمه‌شناسی، متولّد شد. جمجمه‌شناسی یک رشته «شبه علمی» مجبوب بود که شخصیت را به شکل سر ارتباط می‌دارد.
▪ ۱۸۴۸ فینیس گِیج بر اثر انفجار دینامیت مجروح شد و یک ترکش آهنی به مغزش اصابت کرد. روان‌شناسان شخصیت معمولاً برای نشان دادن ارتباط بین مغز و شخصیت، گِیج را مثال می‌زنند. هنگامی که گِیج از این حادثه جان سالم به در برد، شخصیت او کاملاً تغییر کرد.
▪ ۱۹۰۲ اریک اریکسون متولّد شد. این روان‌شناس معروف که زیر نظر آنا فروید آموزش یافت، در اثر معروف خود به نام «مراحل رشد روانی» ، رشد شخصیت از تولّد تا مرگ را تشریح کرد.
▪ ۱۹۰۸ آبراهام مزلو متولّد شد.
▪ ۱۹۱۶ هانس آیزِنک متولّد شد.
▪ ۱۹۲۱ هرمان رورشاش کتاب معروف خود به نام «تشخیص روانی» را منتشر کرد و در آن به تشریح آزمون شخصیت خود به نام «لکه‌های جوهر» پرداخت.
▪ ۱۹۲۳ زیگموند فروید کتاب معروف خود به نام «خود و نهاد» را منتشر کرد.
▪ ۱۹۳۸ مرکز رورشاش بنیاد گذاشته شد. این مرکز بعداً به انجمن سنجش شخصیت تغییر نام یافت.
▪ ۱۹۴۸ کتاب کلاسیک «شخصیت نابهنجار» اثر رابرت وایت منتشر شد.
۱۹۵۴ آبراهام مزلو کتاب «انگیزه و شخصیت» را منتشر کرد و در آن، نظریه معروف خود به نام «سلسله مراتب نیازها» را تشریح نمود.
▪ ۱۹۶۳ آلبرت بَندورا برای نخستین بار مفهوم یادگیری مشاهده‌ای را برای توضیح رشد شخصیت، به کار برد.
▪ ۱۹۸۰ کارل راجرز کتاب «طریقه‌ای برای بودن» را منتشر ساخت.
● نظریه‌های شخصیت
نظریه‌های بیولوژیک - رویکردهای بیولوژیک، عوامل ژنتیکی را مسئول شخصیت می‌شناسند. پژوهش‌هایی که بر روی وراثت به عمل آمده، وجود ارتباط بین عوامل ژنتیکی و ویژگی‌های شخصیتی را نشان می‌دهد. یکی از معروف‌ترین نظریه‌پردازان بیولوژیک، هانس آیزنِک است که بین جنبه‌های شخصیتی و فرایندهای بیولوژیک ارتباط برقرار کرد. برای مثال، آیزنک چنین عنوان کرد که افراد درون‌گرا دارای تحریک مغزی بالایی هستند و این امر آن‌ها را به سوی اجتناب از تحریک هدایت می‌کند. از سوی دیگر، آیزنک عقیده داشت که برون‌گراها دارای تحریک مغزی کمی هستند و این امر باعث می‌شود که به دنبال تجربیات تحریکی بروند.
نظریه‌های رفتاری - نظریه‌های رفتاری، شخصیت را حاصل تعامل بین فرد و محیط می‌دانند. نظریه‌پردازان رفتاری، به مطالعه رفتارهای قابل مشاهده و اندازه‌پذیر می‌پردازند و نظریه‌هایی که افکار و احساسات درونی را به حساب می‌آورند، رد می‌کنند. اسکینر و آلبرت بندورا از جمله نظریه‌پردازان رفتاری هستند.
نظریه‌های روان پویشی - نظریه‌های روان‌پویشی شخصیت به شدّت تحت تأثیر کارهای زیگموند فروید است و بر تأثیر ذهن ناهشیار (ناخودآگاه) و تجربیات کودکی بر روی شخصیت تأکید دارد. نظریه‌های روان‌پویشی شامل «نظریه مرحله روانی-جنسی» فروید و «مراحل رشد روانی-اجتماعی» اریکسون است.
فروید عقیده داشت که سه مؤلفه سازنده شخصیت عبارتند از نهاد، خود و فراخود. نهاد، مسئول کلیه نیازها و امیال است در حالی که فراخود، مسئول اخلاقیات و ایده‌آل‌ها می‌باشد. و خود، بین درخواست‌های نهاد، فراخود و واقعیت در نوسان است.
اریکسون عقیده داشت که شخصیت در طی یک سری از مراحل پیشرفت می‌کند و در هر مرحله برخی تناقض‌ها بروز می‌کند. موفقیت در هر مرحله به غلبه موفقیت‌آمیز بر این تناقض‌ها بستگی دارد.
نظریه‌های انسان‌گرایانه - نظریه‌های انسان‌گرایانه بر اهمیت اراده آزاد و تجربیات فردی در رشد شخصیت تأکید دارد. این نظریه پردازان بر مفهوم خود-شکوفایی که نیازی فطری برای رشد شخصی است تأکید می‌نمایند. از جمله این نظریه‌پردازان می‌توان به کارل راجرز و آبراهام مزلو اشاره کرد.
● افراد مهم در روان‌شناسی شخصیت
▪ زیگموند فروید - زیگموند فروید (۱۸۵۶-۱۹۳۹) بنیانگذار نظریه روانکاوی است. نظریه‌های او بر اهمیت ذهن ناهشیار (ناخودآگاه)، تجربیات دوران کودکی، رویاها و نمادگری تأکید دارد.
▪ اریک اریکسون - اریک اریکسون (۱۹۰۲-۱۹۹۴) زیر نظر آنا فروید آموزش یافت. نظریه مراحل روانی-اجتماعی او چگونگی رشد شخصیت در طول دوره عمر را تشریح می‌کند.
▪ بی‌اف اسکینر - بی‌اف اسکینر (۱۹۰۴-۱۹۹۰) یک روان‌شناس رفتارگرا بود که به خاطر پژوهش‌هایش در زمینه «شرطی شدن عامل»( Operant conditioning ) و «برنامه‌های تقویت» شهرت یافت.
▪ آلبرت بندورا - تحقیقات آلبرت بندورا (۱۹۲۵ تاکنون) در زمینه روان‌شناسی رفتاری بر نقش یادگیری مشاهده‌ای تأکید می‌نماید. بندورا به خاطر این آزمایش شهرت دارد: «فیلمی به یک کودک نشان داده می‌شود که در آن زنی، عروسکی را کتک می‌زند. سپس همان عروسک را به دست کودک می‌دهند. او تحت تأثیر یادگیری مشاهده‌ای، شروع به زدن عروسک می‌کند و به تقلید از رفتار زن فیلم می‌پردازد.» بندورا هم اکنون در دانشگاه استنفورد است.
▪ آبراهام مزلو - آبراهام مزلو (۱۹۰۸-۱۹۷۰) یک روان‌شناس انسان‌گرا بود که «سلسله مراتب نیازها» را مطرح نمود. این سلسله مراتب شامل نیازهای فیزیولوژیک، نیازهای امنیتی، نیازهای عاطفی، نیازهای احترامی و نیازهای خودشکوفایی است.
▪ کارل راجرز - کارل راجرز (۱۹۰۲-۱۹۸۷) یک روان‌شناس انسان‌گرا بود که عقیده داشت تمام مردم دارای نوعی انگیزه برای ارضای توانائی‌های بالقوه خود هستند. به نظر راجرز، افراد سالم کسانی هستند که آمادگی تجربه کردن داشته باشند، در لحظه زندگی کنند، به باورهای خود اعتماد داشته باشند، خود را آزاد حس کنند و نوآور باشند.
● واژگان کلیدی
▪ شخصیت
الگوهای خاص فکری، احساسی و رفتاری که هر فرد را از دیگران متمایز می‌سازد.
▪ شرطی شدن کلاسیک ( Classical Conditioning )
هر واکنش با وقوع یک محرک خاص ظاهر می‌گردد. این‌ها را محرک و واکنش‌ غیرشرطی می‌نامند. وقتی محرک‌ همراه (چه زمانی و چه مکانی) با یک محرک خنثی دیگر ظاهر می‌شود، تدریجاً واکنش در مقابل محرک همراه نیز به تنهایی به وقوع می‌پیوندد. به این ترتیب، محرک همراه به صورت «محرک شرطی» و واکنش به شکل «واکنش شرطی» در می‌آید. واکنش شرطی در مقابل محرک مشابه محرک شرطی نیز ظاهر می‌گردد، یعنی واکنشی است «منتشر». محرک غیرشرطی، پس از شرطی‌شدن باید به مدّت و دفعات کافی تکرار شود. در غیر اینصورت، واکنش شرطی به تدریج از بین می‌رود. وجود محرک غیرشرطی برای «تقویت» شرطی‌شدن ضروری است.
▪ شرطی شدن عامل
یک روش آموزش رفتاری که در آن، از پاداش یا تنبیه برای تأثیرگذاری بر رفتار استفاده می‌شود. بدین ترتیب، یک تداعی بین رفتار و پیامد آن در مغز به وجود می‌آید.
▪ ناهشیار (ناخودآگاه)
در نظریه روانکاوی فروید، ذهن ناهشیار(ناخودآگاه)، مخزنی از احساسات، افکار، تمایلات و خاطراتی است که در خارج از محدوده آگاهی ما قرار دارند. بیشتر محتویات ذهن ناهشیار (ناخودآگاه)، غیرقابل پذیرش یا ناخوشایند هستند، مثل احساس درد، اضطراب یا تعارض. بنابر عقیده فروید، ذهن ناهشیار (ناخودآگاه) به تأثیرگذاری خود بر روی رفتار و تجربیات ما ادامه می‌دهد، حتی اگر ما نسبت به این تأثیرات آگاهی نداشته باشیم.
▪ نهاد ( id )
بر طبق نظریه روانکاوی فروید، نهاد یک مؤلفه شخصیتی است که از انرژی ناخودآگاه روانی تشکیل شده و در جهت ارضاء تمایلات و نیازهای اولیه کار می‌کند. عمل نهاد، بر پایه اصل لذت است که خواهان ارضاء فوری نیازهاست.
▪ خود ( ego )
بر طبق نظریه روانکاوی فروید، «خود» عمدتاً بخش ناهشیار (ناخودآگاه) شخصیت است که بین تقاضاهای نهاد، فراخود و واقعیت در نوسان است. «خود»، ما را از عمل بر اساس تمایلات اولیه (ایجاد شده توسط نهاد) باز می‌دارد، امّا در جهت ایجاد تعادل بین استانداردهای اخلاقی و ایده‌آلی ما نیز فعالیت می کند.
▪ فراخود ( Superego )
مولفه‌ای از شخصیت است که تشکیل شده است از ایده‌آل‌های درونی ما که از پدر و مادر و جامعه کسب شده‌اند. فراخود در جهت سرکوب تمایلات «نهاد» عمل می‌کند و تلاش می‌کند که «خود»، بیشتر رفتار اخلاقی داشته باشد تا واقعی.
▪ خودشکوفایی ( self-actualization )
نیاز فطری انسان برای دستیابی به رشد شخصی که به عنوان انگیزه رفتار عمل می‌کند.
منبع
"Personality Psychology Study Guide", Kendra Van Wagner.
منبع : کلینیک تخصصی افسردگی و اضطراب روان‌یار

همچنین سایر کاربران این صفحات را هم دیده‌اند
صنعت توریسم    فهرست موضوعی و تشریحی جاذبه های ایران    جاذبه های طبیعی    فضاهای روستایی و عشایری
سبک شناسی    اوضاع تاریخی بعد از اسلام
بانک و بیمه    بورس اوراق بهاءدار    اساسنامه    نمونه اساسنامه شرکت های کارگزاری    کليات
علوم و مبانی تربیت بدنی و ورزش    علوم تربیت بدنی و ورزش    طب ورزش    دوپینگ    رده ها و روش های دوپینگ    رده های داروئی با محدودیت خاص    الکل
موسیقی    موسیقی جهان    مبانی موسیقی    واسطه های اجراء موسیقی    سازها
صنعت توریسم    فهرست موضوعی و تشریحی جاذبه های ایران    جاذبه های تاریخی    آرامگاه ها
شعر و ادب    خواجوی کرمانی    دیوان اشعار    غزلیات
جامعه شناسی    مبانی و مفاهیم پایه در جامعه شناسی    رخساره ها و سیماهای اجتماعی اقتصاد    دیدگاه های اجتماعی توسعه اقتصادی - سطح کلان نگری
بانک و بیمه    بیمه    حقوق بیمه    تکنیک بیمه و تعریف فنی آن
دارو و درمان    درمان    جراحی    جراحی اعصاب و جراحی غدهٔ هیپوفیز    بیماری ها    کلیات بیماری های دیسک بین مهره ای

کلمات در حال جستجو

برخی منابع مهم خبری
برهان - بی باک - ایبنا - بورس نیوز - ای استخدام - جنوب - فارس - سفیر - لیزنا - خبرنامه دانشجویان - شفقنا - آرمان - سیاست روز - ملت - جام جم - قدس آنلاین - شانا - معماری - فرهنگ امروز - سیتنا - مثلث - پول - ایربا - افکار - عصرایران - رجانیوز - سراج 24 - روزنامه نود - ایلنا - کتابخانه مجلس - آی تی آنالیز - آریا - اصفهان امروز - سنا - اقتصاد پنهان - روزنو - پی سی ورلد - فرهنگ‌نیوز - گفتار - تریبون - ایران ورزشی - نماینده - ایفنام - پانا - رسالت - نورپرتال - گسترش صنعت - ایران و جهان - آفتاب نیوز - تدبیر 24 - جماران - دیپلماسی ایرانی - سلامانه - خبر آنلاین - خرداد - مشرق - ارانیکو - اقتصاد ایرانی - بهارنیوز - تبیان - پرسپولیس - ورزش سه - سیمرغ - فرارو - مجله ماشین - تسنیم - تهران پرس - گویا آی تی - سلامت نیوز - ایتنا - شفاف - ایمنا - سی نت - جهان نیوز - پارسینه - فارنت - ایران استخدام - تفاهم - زیباکلام - تیک - شفا - دنیای اقتصاد - تابناک - سینما پرس - جوان - پارس فوتبال - فان پاتوق - الف - عماریون - دانشجو - پارس - موسیقی ایرانیان - خبرورزشی - اقتصاد آنلاین - . - شهرخبر - پرداد - شبکه - ایران اکونومیست - ایران گراند - نیک صالحی - رویش - همشهری - برترینها - ایرنا - پیام نو - انتخاب - پویش - نامه - العالم - عصر خودرو - جمهوریت - مهر - بنکر - دیدبان - واحد مرکزی خبر - باشگاه خبرنگاران - موج - صراط - شرق - طلا - آی سی تی - خودرو - افق - پیام نفت - تراز - حوادث - اقتصادایران آنلاین - بانک ورزش - حوزه هنری - انصاف - ایران - پرشین خودرو - ایسنا - موبنا - عیارآنلاین - سخن‌آنلاین - فردا - پرشین وی - سینما نگار - اعتدال - بانی فیلم - ایستنا - بولتن - برنا - آفتاب - اکو - زومیت - شهرسخت‎‌افزار - اروم‌نیوز - شفقنا ورزشی - خانه ملت - موسیقی ما - استخدام - خانه‌ ورزش - کافه سینما - میراث فرهنگی - رهیاب - روزگارنو - سینما خبر -

هدیه عجیب پوتین به روحانی +عکس - پایان دیدار گرم پوتین - روحانی خاطره انگیز هم شد. رئیس جمهور روسیه دستور داد کارکنان کاخ کرملینِ آستاراخان (قلعه تاریخی تسیخ هاوس که در جنگ جهانی اول دژ و انبار مهمات بوده است) قابی را برای هدیه به رئیس جمهور ایران بیاورند.…
جرج‌ کلونی و همسرش پس از ازدواج + تصاویر - جورج کلونی هنرپیشه معروف آمریکایی در سن ۵۳ سالگی با نامزدش امل علم‌الدین وکیل و فعال حقوق بشر ۳۶ ساله در ونیز ایتالیا ازدواج کرد. این دو برای برگزاری جشن عروسی خود، به ونیز رفته‌ بودند و دیروز استن روسنفیلد، وکیل…
بیلبورد سردار آزمون در اتوبان‌های روسیه +عکس - سردار آزمون بازیکن 19 ساله و ایرانی روبین کازان به یک مدل در روسیه تبدیل شده است. البته شغل جدید او قرار نیست به فوتبالش لطمه ای بزند.
چرا آزاده نامداری و فرزاد حسنی جدا شدند؟ - هنوز آزاده نامداری و فرزاد حسنی شمع یک سالگی ازدواج‌شان را فوت نکرده بودند که خبر طلاق‌شان در محافل پیچید.
تولد‌ نوزادی‌ با‌‌ بیماری‌ وحشتناک‌ در‌ایران /تصاویر+18 - خانم باردار 26 ساله ای در شامگاه 5 شنبه با مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان امام حسن(ع) شهرستان داراب از توابع استان فارس تحت عمل سزارین قرار گرفت و نوزاد پسری با بیماری نادر ایکتیوز پیشرفته(هارلیکون)…
نیکی کریمی در خودروی قلعه‌نویی! +تصاویر - عکاس این مجموعه تصاویری پرشمار از مصاحبه های نیکی کریمی با ستاره های فوتبال و عکس های پشت صحنه مستندها را روی صفحه شخصی خود منتشر کرده که تعدادی از آنها را با هم تماشا می‌ کنیم.
ترویج پوشش نامرسوم دو زن در تلویزیون +عکس - پخش زنده مصاحبه با دو زن یک خانواده که به خاطر پوشش نامرسوم آنها که حتی چشم هایشان به خاطر حجاب سخت آنها دیده نمی شد، به سرعت در شبکه های اجتماعی جلب توجه کرد.
عکسی‌سیاسی از مسابقات جهانی‌والیبال! - رامین مهمان‌پرست، سفیر کنونی جمهوری اسلامی ایران در لهستان و سخنگوی سابق وزارت خارجه در دولت احمدی‌نژاد، در کنار آملیا اسدی، از طرفداران تیم ملی والیبال ایران در اروپا. اسدی به واسطه‌ی پخش چندثانیه‌ای تصویرش از تلویزیون…
بیشترین بازدیدها - سرویس خبر
سلطانی‌فر مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی را تغییر داد/ شایعه‌ها برای رفتن عارف نیا به وزارت علوم - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، امین عارف نیا، مدیر روابط عمومی این سازمان را تغییر داد.
حدادی: مدال طلایم را به روحانی تقدیم می‌کنم - ملی پوش پرتاب دیسک ایران گفت: مدال طلایم در بازی‌های آسیایی را به روحانی تقدیم می‌کنم.
حبیب الله اخلاقی؛ طلای سیزدهم ایران را کسب کرد - گروه ورزشی: نماینده وزن 80 کیلوگرم تیم ملی فرنگی ایران مدال طلای بازی‌های آسیایی را از آن خود کرد.
شارژ خودروهای ایرانی در منزل با یک فناوری جدید/ افزایش استحکام سیمان با نانو - رئیس گروه توسعه فناوری نانو و کربن پژوهشگاه صنعت نفت گفت: اکنون در فکر آن هستیم تا فناوری ANG را در خانه ها به تولید برسانیم تا خودروها به جای CNG از ANG خانگی خودروی ...
اخلاقی نخستین طلای کشتی فرنگی را کسب کرد/ سیزدهمین طلای کاروان ایران - فرنگی کار وزن 80 کیلوگرم تیم ملی کشتی کشورمان با کسب پیروزی برابر حریف ژاپنی در دیدار فینال بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی، نخستین طلای کشتی فرنگی ایران را کسب کرد. این ...
تفتیان و ابارقی در دوی 200 متر به نیمه نهایی رسیدند - نمایندگان دوومیدانی ایران به مرحله نیمه نهایی دوی 200 متر بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی صعود کردند.
«ملبورن» به توکیو رفت/ «بدون مرز» در مسابقه سینمای آسیا - فیلم «ملبورن» اولین ساخته نیما جاویدی به بخش مسابقه بیست و هفتمین جشنواره فیلم توکیو راه یافت و از سوی دیگر فیلم «بدون مرز» به کارگردانی امیر حسین عسگری در بخش مسابقه ...
طلای سیزدهم ایران با قهرمانی اخلاقی - نماینده وزن 80 کیلوگرم تیم ملی فرنگی ایران مدال طلای بازی‌های آسیایی را از آن خود کرد.
عبدولی: داوران ما حتی از جای‌شان هم بلند نشدند/چه گناهی کردم که همیشه این اتفاق‌ها برایم می‌افتد - دانرده مدال برنز بازی‌های آسیایی گفت: نمی‌دانم چه گناهی کردم که این اتفاق‌ها همیشه برای من می‌افتد.
حبیب الله اخلاقی طلایی شد - نماینده وزن ۸۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی با پیروزی در دیدار ‌نهایی بازی‌های آسیایی مقابل کشتی‌گیر ژاپنی به مدال طلا دست یافت.
مربی پرتاب دیسک: دیسک صمیمی را به وی ندادند/ محمد عصبی شده بود - مربی پرتاب دیسک ایران می گوید محمد صمیمی در حالی در پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت کرد که با دیسک خودش پرتاب نمی‌کرد.
حضور کادرفنی تیم ملی در تمرین استقلال تهران - کادر فنی تیم ملی فوتبال بعدازظهر امروز هشتم مهرماه تمرین تیم فوتبال استقلال تهران را زیر نظر خواهد داشت.
دو بار پیشنهاد بارسا را رد کردم که به پاری سن ژرمن بپیوندم - مدافع برزیلی پاری سن ژرمن در آستانه بازی تیمش مقابل بارسلونا اعلام کرد چندین بار پیشنهاد این تیم اسپانیایی را رد کرده است.
حجی‌زواره: خدا را شکر با راهنمایی مربیان مدال طلا کسب کردم/ مزد زحماتم را گرفتم - نماینده وزن ۷۴- کیلوگرم تیم ملی تکواندو گفت:‌ خدا را شکر با راهنمایی مربیان توانستم به فینال برسم و مدال طلای بازی‌های آسیایی را به دست بیاورم.
عبدولی بعد از کشتی رده‌بندی از حال رفت! - سعید عبدولی بعد از پیروزی در دیدار رده‌بندی و کسب مدال برنز وزن 71 کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی به محض خروج از تشک از حال رفت.
ابارقی در مقدماتی دوی 200 متر در گروه خود سوم شد - ملی پوش دوومیدانی ایران در مسابقات مقدماتی دوی 200 متر بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی در گروه خود سوم شد.
شاخص کل تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی 10 درصد افزایش یافت - بانک مرکزی شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی کشور (سه ماهه اول سال 1393) را اعلام کرد که بر این اساس این نرخ 10 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.
دانایی‌فر: از سفر مسئولان عراقی به تهران استقبال می‌کنیم - سفیر کشورمان در عراق با استقبال از سفر مسئولان عراقی به تهران گفت که سفر علاوی به تهران تنها از سوی سخنگوی ائتلاف الوطنیه مطرح شده است.
وقتی فیلم برگزیده جشنواره کودک در آموزش و پرورش رد می‌شود! - نادره ترکمانی کارگردان فیلم «گرداله و عمه غوله» معتقد است که رفتار شورای حمایت از فیلم کودک در وزارت آموزش و پرورش مافیا گونه است.
پرتاب احسان حدادی به طلای دوازدهم ایران رسید/ هت تریک احسان برای دوومیدانی - حدادی که مدال نقره بازی های المپیک 2012 لندن را نیز درکارنامه دارد، با ثبت رکورد 65 متر و 11 سانتی متر بالاتر از دیگر رقبای آسیایی خود قرار گرفت.
فکر می کردند می خوام هفت را نابود کنم - مثلث آنلاین: محمود گبرلو سال‌ها پیش به‌عنوان یک روزنامه‌نگار فعال اصولگرا شناخته شده بود. حالا او پس از ماه‌ها اجرای برنامه «هفت»، به چهره‌ای شناخته‌شده برای سینما نیز تبدیل شده است.
واکنش وزیر به وجود کلاس‌های بدون معلم: معلمان همه مدارس هستند - وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این پرسش که «هنوز بعضی از مدارس فاقد معلم هستند، نظر شما چیست»، گفت: معلمان همه مدارس هستند.
سکوت ایران در برابر نخل‌های متجاوز و ابزار اعمال فشار امارات بر ایران - یک پژوهشگر ژئوپلتیک گفت: مدیر پروژه نخیل دوبی در اظهارات تجاوزگرانه‌ای گفته است «در پایان این پروژه، امارات با داشتن 1200 کیلومتر ساحل، به مقدار کافی ابزار برای اعمال فشار به ایران خواهد…
دوازدهمین مدال طلای ایران با قهرمانی حدادی - گروه ورزشی: مدال طلای ماده پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی به احسان حدادی رسید.
اعتراض عبدولی در روی سکوی مدال‌ها - گروه ورزشی: سعید عبدولی با کسب مدال برنز اولین مدال تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی اینچئون را کسب کرد.
ارسال بیش از 130 مقاله به اولین کنفرانس بین‌المللی سواد رسانه‌ای - دبیر کنفرانس بین‌المللی سواد رسانه‌ای از ارسال 130 عنوان مقاله به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد.
عرضه مواد غذایی خارجی تاریخ مصرف گذشته در بازار - بیشتر این مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته هستند که متاسفانه پس از اعمال تغییرات در تاریخ مصرف، در بازار عرضه می‌شود.
پرتابی به ارزش طلا/احسان حدادی در آسیا رقیب ندارد - پرتابی به ارزش طلا/احسان حدادی در آسیا رقیب ندارد احسان حدادی توانست مدال طلای بازی های آسیایی را به دست بیاورد.
احسان حدادی به مدال طلا رسید/ تکرار مدال گوانگجو برای نایب قهرمان المپیک - نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن در بازی‌های آسیایی مدال طلا را از آن خود کرد.
ابو غریب؛ نامی که همچنان مترادف با بی‌رحمی و سنگدلی است - یک هفته‌نامه آلمانی در گزارشی با نیم نگاهی به جنایت‌های آمریکا در زندان ابوغریب در عراق نوشت که نام این زندان با گذشت ۱۰ سال از افشای جنایات صورت گرفته همچنان هم‌معنی بی رحمی و سنگدلی است.
پرتاب احسان حدادی هم به طلا تبدیل شد/ دوازدهمین طلا برای کاروان ایران - دارنده مدال نقره بازیهای المپیک لندن و عضو تیم ملی دوومیدانی ایران با در رقابت های پرتاب دیسک هفدهمین دوره بازیهای آسیایی به مدال طلا دست پیدا کرد. مدال احسان حدادی ...
شمخانی در دیدار با نصرالله: رویکرد راهبردی حزب‌الله در تحولات لبنان تعیین‌کننده است - علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که به کشور لبنان سفر کرده است،‌ باسید حسن نصر الله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان دیدار و…
دوازدهمین طلای ایران با قهرمانی حدادی در پرتاب دیسک - مدال طلای ماده پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی به احسان حدادی رسید.
توافقنامه امنیتی آمریکا - افغانستان امضا شد - توافقنامه همکاری امنیتی دوجانبه آمریکا با افغانستان امروز (سه‌شنبه) در کاخ ریاست جمهوری در کابل به امضای دو طرف رسید.
استیضاح وزیر کشور منتفی شد - استیضاح وزیر کشور از ماه گذشته با بیش از 50 امضا مطرح شده بود و برخی از نمایندگان نسبت به انتسابات وزیر کشور انتقاداتی داشتند که با مذاکرات صورت گرفته با آنها ظاهرا بحث استیضاح وزیر کشور فعل...
مأمور پست قلابی متجاوز در دادگاه انقلاب محاکمه شد+عکس - مرد جوانی که با جعل عنوان مأمور پست و مأمور اداره آب، برق و گاز اقدام به سرقت و تجاوز به زنان جوان کرده بود سرانجام پس از گذشت ۹ ماه در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.
عبدولی با وجود ناداوری های تکراری برنز گرفت - نماینده وزن 71 کیلوگرم ایران در مسابقات کشتی فرنگی بازی های آسیایی به مدال برنز رسید.
کارگردان «قلاده‌های طلا» مجوز ساخت فیلم جدیدش را گرفت / «رسوایی 2» ده‌نمکی در راه است - شورای صدور پروانه‌ فیلمسازی ۳۵ میلیمتری در جلسه‌ فوق العاده یکشنبه 6 مهر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، با صدور مجوز ساخت پنج عنوان فیلم سینمایی موافقت کرد.
مثل ماهینی در 10 باشگاه دیگر هستند/ پرسپولیس گناهی ندارد - محرومیت حسین ماهینی و غیبت این بازیکن در بازی با سپاهان اعتراض شدید مسئولان باشگاه پرسپولیس را در پی داشته است. رئیس هیات مدیره این باشگاه می‌گوید بازیکنانی با شرایط ...