جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا


شوهر شما شیر است یا موش؟


شوهر شما شیر است یا موش؟
● می‌توانید از شوهرتان یک شیر یا یک موش بسازید
”تٲثیر پیگمالیون“ در مورد زن‌ها و شوهرها به‌خوبی صدق می‌کند. پیگمالیون شخصیتی در اسطوره شناسی یونان است. که به زیبائی مجسمه‌هائی که می‌ساخت به قدری ایمان داشت که به آن‌ها حیات می‌بخشید.
اگر شوهرتان را دست کم بگیرید بدانید که بعد از مدتی به یک موجود بی‌دست و پا تبدیل می‌شود. برداشتی که از شوهرتان دارید روی رفتار او، به‌خصوص در حضور شما اثر می‌گذارد.
اگر فکر می‌کنید شوهر شما یک شیر است، بدانید که یک شیر خواهد شد و اگر فکر می‌کنید او یک موش است، بدانید که یک موش می‌شود. انتخابش برعهده شماست. شیر و موش کدام را ترجیح می‌دهید؟
● کارهای کوچک می‌توانند نتایج و عواقب بزرگ داشته باشند
باور کنید این امر به قدری واقعیت دارد که جائی برای خنده و مزاح باقی نمی‌گذارد. می‌توانید از شوهر خود یک مرد چهارمتری یا یک مرد یک متری بسازید.
● وقتی شوهر شما به شما گل می‌دهد
شوهری را می‌شناسم که به محض این‌که از خواب بیدار می‌شود، به زنش گل می‌دهد. زنش به او می‌گوید ”این چه کاری است که با این سن و سال می‌کنی؟ فرزندانت چه فکر می‌کنند؟“
اگر شما زنی از این قبیل هستید دوباره فکر کنید. این نوار ذهنی را از مغزتان پاک کنید. از او به گرمی تشکر کنید. بعد خداوند را شکر کنید که به شما چنین شوهری داده است. هر اقدامی از این قبیل از ناحیه شوهرتان را گرامی بدارید. اینها را به حساب پاداش زندگی به‌خود در نظر بگیرید. بدین ترتیب شوهرتان بهتر از این می‌شود.
● وقتی شوهرتان به منزل می‌آید
وقتی شوهرتان از سر کار به خانه می‌آید، به خاطر شادی خودتان هم که شده بدخلقی را کنار بگذارید. چیزی از این مهم‌تر نیست که با تبسمی از او استقبال کنید، چشمکی به او بزنید. فنجان قهوه‌ای به او بدهید و در دل خدا را شکر کنید که او به خانه برگشته است. به‌جای طرح مسائل جزئی و بی‌اهمیت و به‌جای این‌که از مشکلات روز خود شکایت کنید بکوشید که این مسائل را شخصاً حل و فصل نمائید.
زن خوب کسی است که پشه‌ها را شخصاً بکشد، مسائل جزئی و بی‌اهمیت را حل و فصل کند و بعد از شوهرش بخواهد که به جنگ ببرها برود و آن‌هم تنها بعد از زمانی که به قدر کافی استراحت کرده است.
تا نود دقیقه بعد از ورودش به منزل هیچ حرف ناخوشایندی به او نزنید. به این رسم عادت کنید. بدانید که زمین و آسمان زیر و رو نمی‌شوند.
● وسوسه نشوید
خانم‌های عزیز، تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید زندگی کنید.
آیا می‌خواهید نیازهایتان را برطرف سازید یا حرص بزنید؟ می‌توانید نیازها را برآورده سازید، اما حرص و آز برطرف شدنی نیستند.
● اولویت‌ها را مشخص کنید
شما باید به شوهرتان کمک کنید تا به آسایش خاطر برسد، نه این‌که فرار را بر قرار ترجیح دهد. باید به او بگوئید که آرام بگیرد و از آن‌چه دارید لذت ببرید. شوهرتان را تشویق کنید تا ناراحتی‌هایش را با شما در میان بگذارد.
هر دوی شما هدف مشترکی دارید و می‌خواهید در زندگی خوشبخت شوید. این بدان معنا نیست که باید از مسیر واحدی عبور کنید. مجبور نیستید برای رسیدن به هدفتان با سرعت یکسان حرکت کنید. می‌توانید در کنار هم راه بروید. می‌توانید به هر سرعتی که می‌خواهید قدم بردارید.
● بر سر شوهرتان فریاد نکشید
شوهر شما می‌تواند با همه ناملایمات زندگی کنار آید، می‌تواند با همه مخالفانش بجنگد، اما با فریاد و جیغ و هوار شما نمی‌تواند کنار بیاید. وقتی شما شروع به فریاد می‌کنید او در می‌ماند که با شما چه‌کار کند. وقتی شوهرتان به منزل می‌آید در پی آرامش است و به همین دلیل در مقام جبران و تلافی با جیغ و داد شما، کاری صورت نمی‌دهد. ترجیح می‌دهد توهین‌ها و تحقیر شدن‌ها را بپذیرد و حرفی در مقام اعتراض نزند. چه بهتر که ساعت ۱۱ صبح روز تعطیل آخر هفته لحظاتی با خود خلوت کنید و ببینید که هفته را چگونه گذرانده‌اید. سعی کنید از صبح روز بعد اصلاحاتی به‌کار خود بدهید. توجه داشته باشید که انسان خطا می‌کند، مرتکب اشتباه می‌شود، اما بخشودن هم یک اقدام ویژه انسان‌هاست.
● تعطیلات آخر هفته را به شوهرتان اختصاص بدهید
تعطیلات آخر هفته را به‌کاری که مورد علاقه هر دوی شماست اختصاص دهید و با هم باشید. ابتکار عمل را شما به‌دست بگیرید. رئیس، شما هستید. بیاموزید که از اتفاقات ساده زندگی لذت ببرید. روز تعطیل آخر هفته، ساعت ۱۱ صبح، کیفیت هفته‌ای را که پشت سر گذاشته بودید مرور کنید. حالا موضوع را با او در میان بگذارید. سوءتفاهم‌ها را از میان بردارید. آفرین بر شما.
منبع: راه‌های ساده برای زندگی سعادتمند
پرمود بترا، وی جی بترا، دیویا ارورا
ترجمه: مهدی قراچه داغی
منبع : مجله موفقیت


همچنین مشاهده کنید