ویستا مرجع مهمترین عناوین خبری / پنج شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳ / Thursday, 28 August, 2014 /
روان‌شناسی شخصیت

روان‌شناسی شخصیت● شخصیت چیست؟
شخصیت تشکیل شده است از الگوهای ویژه فکری، احساسی و رفتاری که هر فرد را از افراد دیگر متمایز می‌سازد. شخصیت، سرچشمه درونی دارد و در طول حیات، تقریباً پایدار باقی می‌ماند.
روان‌شناسان شخصیت، ویژگی‌های یگانه افراد و نیز مشابهت‌ها بین گروه‌هایی از افراد را مورد مطالعه قرار می‌دهند.
● ویژگی‌های شخصیت
▪ شخصیت، سازمان یافته و سازگار است.
▪ شخصیت، هر چند پدیده‌ای روانی است امّا تحت تاثیر فرایندها و نیازهای بیولوژیک قرار دارد.
▪ شخصیت باعث پدیدآمدن رفتارها می‌گردد.
▪ شخصیت از طریق افکار، احساسات، رفتارها و بسیاری چیزهای دیگر نمود می‌یابد.
● مطالعه شخصیت
روش‌های چندی برای مطالعه شخصیت وجود دارد. هر روش دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود است:
▪ روش‌های تجربی. در این روش‌ها پژوهشگر متغیرهای مورد نظرش را کنترل و دستکاری می‌کند و نتایج را می‌سنجد. این علمی‌ترین روش تحقیق است، امّا پژوهش‌های تجربی، هنگامی که مطالعه جنبه‌هایی از شخصیت نظیر انگیزه‌ها، هیجانات و تمایلات مورد نظر باشد، ممکن است بسیار پیچیده باشد.
▪ مطالعات موردی و روش‌های خود-گزارشی. این روش بر تحلیل عمیق فرد و همچنین اطلاعات فراهم شده از فرد تکیه دارد. مطالعات موردی به شدّت وابسته به تفسیر مشاهده کننده است در حالی که روش‌های خود-گزارشی به حافظه فرد مورد نظر بستگی دارد. به این دلیل، این روش‌ها بسیار ذهنی هستند و تعمیم یافته‌ها به جامعه‌ای بزرگتر دشوار است.
▪ تحقیقات بالینی. این روش بر اطلاعات جمع‌آوری شده از بیماران بستری، در طول دوره درمان تکیه دارد. بسیاری از نظریه‌های مربوط به شخصیت بر پایه این نوع پژوهش قرار دارد امّا به دلیل آن که موضوعات تحقیق، منحصر به فرد و نشانگر رفتار نابهنجار هستند، این تحقیق بسیار ذهنی است و تعمیم آن دشوار است.
● تاریخ‌های مهم در روان‌شناسی شخصیت
▪ ۱۷۵۸ فرانتز ژوزف‌گال، بنیان‌گذار جمجمه‌شناسی، متولّد شد. جمجمه‌شناسی یک رشته «شبه علمی» مجبوب بود که شخصیت را به شکل سر ارتباط می‌دارد.
▪ ۱۸۴۸ فینیس گِیج بر اثر انفجار دینامیت مجروح شد و یک ترکش آهنی به مغزش اصابت کرد. روان‌شناسان شخصیت معمولاً برای نشان دادن ارتباط بین مغز و شخصیت، گِیج را مثال می‌زنند. هنگامی که گِیج از این حادثه جان سالم به در برد، شخصیت او کاملاً تغییر کرد.
▪ ۱۹۰۲ اریک اریکسون متولّد شد. این روان‌شناس معروف که زیر نظر آنا فروید آموزش یافت، در اثر معروف خود به نام «مراحل رشد روانی» ، رشد شخصیت از تولّد تا مرگ را تشریح کرد.
▪ ۱۹۰۸ آبراهام مزلو متولّد شد.
▪ ۱۹۱۶ هانس آیزِنک متولّد شد.
▪ ۱۹۲۱ هرمان رورشاش کتاب معروف خود به نام «تشخیص روانی» را منتشر کرد و در آن به تشریح آزمون شخصیت خود به نام «لکه‌های جوهر» پرداخت.
▪ ۱۹۲۳ زیگموند فروید کتاب معروف خود به نام «خود و نهاد» را منتشر کرد.
▪ ۱۹۳۸ مرکز رورشاش بنیاد گذاشته شد. این مرکز بعداً به انجمن سنجش شخصیت تغییر نام یافت.
▪ ۱۹۴۸ کتاب کلاسیک «شخصیت نابهنجار» اثر رابرت وایت منتشر شد.
۱۹۵۴ آبراهام مزلو کتاب «انگیزه و شخصیت» را منتشر کرد و در آن، نظریه معروف خود به نام «سلسله مراتب نیازها» را تشریح نمود.
▪ ۱۹۶۳ آلبرت بَندورا برای نخستین بار مفهوم یادگیری مشاهده‌ای را برای توضیح رشد شخصیت، به کار برد.
▪ ۱۹۸۰ کارل راجرز کتاب «طریقه‌ای برای بودن» را منتشر ساخت.
● نظریه‌های شخصیت
نظریه‌های بیولوژیک - رویکردهای بیولوژیک، عوامل ژنتیکی را مسئول شخصیت می‌شناسند. پژوهش‌هایی که بر روی وراثت به عمل آمده، وجود ارتباط بین عوامل ژنتیکی و ویژگی‌های شخصیتی را نشان می‌دهد. یکی از معروف‌ترین نظریه‌پردازان بیولوژیک، هانس آیزنِک است که بین جنبه‌های شخصیتی و فرایندهای بیولوژیک ارتباط برقرار کرد. برای مثال، آیزنک چنین عنوان کرد که افراد درون‌گرا دارای تحریک مغزی بالایی هستند و این امر آن‌ها را به سوی اجتناب از تحریک هدایت می‌کند. از سوی دیگر، آیزنک عقیده داشت که برون‌گراها دارای تحریک مغزی کمی هستند و این امر باعث می‌شود که به دنبال تجربیات تحریکی بروند.
نظریه‌های رفتاری - نظریه‌های رفتاری، شخصیت را حاصل تعامل بین فرد و محیط می‌دانند. نظریه‌پردازان رفتاری، به مطالعه رفتارهای قابل مشاهده و اندازه‌پذیر می‌پردازند و نظریه‌هایی که افکار و احساسات درونی را به حساب می‌آورند، رد می‌کنند. اسکینر و آلبرت بندورا از جمله نظریه‌پردازان رفتاری هستند.
نظریه‌های روان پویشی - نظریه‌های روان‌پویشی شخصیت به شدّت تحت تأثیر کارهای زیگموند فروید است و بر تأثیر ذهن ناهشیار (ناخودآگاه) و تجربیات کودکی بر روی شخصیت تأکید دارد. نظریه‌های روان‌پویشی شامل «نظریه مرحله روانی-جنسی» فروید و «مراحل رشد روانی-اجتماعی» اریکسون است.
فروید عقیده داشت که سه مؤلفه سازنده شخصیت عبارتند از نهاد، خود و فراخود. نهاد، مسئول کلیه نیازها و امیال است در حالی که فراخود، مسئول اخلاقیات و ایده‌آل‌ها می‌باشد. و خود، بین درخواست‌های نهاد، فراخود و واقعیت در نوسان است.
اریکسون عقیده داشت که شخصیت در طی یک سری از مراحل پیشرفت می‌کند و در هر مرحله برخی تناقض‌ها بروز می‌کند. موفقیت در هر مرحله به غلبه موفقیت‌آمیز بر این تناقض‌ها بستگی دارد.
نظریه‌های انسان‌گرایانه - نظریه‌های انسان‌گرایانه بر اهمیت اراده آزاد و تجربیات فردی در رشد شخصیت تأکید دارد. این نظریه پردازان بر مفهوم خود-شکوفایی که نیازی فطری برای رشد شخصی است تأکید می‌نمایند. از جمله این نظریه‌پردازان می‌توان به کارل راجرز و آبراهام مزلو اشاره کرد.
● افراد مهم در روان‌شناسی شخصیت
▪ زیگموند فروید - زیگموند فروید (۱۸۵۶-۱۹۳۹) بنیانگذار نظریه روانکاوی است. نظریه‌های او بر اهمیت ذهن ناهشیار (ناخودآگاه)، تجربیات دوران کودکی، رویاها و نمادگری تأکید دارد.
▪ اریک اریکسون - اریک اریکسون (۱۹۰۲-۱۹۹۴) زیر نظر آنا فروید آموزش یافت. نظریه مراحل روانی-اجتماعی او چگونگی رشد شخصیت در طول دوره عمر را تشریح می‌کند.
▪ بی‌اف اسکینر - بی‌اف اسکینر (۱۹۰۴-۱۹۹۰) یک روان‌شناس رفتارگرا بود که به خاطر پژوهش‌هایش در زمینه «شرطی شدن عامل»( Operant conditioning ) و «برنامه‌های تقویت» شهرت یافت.
▪ آلبرت بندورا - تحقیقات آلبرت بندورا (۱۹۲۵ تاکنون) در زمینه روان‌شناسی رفتاری بر نقش یادگیری مشاهده‌ای تأکید می‌نماید. بندورا به خاطر این آزمایش شهرت دارد: «فیلمی به یک کودک نشان داده می‌شود که در آن زنی، عروسکی را کتک می‌زند. سپس همان عروسک را به دست کودک می‌دهند. او تحت تأثیر یادگیری مشاهده‌ای، شروع به زدن عروسک می‌کند و به تقلید از رفتار زن فیلم می‌پردازد.» بندورا هم اکنون در دانشگاه استنفورد است.
▪ آبراهام مزلو - آبراهام مزلو (۱۹۰۸-۱۹۷۰) یک روان‌شناس انسان‌گرا بود که «سلسله مراتب نیازها» را مطرح نمود. این سلسله مراتب شامل نیازهای فیزیولوژیک، نیازهای امنیتی، نیازهای عاطفی، نیازهای احترامی و نیازهای خودشکوفایی است.
▪ کارل راجرز - کارل راجرز (۱۹۰۲-۱۹۸۷) یک روان‌شناس انسان‌گرا بود که عقیده داشت تمام مردم دارای نوعی انگیزه برای ارضای توانائی‌های بالقوه خود هستند. به نظر راجرز، افراد سالم کسانی هستند که آمادگی تجربه کردن داشته باشند، در لحظه زندگی کنند، به باورهای خود اعتماد داشته باشند، خود را آزاد حس کنند و نوآور باشند.
● واژگان کلیدی
▪ شخصیت
الگوهای خاص فکری، احساسی و رفتاری که هر فرد را از دیگران متمایز می‌سازد.
▪ شرطی شدن کلاسیک ( Classical Conditioning )
هر واکنش با وقوع یک محرک خاص ظاهر می‌گردد. این‌ها را محرک و واکنش‌ غیرشرطی می‌نامند. وقتی محرک‌ همراه (چه زمانی و چه مکانی) با یک محرک خنثی دیگر ظاهر می‌شود، تدریجاً واکنش در مقابل محرک همراه نیز به تنهایی به وقوع می‌پیوندد. به این ترتیب، محرک همراه به صورت «محرک شرطی» و واکنش به شکل «واکنش شرطی» در می‌آید. واکنش شرطی در مقابل محرک مشابه محرک شرطی نیز ظاهر می‌گردد، یعنی واکنشی است «منتشر». محرک غیرشرطی، پس از شرطی‌شدن باید به مدّت و دفعات کافی تکرار شود. در غیر اینصورت، واکنش شرطی به تدریج از بین می‌رود. وجود محرک غیرشرطی برای «تقویت» شرطی‌شدن ضروری است.
▪ شرطی شدن عامل
یک روش آموزش رفتاری که در آن، از پاداش یا تنبیه برای تأثیرگذاری بر رفتار استفاده می‌شود. بدین ترتیب، یک تداعی بین رفتار و پیامد آن در مغز به وجود می‌آید.
▪ ناهشیار (ناخودآگاه)
در نظریه روانکاوی فروید، ذهن ناهشیار(ناخودآگاه)، مخزنی از احساسات، افکار، تمایلات و خاطراتی است که در خارج از محدوده آگاهی ما قرار دارند. بیشتر محتویات ذهن ناهشیار (ناخودآگاه)، غیرقابل پذیرش یا ناخوشایند هستند، مثل احساس درد، اضطراب یا تعارض. بنابر عقیده فروید، ذهن ناهشیار (ناخودآگاه) به تأثیرگذاری خود بر روی رفتار و تجربیات ما ادامه می‌دهد، حتی اگر ما نسبت به این تأثیرات آگاهی نداشته باشیم.
▪ نهاد ( id )
بر طبق نظریه روانکاوی فروید، نهاد یک مؤلفه شخصیتی است که از انرژی ناخودآگاه روانی تشکیل شده و در جهت ارضاء تمایلات و نیازهای اولیه کار می‌کند. عمل نهاد، بر پایه اصل لذت است که خواهان ارضاء فوری نیازهاست.
▪ خود ( ego )
بر طبق نظریه روانکاوی فروید، «خود» عمدتاً بخش ناهشیار (ناخودآگاه) شخصیت است که بین تقاضاهای نهاد، فراخود و واقعیت در نوسان است. «خود»، ما را از عمل بر اساس تمایلات اولیه (ایجاد شده توسط نهاد) باز می‌دارد، امّا در جهت ایجاد تعادل بین استانداردهای اخلاقی و ایده‌آلی ما نیز فعالیت می کند.
▪ فراخود ( Superego )
مولفه‌ای از شخصیت است که تشکیل شده است از ایده‌آل‌های درونی ما که از پدر و مادر و جامعه کسب شده‌اند. فراخود در جهت سرکوب تمایلات «نهاد» عمل می‌کند و تلاش می‌کند که «خود»، بیشتر رفتار اخلاقی داشته باشد تا واقعی.
▪ خودشکوفایی ( self-actualization )
نیاز فطری انسان برای دستیابی به رشد شخصی که به عنوان انگیزه رفتار عمل می‌کند.
منبع
"Personality Psychology Study Guide", Kendra Van Wagner.
منبع : کلینیک تخصصی افسردگی و اضطراب روان‌یار

همچنین سایر کاربران این صفحات را هم دیده‌اند
دارو و درمان    درمان    جراحی    مری و دیافراگم    مری    اختلالات حرکتی مری    اسپاسم منتشر مری
بهداشت و سلامت    بهداشت    طبقه بندی بهداشت    بهداشت حرفه ای    بیماری های شغلی    ضایعات ریوی به علل شغلی (Pneumoconiosis)
شعر و ادب    سنائی    دیوان اشعار    غزلیات
شعر و ادب    حافظ    دیوان اشعار    غزلیات
دارو و درمان    درمان    جراحی    آپاندیس    بیماری ها    تومورهای آپاندیس
بازیها و سرگرمیها    بازی کودکان    روانشناسی بازی
سینما    سینمای جهان    سینمای جهان سوم
بهداشت و سلامت    سلامت    ژنتیک
شعر و ادب    خاقانی    دیوان اشعار    قصاید

کلمات در حال جستجو

زیبایی های یک دسکتاپ لینوکسی را در KDE 5 ببینید - طی سالهای اخیر در دنیای لینوکس تقریبا تنها دسکتاپی که به شکل مرتب و اساسی تغییر و تحول یافته، دسکتاپ Gnome بوده است. البته اگر تحولات Unity را در Ubuntu نا دیده بگیریم، میتوان گفت که اکنون دسکتاپ زیبای KDE با تغییرات اساسی که کرده است، همچنان جذابیت های یک دسکتاپ لینوکسی را متفاوت به رخ میکشد.
فیلم: «سرگشته» را با صدای حسین قوامی و علیرضا قربانی گوش کنید - به نوای «سرگشته» یا «تو ای پری کجایی» با صدای حسین قوامی گوش بسپارید و سپس بازخوانی این نوای مشهور که بر اساس شعری از هوشنگ ابتهاج و موسیقی از همایون خرم است را با صدای علیرضا قربانی بشنوید.
کیمیایی در تیتراژ سلطان و ضیافت از سعید امامی تشکر کرد؟+فیلم - می‌گویند فیلم «سلطان» را فلان مقام امنیتی ساخته و در انتهای فیلم اسمش هست و از او تشکر و تجلیل شده. می‌گویم آقا بروید و از بقالی سر کوچه‌تان بخرید و ببینید و اگر دیدید که بود بگویید... «تابناک» قدیمی‌ترین نسخه در دسترس از این فیلم‌ها را مورد بازبینی قرار داد و...
منافقان اعتراف می کنند/ رسوایی تروریست ها مقابل دوربین کارگردان ایرانی - ایمان گودرزی که بیشتر مستندهای او درباره بحث ترور و منافقان است از روند ساخته شدن این آثار و تاثیری که بر مخاطب دارند، سخن گفت.
انتشار دست‌نوشته اخوان ثالث در دفتر یادداشت آیت‌الله خامنه‌ای - ادبیات - دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دست نوشته‌ای را از زنده یاد مهدی اخوان ثالت شاعر معاصر منتشر کرده است.
هواپیمای بدون سرنشین صهیونیست‌ها چه تکنولوژی‌هایی داشت؟ - آذربایجان در سال 2011 از این هواپیما برای جاسوسی از ارمنستان استفاده می‌کرد که ارمنستان موفق به ساقط کردن یکی از این پهپادها شد و میگ 29 روسیه نیز یکی از این مدل پهپادها را که گرجستان خریده بود ساقط کرد. حال نیروی هوایی سپاه پاسداران یک فروند هواپیمای بدون سرنشینی از این نوع را سرنگون کرد. تصاویر و اینفوگرافی «تابناک» را در این باره مشاهده کنید
تیم بسکتبال جوانان ایران جهانی شد/ سومین قهرمانی در انتظار ایران - تیم بسکتبال جوانان ایران با پیروزی مقابل کره جنوبی درمرحله نیمه نهایی رقابتهای بسکتبال زیر 18 سال آسیا، ضمن حضور در دیدار پایانی جواز حضور در رقابتهای جام جهانی 2015 ...
طرح ساماندهی سفرهای خارجی از سفرهای 100 هزار دلاری می کاهد؟ - عدم بررسی سفرهای خارجی مسئولان و نمایندگان باعث می شود که این گونه سفرها دستاوردی برای کشور نداشته باشد و سفرها به سفرهای تشریفاتی و غیر کاربردی تبدیل شود. جالب این که از دوره‌های قبل روالی نیز مرسوم شده است مبنی بر اینکه وزارت‌خانه‌ها - برای به اصطلاح تعامل - برخی از نمایندگان را همراه خود به سفر می‌برند.
نخست‌وزیر جدید سوریه کابینه را تشکیل داد - منابع رسانه ای در سوریه از تشکیل کابینه جدید توسط "وائل الحلقی" نخست وزیر این کشور خبر می دهند.
جشن پیروزی غزه همراه با تظاهرات اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه ای از عموم مردم شریف ایران اسلامی دعوت کرد تا در تظاهرات ضد صهیونیستی اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین که پس از اقامه نماز ...
سرنگونی پهپاد صهیونیستی "هرمس" در نزدیکی فرودگاه بغداد/ لاشه هواپیما توسط آمریکایی‌ها مخفی شد - منابع امنیتی در عراق از سقوط یک فروند هواپیمای بدون سرنشین وابسته به رژیم صهیونیستی در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر می دهند.
خبرسازی رسانه‌های غربی درباره چالش مهم توافق هسته‌ای - مهلت بیست و پنجم اوت برای اجرایی شدن بخشی از توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی احتمالا از دست رفته و این موضوع ممکن است بر گزارش هفته آینده آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران تاثیر بگذارد. در ماه‌های منتهی به پایان مهلت شش ماهه مذاکره هسته‌ای که سرانجام به نتیجه نهایی رسید، دو رویکرد کلی در باره این ادعاها وجود داشت و پیش‌بینی می‌شود این اختلافات ایران و آژانس همچنان بر آینده مذاکرات هسته‌ای تاثیر جدی داشته باشد.
دولت به فعالیت شرکت‌های نیمه‌دولتی پایان دهد/ انتقاد شدید از نحوه واگذاری نیروگاه‌ها - رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واگذاری نیروگاه ها به وزارت دفاع یا پتروشیمی ها به سازمان تامین اجتماعی خواستار خاتمه فعالیت شرکت های نیمه دولتی در کشور شد و گفت: ...
توصیه رئیس پارلمان ایران به آمریکایی‌ها/ بمباران هوایی چاره مقابله با داعش نیست - رئیس مجلس شورای اسلامی با هشدار به وجود برخی از مشاجره‌های سیاسی در بین برخی از سیاسیون که منجر‌ به سایش می شود، از ایران به عنوان مستقل‌ترین کشور منطقه و حتی جهان یاد ...
روش ابداعی محققان «شریف» برای طراحی رباتهای پوشیدنی هماهنگ با ویژگی‌های کاربران - پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف برای کنترل ربات‌های پوشیدنی روشی را توسعه داده‌اند که بر اساس آن ربات پس از مدتی حرکات فرد را یاد گرفته و متناسب با ویژگی‌های وی عکس‌العمل نشان می‌دهد.
شمخانی: امنیت و توسعه مستمر در ایران دستاورد وحدت ملی است - رئیس و نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کردند.
شناسایی نقاط آفت زده شالیزارهای کشور از فضا/ایجادسامانه‌ ماهواره‌یی هشدارحریق جنگلهای شمال - رییس سازمان فضایی ایران گفت: با همکاری سازمان جنگل‌ها، سامانه فعال و پویایی را در زمینه شناسایی رخداد یا احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه های جنگلی کشور طراحی کرده ایم که بر اساس دود، احتمال رخداد آتش سوزی در هر منطقه را از طریق ارسال پیام های هشدار به محیط بانان منطقه و سازمانهای ذی ربط اعلام می کند.
آتش زیر خاکستر فراموش می‌شود؟! - یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست‌محیطی کره زمین که پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش با بیش از 1300 گونهٔ گیاهی و بیش از 300 گونهٔ جانوری در مساحتی با ۹۰۰ کیلومتر مربع در پارکی در شمال ایران است؛ یک‌هشتم گونه‌های گیاهی، یک‌سوم گونه‌های پرندگان و بیش از ۵۰ درصد از گونه‌های پستانداران کشور در این پارک زندگی می‌کنند؛ البته این شرح حال پارک ملی گلستان در زمان‌های قبل بود زمانی که این میراث قربانی جاده و شکارچی نشده بود.
آغاز بازطراحی قلب راکتور اراک - رییس سازمان انرژی اتمی از شروع بازطراحی قلب راکتور اراک خبر داد.
برنامه تولید 20 هزار مگاوات برق اتمی/ ایجاد 2 واحد جدید تولید برق هسته‌ای - رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه قیمت تولید برق به ازای هر کیلووات ساعت در نیروگاه هسته‌ ای 10 سنت است گفت: ایجاد دو واحد نیروگاهی به ظرفیت 2 هزار مگاوات ...
حذف دهک‌های پردرآمد را با اطلاع قبلی آغاز کرده‌ایم - معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه طبق قانون دولت موظف است دهک‌های پردرآمد متقاضی دریافت یارانه را حذف کند، گفت: از ابتدای شروع این قانون این کار صورت گرفته و ما به ...
۱۵ توصیه رهبر انقلاب به دولت روحانی - احزاب و شخصیت‌ها - رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به مناسبت هفته دولت با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.
اشتغال و حل مشکل بیکاری از دغدغه های دولت است/ جبران کسری بودجه 14 هزار میلیارد تومانی ناشی از پرداخت یارانه نقدی - رییس جمهور در دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر انقلاب دو مسئله اشتغال و حل مشکل بیکاری را دغدغه دولت خواند و گفت: دولت باید برای حل این مشکل اقداماتی فوری در بستر افزایش ...
اجازه تلاطم در بازار ارز را نمی‌دهیم/ هشدار درباره تبلیغات وام فوری - رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه برنامه اصلاح صورت هاي مالی بانک های دولتی در دستور کار قرار گرفته است به تدوین نقشه راه حرکت از بانکداری بدون ربا به بانکداری اسلامی ...
وضعیت تکان دهنده کودکان عراقی/ نونهالانی که فرش آنها سنگ است - منابع حقوق بشری آمار تکان دهنده ای از وضعیت کودکان در عراق پس از حملات گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام به مناطق شمالی این کشور منتشر کردند.
اهدای 31 تندیس در اختتامیه جشنواره فیلم «یاس» - مدیر اجرایی دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس از اهدای 31 تندیس در اختتامیه این دوره از جشنواره خبر داد.
بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور افتتاح شد - با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان ملارد افتتاح شد.
منطقه "الحمره" در بیجی از لوث داعش آزاد شد - منابع عراقی از آزادی منطقه الحمره در منطقه بیجی در شمال تکریت از لوث تروریستهای وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام خبر دادند.
سکولارها را نباید در سمت های مدیریتی قرار داد / معاون اول جانشین رئیس قوه قضاییه در امور اجرایی است - رئیس قوه قضائیه رفع مشکلات اقتصادی کشور و بویژه مشکلات معیشتی مردم را مهمترین وظیفه دولت در وضع کنونی دانست و گفت: فراهم کردن بستر پیشرفت و تعالی کشور، خصوصاً برای ...
اولویت لبنیات بر مسائل فرهنگی در دولت/ مصلحت دین و دنیای اصولگرایان در وحدت است - دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر در ارزیابی اش ازعملکرد دولت معتقد است که دولت با موضوع فقدان فصل الخطاب نهایی در بعد اقتصادی مواجه است. اگر همان ...
بازگشت معترضین به خیابان های میسوری/پلیس قاتل را بازداشت کنید - مردم منطقه سنت لوئیز شهر فرگوسن ایالت میسوری شب گذشته بار دیگر در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست بدست پلیس دست به تظاهرات زده و خواستار بازداشت قاتل وی شدند.
«چ» تنها فیلم گرانی است که ساخته ام/عده‌ای معتقدند فیلم ارزشی نمی‌فروشد - مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران فیلم «چ» سه شنبه چهارم شهریورماه با حضور رئیس سازمان سینمایی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم در سالن ...
عمو مهربان و خاله رویا با سنجد به مدرسه می‌روند - پرونده نوشت افزارهای ایرانی اسلامی امشب، 5 شهریورماه با حضور مجتبی ظریفیان و آزیتا رضایی از مجریان محبوب تلویزیون در «کافه سوال» بسته می شود .
اپل به دنبال انتقام از مایکروسافت در 2015 - گویا این اقدام اپل را باید بیش از همه شروعی برای انتقام گیری از مایکروسافت تلقی کرد. مایکروسافت که در سال 2014 به شدت اپل را آزار داد و جریانات بزرگ پشت انتشار Surface برای مدتی برای اپل به یک کابوس تبدیل شده بود. اکنون شاید اپل با توپ پر تری به میدان بیاید.
معجزه دستان هنرمند يزدي و خلق سبك جديد قائم/ اينجا هنر با اعتقاد پيوند خورده است - يزد - خبرگزاري مهر: در طول دوره هاي مختلف هنرمنداني با خلق آثار در حوزه هاي متعدد ظهور كرده اند ولي كمتر هنرمندي بدون انگيزه مالي و تنها و تنها به عشق ائمه اطهار (ع) و ...