ویستا مرجع مهمترین عناوین خبری / سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ / Tuesday, 23 September, 2014
روان‌شناسی شخصیت

روان‌شناسی شخصیت● شخصیت چیست؟
شخصیت تشکیل شده است از الگوهای ویژه فکری، احساسی و رفتاری که هر فرد را از افراد دیگر متمایز می‌سازد. شخصیت، سرچشمه درونی دارد و در طول حیات، تقریباً پایدار باقی می‌ماند.
روان‌شناسان شخصیت، ویژگی‌های یگانه افراد و نیز مشابهت‌ها بین گروه‌هایی از افراد را مورد مطالعه قرار می‌دهند.
● ویژگی‌های شخصیت
▪ شخصیت، سازمان یافته و سازگار است.
▪ شخصیت، هر چند پدیده‌ای روانی است امّا تحت تاثیر فرایندها و نیازهای بیولوژیک قرار دارد.
▪ شخصیت باعث پدیدآمدن رفتارها می‌گردد.
▪ شخصیت از طریق افکار، احساسات، رفتارها و بسیاری چیزهای دیگر نمود می‌یابد.
● مطالعه شخصیت
روش‌های چندی برای مطالعه شخصیت وجود دارد. هر روش دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود است:
▪ روش‌های تجربی. در این روش‌ها پژوهشگر متغیرهای مورد نظرش را کنترل و دستکاری می‌کند و نتایج را می‌سنجد. این علمی‌ترین روش تحقیق است، امّا پژوهش‌های تجربی، هنگامی که مطالعه جنبه‌هایی از شخصیت نظیر انگیزه‌ها، هیجانات و تمایلات مورد نظر باشد، ممکن است بسیار پیچیده باشد.
▪ مطالعات موردی و روش‌های خود-گزارشی. این روش بر تحلیل عمیق فرد و همچنین اطلاعات فراهم شده از فرد تکیه دارد. مطالعات موردی به شدّت وابسته به تفسیر مشاهده کننده است در حالی که روش‌های خود-گزارشی به حافظه فرد مورد نظر بستگی دارد. به این دلیل، این روش‌ها بسیار ذهنی هستند و تعمیم یافته‌ها به جامعه‌ای بزرگتر دشوار است.
▪ تحقیقات بالینی. این روش بر اطلاعات جمع‌آوری شده از بیماران بستری، در طول دوره درمان تکیه دارد. بسیاری از نظریه‌های مربوط به شخصیت بر پایه این نوع پژوهش قرار دارد امّا به دلیل آن که موضوعات تحقیق، منحصر به فرد و نشانگر رفتار نابهنجار هستند، این تحقیق بسیار ذهنی است و تعمیم آن دشوار است.
● تاریخ‌های مهم در روان‌شناسی شخصیت
▪ ۱۷۵۸ فرانتز ژوزف‌گال، بنیان‌گذار جمجمه‌شناسی، متولّد شد. جمجمه‌شناسی یک رشته «شبه علمی» مجبوب بود که شخصیت را به شکل سر ارتباط می‌دارد.
▪ ۱۸۴۸ فینیس گِیج بر اثر انفجار دینامیت مجروح شد و یک ترکش آهنی به مغزش اصابت کرد. روان‌شناسان شخصیت معمولاً برای نشان دادن ارتباط بین مغز و شخصیت، گِیج را مثال می‌زنند. هنگامی که گِیج از این حادثه جان سالم به در برد، شخصیت او کاملاً تغییر کرد.
▪ ۱۹۰۲ اریک اریکسون متولّد شد. این روان‌شناس معروف که زیر نظر آنا فروید آموزش یافت، در اثر معروف خود به نام «مراحل رشد روانی» ، رشد شخصیت از تولّد تا مرگ را تشریح کرد.
▪ ۱۹۰۸ آبراهام مزلو متولّد شد.
▪ ۱۹۱۶ هانس آیزِنک متولّد شد.
▪ ۱۹۲۱ هرمان رورشاش کتاب معروف خود به نام «تشخیص روانی» را منتشر کرد و در آن به تشریح آزمون شخصیت خود به نام «لکه‌های جوهر» پرداخت.
▪ ۱۹۲۳ زیگموند فروید کتاب معروف خود به نام «خود و نهاد» را منتشر کرد.
▪ ۱۹۳۸ مرکز رورشاش بنیاد گذاشته شد. این مرکز بعداً به انجمن سنجش شخصیت تغییر نام یافت.
▪ ۱۹۴۸ کتاب کلاسیک «شخصیت نابهنجار» اثر رابرت وایت منتشر شد.
۱۹۵۴ آبراهام مزلو کتاب «انگیزه و شخصیت» را منتشر کرد و در آن، نظریه معروف خود به نام «سلسله مراتب نیازها» را تشریح نمود.
▪ ۱۹۶۳ آلبرت بَندورا برای نخستین بار مفهوم یادگیری مشاهده‌ای را برای توضیح رشد شخصیت، به کار برد.
▪ ۱۹۸۰ کارل راجرز کتاب «طریقه‌ای برای بودن» را منتشر ساخت.
● نظریه‌های شخصیت
نظریه‌های بیولوژیک - رویکردهای بیولوژیک، عوامل ژنتیکی را مسئول شخصیت می‌شناسند. پژوهش‌هایی که بر روی وراثت به عمل آمده، وجود ارتباط بین عوامل ژنتیکی و ویژگی‌های شخصیتی را نشان می‌دهد. یکی از معروف‌ترین نظریه‌پردازان بیولوژیک، هانس آیزنِک است که بین جنبه‌های شخصیتی و فرایندهای بیولوژیک ارتباط برقرار کرد. برای مثال، آیزنک چنین عنوان کرد که افراد درون‌گرا دارای تحریک مغزی بالایی هستند و این امر آن‌ها را به سوی اجتناب از تحریک هدایت می‌کند. از سوی دیگر، آیزنک عقیده داشت که برون‌گراها دارای تحریک مغزی کمی هستند و این امر باعث می‌شود که به دنبال تجربیات تحریکی بروند.
نظریه‌های رفتاری - نظریه‌های رفتاری، شخصیت را حاصل تعامل بین فرد و محیط می‌دانند. نظریه‌پردازان رفتاری، به مطالعه رفتارهای قابل مشاهده و اندازه‌پذیر می‌پردازند و نظریه‌هایی که افکار و احساسات درونی را به حساب می‌آورند، رد می‌کنند. اسکینر و آلبرت بندورا از جمله نظریه‌پردازان رفتاری هستند.
نظریه‌های روان پویشی - نظریه‌های روان‌پویشی شخصیت به شدّت تحت تأثیر کارهای زیگموند فروید است و بر تأثیر ذهن ناهشیار (ناخودآگاه) و تجربیات کودکی بر روی شخصیت تأکید دارد. نظریه‌های روان‌پویشی شامل «نظریه مرحله روانی-جنسی» فروید و «مراحل رشد روانی-اجتماعی» اریکسون است.
فروید عقیده داشت که سه مؤلفه سازنده شخصیت عبارتند از نهاد، خود و فراخود. نهاد، مسئول کلیه نیازها و امیال است در حالی که فراخود، مسئول اخلاقیات و ایده‌آل‌ها می‌باشد. و خود، بین درخواست‌های نهاد، فراخود و واقعیت در نوسان است.
اریکسون عقیده داشت که شخصیت در طی یک سری از مراحل پیشرفت می‌کند و در هر مرحله برخی تناقض‌ها بروز می‌کند. موفقیت در هر مرحله به غلبه موفقیت‌آمیز بر این تناقض‌ها بستگی دارد.
نظریه‌های انسان‌گرایانه - نظریه‌های انسان‌گرایانه بر اهمیت اراده آزاد و تجربیات فردی در رشد شخصیت تأکید دارد. این نظریه پردازان بر مفهوم خود-شکوفایی که نیازی فطری برای رشد شخصی است تأکید می‌نمایند. از جمله این نظریه‌پردازان می‌توان به کارل راجرز و آبراهام مزلو اشاره کرد.
● افراد مهم در روان‌شناسی شخصیت
▪ زیگموند فروید - زیگموند فروید (۱۸۵۶-۱۹۳۹) بنیانگذار نظریه روانکاوی است. نظریه‌های او بر اهمیت ذهن ناهشیار (ناخودآگاه)، تجربیات دوران کودکی، رویاها و نمادگری تأکید دارد.
▪ اریک اریکسون - اریک اریکسون (۱۹۰۲-۱۹۹۴) زیر نظر آنا فروید آموزش یافت. نظریه مراحل روانی-اجتماعی او چگونگی رشد شخصیت در طول دوره عمر را تشریح می‌کند.
▪ بی‌اف اسکینر - بی‌اف اسکینر (۱۹۰۴-۱۹۹۰) یک روان‌شناس رفتارگرا بود که به خاطر پژوهش‌هایش در زمینه «شرطی شدن عامل»( Operant conditioning ) و «برنامه‌های تقویت» شهرت یافت.
▪ آلبرت بندورا - تحقیقات آلبرت بندورا (۱۹۲۵ تاکنون) در زمینه روان‌شناسی رفتاری بر نقش یادگیری مشاهده‌ای تأکید می‌نماید. بندورا به خاطر این آزمایش شهرت دارد: «فیلمی به یک کودک نشان داده می‌شود که در آن زنی، عروسکی را کتک می‌زند. سپس همان عروسک را به دست کودک می‌دهند. او تحت تأثیر یادگیری مشاهده‌ای، شروع به زدن عروسک می‌کند و به تقلید از رفتار زن فیلم می‌پردازد.» بندورا هم اکنون در دانشگاه استنفورد است.
▪ آبراهام مزلو - آبراهام مزلو (۱۹۰۸-۱۹۷۰) یک روان‌شناس انسان‌گرا بود که «سلسله مراتب نیازها» را مطرح نمود. این سلسله مراتب شامل نیازهای فیزیولوژیک، نیازهای امنیتی، نیازهای عاطفی، نیازهای احترامی و نیازهای خودشکوفایی است.
▪ کارل راجرز - کارل راجرز (۱۹۰۲-۱۹۸۷) یک روان‌شناس انسان‌گرا بود که عقیده داشت تمام مردم دارای نوعی انگیزه برای ارضای توانائی‌های بالقوه خود هستند. به نظر راجرز، افراد سالم کسانی هستند که آمادگی تجربه کردن داشته باشند، در لحظه زندگی کنند، به باورهای خود اعتماد داشته باشند، خود را آزاد حس کنند و نوآور باشند.
● واژگان کلیدی
▪ شخصیت
الگوهای خاص فکری، احساسی و رفتاری که هر فرد را از دیگران متمایز می‌سازد.
▪ شرطی شدن کلاسیک ( Classical Conditioning )
هر واکنش با وقوع یک محرک خاص ظاهر می‌گردد. این‌ها را محرک و واکنش‌ غیرشرطی می‌نامند. وقتی محرک‌ همراه (چه زمانی و چه مکانی) با یک محرک خنثی دیگر ظاهر می‌شود، تدریجاً واکنش در مقابل محرک همراه نیز به تنهایی به وقوع می‌پیوندد. به این ترتیب، محرک همراه به صورت «محرک شرطی» و واکنش به شکل «واکنش شرطی» در می‌آید. واکنش شرطی در مقابل محرک مشابه محرک شرطی نیز ظاهر می‌گردد، یعنی واکنشی است «منتشر». محرک غیرشرطی، پس از شرطی‌شدن باید به مدّت و دفعات کافی تکرار شود. در غیر اینصورت، واکنش شرطی به تدریج از بین می‌رود. وجود محرک غیرشرطی برای «تقویت» شرطی‌شدن ضروری است.
▪ شرطی شدن عامل
یک روش آموزش رفتاری که در آن، از پاداش یا تنبیه برای تأثیرگذاری بر رفتار استفاده می‌شود. بدین ترتیب، یک تداعی بین رفتار و پیامد آن در مغز به وجود می‌آید.
▪ ناهشیار (ناخودآگاه)
در نظریه روانکاوی فروید، ذهن ناهشیار(ناخودآگاه)، مخزنی از احساسات، افکار، تمایلات و خاطراتی است که در خارج از محدوده آگاهی ما قرار دارند. بیشتر محتویات ذهن ناهشیار (ناخودآگاه)، غیرقابل پذیرش یا ناخوشایند هستند، مثل احساس درد، اضطراب یا تعارض. بنابر عقیده فروید، ذهن ناهشیار (ناخودآگاه) به تأثیرگذاری خود بر روی رفتار و تجربیات ما ادامه می‌دهد، حتی اگر ما نسبت به این تأثیرات آگاهی نداشته باشیم.
▪ نهاد ( id )
بر طبق نظریه روانکاوی فروید، نهاد یک مؤلفه شخصیتی است که از انرژی ناخودآگاه روانی تشکیل شده و در جهت ارضاء تمایلات و نیازهای اولیه کار می‌کند. عمل نهاد، بر پایه اصل لذت است که خواهان ارضاء فوری نیازهاست.
▪ خود ( ego )
بر طبق نظریه روانکاوی فروید، «خود» عمدتاً بخش ناهشیار (ناخودآگاه) شخصیت است که بین تقاضاهای نهاد، فراخود و واقعیت در نوسان است. «خود»، ما را از عمل بر اساس تمایلات اولیه (ایجاد شده توسط نهاد) باز می‌دارد، امّا در جهت ایجاد تعادل بین استانداردهای اخلاقی و ایده‌آلی ما نیز فعالیت می کند.
▪ فراخود ( Superego )
مولفه‌ای از شخصیت است که تشکیل شده است از ایده‌آل‌های درونی ما که از پدر و مادر و جامعه کسب شده‌اند. فراخود در جهت سرکوب تمایلات «نهاد» عمل می‌کند و تلاش می‌کند که «خود»، بیشتر رفتار اخلاقی داشته باشد تا واقعی.
▪ خودشکوفایی ( self-actualization )
نیاز فطری انسان برای دستیابی به رشد شخصی که به عنوان انگیزه رفتار عمل می‌کند.
منبع
"Personality Psychology Study Guide", Kendra Van Wagner.
منبع : کلینیک تخصصی افسردگی و اضطراب روان‌یار

همچنین سایر کاربران این صفحات را هم دیده‌اند
صنعت توریسم    فهرست موضوعی و تشریحی جاذبه های ایران    جاذبه های طبیعی    دریاچه ها، سواحل و گردشگاه های آبی
شعر و ادب    نظامی گنجوی    شرف نامه
بازار و بازاریابی    بازار    انواع بازارها براساس سیستم تعیین قیمت و تخصیص منابع    بازار انحصار چند جانبه    اثرات اقتصادی در بازار انحصار چندجانبه خالص
دارو و درمان    درمان    چشم پزشکی(افتالمولوژی)    معاینه چشم پزشکی    معاینات اختصاصی چشم پزشکی    پریمتری (Perimetry)
دارو و درمان    درمان    بیماری های داخلی    آلرژی، ایمونولوژی و روماتولوژی
خانه و خانواده    بهداشت خانواده    بهداشت مادر و کودک    دنیای خردسالان    تعليم و تربيت    تربيت کودک
تغذیه    خواص گیاهان
شعر و ادب    مولوی    دیوان شمس    غزلیات
علوم و مبانی تربیت بدنی و ورزش    علوم تربیت بدنی و ورزش    حرکت شناسی و بیومکانیک    حرکت شناسی    مچ و انگشتان    عضلات مچ، کف و انگشتان دست    مچ دست
علوم و مبانی تربیت بدنی و ورزش    علوم تربیت بدنی و ورزش    طب ورزش    بیمار ی ها    بیماری قلبی    بیماری های دریچه ای    نارسائی میترال

کلمات در حال جستجو

برخی منابع مهم خبری
الف - اروم‌نیوز - افکار - تدبیر 24 - رسالت - بانی فیلم - خانه ملت - اقتصاد ایرانی - انصاف - ایران ورزشی - پارس - جام جم - آفتاب نیوز - فرهنگ - بورس نیوز - موسیقی ایرانیان - العالم - ارانیکو - خرداد - رجانیوز - آرمان - مهرخانه - موبنا - دانشجو - خبرنامه دانشجویان - انتخاب - پرسپولیس - پیام نو - پیام نفت - میراث فرهنگی - اصفهان امروز - باشگاه خبرنگاران - خبرورزشی - سی نت - فرارو - ایسنا - افق - واحد مرکزی خبر - کتابخانه مجلس - زومیت - تیک - بولتن - آریا - عیارآنلاین - جمهوریت - زیباکلام - کافه سینما - سینما پرس - شانا - ایفنام - بانک ورزش - سیاست روز - موج - تریبون - شرق - ایلنا - گویا آی تی - فارنت - فرهنگ امروز - مشرق - پانا - تهران پرس - پویش - نیک صالحی - عصرایران - آفتاب - سفیر - برهان - حوزه هنری - مهر - ایربا - سنا - دنیای اقتصاد - فان پاتوق - روزنو - تسنیم - اعتدال - دیدبان - دیپلماسی ایرانی - جوان - سلامانه - پول - اقتصاد آنلاین - تفاهم - پارسینه - بی باک - عصر خودرو - گفتار - نورپرتال - ایرنا - قدس آنلاین - ایران استخدام - حوادث - نامه - پرداد - روزگارنو - سلامت نیوز - پرشین وی - ایران و جهان - ایبنا - ایران اکونومیست - خانه‌ ورزش - شفقنا ورزشی - برنا - جماران - فردا - تبیان - جنوب - رهیاب - بنکر - عماریون - بهارنیوز - سخن‌آنلاین - اقتصادایران آنلاین - سینما خبر - شفقنا - تراز - تابناک - خبر آنلاین - سینما نگار - مثلث - نماینده - جهان نیوز - خودرو - طلا - شفاف - ورزش سه - معماری - همشهری - آی تی آنالیز - رویش - فارس - ایستنا - پارس فوتبال - . - روزنامه نود - لیزنا - شفا - مجله ماشین - موسیقی ما - ایتنا - ایران گراند - صراط - شهرسخت‎‌افزار - پی سی ورلد - اقتصاد پنهان - سیمرغ - آی سی تی - برترینها - شهرخبر - ایران - پرشین خودرو - ای استخدام - سراج 24 - اکو - سیتنا - ملت - استخدام - ایمنا - شبکه - گسترش صنعت -

خستگی شدید به سبک سعید معروف +عکسقهرمانی در لهستان در خانه + تصاویررونمایی از سامانه موشکی "رعد 2"؛ جدیدترین شکارچی سپاه پاسداران + عکسعکس: نیکی کریمی در نیویورک امریکامراسم رژه نیروهای مسلح - تهران مراسم بدرقه رئیس جمهور به آمریکادجال به داعش پیوست؟! +عکسعلی کریمی در تمرین امروز پرسپولیس+عکسیک تصویر از کوهنوردی سید حسن خمینی به همراه فرزندشعلیرام نورایی و همسرش/ عکسسلفی مجری ایرانی و فرگوسن!/عکسشادی عجیبی که تیتر روزنامه‌ها شد/ عکسکارت زرد به خاطر بغل کردن مادربزرگ+ عکستصاویر/ طولانی‌ترین پل عابر جهانتصاویر/ بازدید خاتمی از موزه صلحعکس/ یک لیموزین خاص در تهرانتصاویر/ جشن سالانه‌ی موسیقی ماتصاویر/ رسم دردناک «مرد شدن» در کنیا˝بان کی ‌مون˝ با تی‌شرتی خاص! / عکسفروش همبرگرهای سیاه در ژاپن (عکس)عکس/ شادی جالب وزنه بردار کره شمالیعکس: روحانی در فرودگاه JFK نیویورکگزیده عکس های خبری دوشنبه

افشاگری رسمی از پاستور ؛ دو سال مذاكره محرمانه دولت احمدی نژاد با آمريكايی ها - مثلث آنلاین: سطح مذاکرات مخفی معاونین وزیر به مذاکرات شفاف وزرای خارجه ارتقاءیافت.
بیشترین بازدیدها - سرویس خبر
جدول قیمت سکه و ارز روز سه‌شنبه منتشر شد - جدول قیمت انواع سکه و ارز در بازار در روز سه‌شنبه منتشر شد.
توفان ممکن است باعث لغو برخی رشته‎ها در بازی‌های آسیایی شود - بروز توفان "فونگ - وونگ" ممکن است به لغو برخی از رشته‎های روباز بازی‌های آسیایی شود.
معرفی نامزدهای کانادا و اسلوواکی برای بخش خارجی‌زبان اسکار - «مامی» و «قدمی درون تاریکی» برای شرکت در بخش فیلم خارجی زبان اسکار انتخاب شده‌اند.
انقلاب اسلامی ایران جهان‌بینی من را عوض کرد - ناصر ایرانی نویسنده که زمانی عضو شاخه جوانان حزب توده ایران بود، روز گذشته در اظهار نظری گفت: انقلاب اسلامی ایران زندگی من را تغییر داد و جهان بینی‌ام را عوض کرد.
پروین:نتایج امید شکست نبود، آبروریزی بود/ دایی به خودش و پرسپولیس ظلم کرد - وینگادا مربی بزرگی نیست/در اینچئون هم فوتبال را باختیم هم اخلاق را/ پرسپولیس کمبود بازیکن بزرگ دارد/آقایان نمی‌توانند با اسپانسر جدید قرارداد ببندند/دربی را درخشان می‌برد...
برخورد شدید انضباطی در انتظار مدیر تدارکات تیم امید - اجازه نمی‌دهیم یک فرد با اعمال غیر اخلاقی خود آبرو و اعتبار یک ملت را در صحنه بین‌المللی و در میدان پاک ورزش خدشه‌دار کند.
وجود تایدواتر در بندر شهید رجایی را تکذیب می‌کنم - تایدواتر در هیچ ترمینال و هیچ بخشی از بندر شهید رجایی فعال نیست/مسئولان دولت قبل باید پاسخگو باشند که چرا تایدواتر با وجود پیوستن به لیست تحریم‌ها از فعالیت در بندر شهید رجایی کنار نرفت.
اگر تیم زنان به اینچئون می‌رفت، بهتر از تیم امید نتیجه می‌گرفت/ شاید مدیریت ضعیف حاکم است - نائب رئیس امور بانوان فدراسیون فوتبال گفت: اگر تیم ملی فوتبال زنان ایران به بازی‌های آسیایی 2014 اعزام می‌شد بهتر از تیم ملی امید نتیجه می‌گرفت.
تا مراجع ورود نکنند، بانکداری ایران درست نمی‌شود - در مملکتی که یک سوزن گم می‌شود و نظام اطلاعاتی آن در ‌کمتر از یک ساعت آن را پیدا می‌کند، بحث معرفی زمین‌ها و خواهش از بانک‌ها برای معرفی املاک خودشان حرف درستی نیست. معرفی ‌مستغلات کاری ندارد، سازمان‌ها…
صبوری را با شخصیت الفت تمرین کردم/ پس از یک سال هنوز حالم خوب است - مریلا زارعی معتقد است با وجود اینکه بعد از «شیار 143» نزدیک به یک سال است در هیچ فیلم بازی نکرده، اما به خاطر حال و هوای این فیلم هنوز حالش خوب است.
سفر سرمربی تیم ملی فوتسال به اصفهان - سرمربی تیم ملی فوتسال ایران هفته آینده برای تماشای دیدار تیم گیتی پسند و دبیری تبریز در هفته پنجم لیگ فوتسال به اصفهان سفر خواهد کرد.
برنامه تیم ملی بسکتبال ایران در بازی های آسیایی اینچئون - رقابت های تیم ملی بسکتبال ایران در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی فردا در مصاف با هند آغاز می شود.
قاسمپور و سرلک به مرحله حذفی کامپوند رسیدند - قاسمپور و سرلک نمایندگان تیراندازی ایران موفق شدند به مرحله حذفی بخش کامپوند هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون برسند.
بیانیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در گرامیداشت هفته دفاع مقدس - دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در بیانیه‌ای یاد و خاطره هفته دفاع مقدس و رزمندگان جان بر کف اسلام را گرامی داشت.
فروش سومین «قلک» روی دکه - سومین شماره‌ ماهنامه‌ «قلک» امروز اول مهر 93 برای 3 تا 7 ساله‌ها منتشر شد و بر پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی قرار گرفت.
بایرامی به آخر «خط تماس» رسید - محمدرضا بایرامی از پایان تالیف تازه‌ترین رمان خود با عنوان «خط تماس» خبر داد.
پنجمین طرح فولاد استانی فعال شد - فولاد بافت به عنوان پنجمين طرح استاني فولاد ‌از وضعيت سكون خارج و با مشاركت بخش خصوصي فعال شد.
مذاکره ایران با اروپایی‌ها برای تعمیر ماشین‌ابزارها - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در زمینه اجرای دو طرح توليد الياف شيشه و نیز تاير خودرو مايل به همكاري با چين است؛ اما برای همکاري در ايجاد اين دو طرح، اصرار بر ...
حل بحران سوریه به نفع جامعه بین المللی است/پی بردن همگان به صحت مواضع حزب الله - مسئول روابط عمومی حزب الله و مشاور سید حسن نصرالله با اشاره به پی بردن به خطر تروریسم که این حزب دائما درباره آن هشدار داده است حل بحران سوریه را به نفع جامعه بین المللی دانست.
اعطای مجوز به جبهه پایداری/احتمال انتخاب امیری به عنوان معاون سیاسی - ظاهرا شخص آقای امیری تمایل زیادی دارند كه معاون سیاسی وزیر كشور باشند و احتمال این انتخاب هم وجود دارد اما گویا اصلاح طلبان با انتخاب آقای امیری به عنوان معاون سیاسی وزیر كشور مخالف هستند…
سازمان ملل؛ بلندترین منبر دنیا - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از بازگشت از سفر به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۶۶، در نماز جمعه تهران در همان ایام (۱۳۶۶.۷.۳) ضمن ارائه شرحی از سفرشان، به اهمیت اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان بلندترین…
۳۳ محصول از ۲۴ شرکت لبنی متخلف به قوه قضاییه معرفی شدند - رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگار فارس به تشریح داستان روغن پالم در ایران پرداخت و از معرفی ۳۳ محصول لبنی شامل ماست پرچرب و چند پنیر که در ۲۴ شرکت لبنی متخلف تولید می‌شدند به قوه…
حماس: ترور «القواسمی» و «ابوعیشه» بدون کمک تشکیلات خودگردان ممکن نبود - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در واکنش به ترور 2 عضو مقاومت توسط رژیم صهیونیستی گفت که اگر هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی نبود، این عملیات اجرایی نمی‌شد.
مذاکرات ایران و 1+5 با سفر رییس جمهوری جدی تر خواهد شد - مثلث آنلاین: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: مذاکرات ایران با گروه 1+5 با سفر رییس جمهوری به نیویورک رنگ و بوی جدی تری به خود خواهد گرفت.
تورم تولید در مرداد 93 به 16.4 درصد رسید/ شاخص بهای تولیدکننده کاهش یافت - بانک مرکزی اعلام کرد: شاخص بهای تولید کننده در ایران در مرداد ماه 1393 نسبت به ماه مشابه سال گذشته برابر 16.4 درصد و طی پنج ماه اول سال جاری به میزان 17.7 درصد نسبت به ...
تیم جودوی ایران برابر ترکمستان پیروز شد/ افزایش شانس برای کسب برنز - رقابتهای تیمی جودو بازی‌های آسیایی اینچئون درحالی پیگیری شد که تیم ایران در گروه بازنده‌ها برابر ترکمستان پیروز شد تا شانس خود را برای کسب مدال برنز این مسابقات افزایش ...
کریمی ان شاءالله برای پرسپولیس بازی می‌کند/ فردوسی‌پور به من لطف دارد - سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید علی کریمی فعلا در تمرینات این تیم حضور خواهد داشت و ان شاءالله در مراحل بعدی برای پرسپولیس بازی هم خواهد کرد.
رادیكال‌ها در صورت شكست مذاكرات به عرصه اقتصاد برمی‌گردند - در صورت شکست روحانی در مذاکرات اخیر باید شاهد بازگشت رادیکال‌ها به اقتصاد کشور باشیم/در صورت اعمال تحریم جدید كمربندها را باید محكمتر ببندیم/شرایطی که به دلیل داعش و روابط غرب با روسیه پیش آ...
انتقاد از فحاشی پیش از کُر چندصد نفره سیمین غانم - دومین جشن سالانه «موسیقی ما» در حالی برگزار شد که حسین علیزاده پیشنهاداتی را به هنرمندان جوان ارائه داد و از هوشنگ کامکار اعاده‌ی حیثیت کرد.
حقانی: من هم می خواهم باغ گردی کنم/ چمران: به مصوبه برج باغ حمله نکنید - رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از مصوبه برج باغ و تخریب باغات تهران تاکید کرد: من هم قصد دارم مثل آقای مسجدجامعی که تهرانگردی می کند، باغ گردی را…
تیم مذاکره کننده فلسطینی از مذاکرات آتش‌بس کناره‌گیری کرد - هیئت فلسطینی مذاکرات آتش‎‌بس در اعتراض به ترور دو عضو مقاومت اعلام کرد که از مذاکرات کناره‌گیری می‌کند.
دمشق: تصمیم واشنگتن برای حملات هوایی از طریق کری به اطلاع ولید معلم رسیده است - وزارت خارجه سوریه سه شنبه بیانیه ای را در واکنش به حملات جنگنده‌های آمریکا علیه مواضع گروهک تکفیری داعش در شهر «رقه» منتشر کرد.
انتقال به تیم‌های نظامی،‌ تنها برخورد با فوتبالیست‌های سرشناس - جعل اسناد برای دریافت کارت معافیت جرم محسوب می‌شود اما گویا بازیکنان سرشناس فوتبال زیاد نباید نگران تخلف خود باشند.
اولین سخنان روحانی در بدو ورود به نیویورک - مثلث آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که پیش از ظهر دوشنبه تهران را به قصد شرکت در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ترک کرده بود، با استقبال دکتر ظریف وارد فرودگاه جان اف.کندی نیویورک شد.
سوئیسی‌ها چشم انتظار نتایج مذاکرات 25 نوامبر/ ماجرای لغو قرارداد گازی ایران و سوئیس - بعد از ورود هیات های تجاری متشکل از فعالان اقتصادی کشورهای اروپایی، اکنون نوبت وزارتخانه های دولتی این کشورها است که با ارسال معاونان خود به ایران، تلاش کنند تا خود را…