چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا


میزهایی که داریم


میزهایی که داریم
هر فضایی روح خاص خودش را دارد و اگر كمی دقت كنید آن روح را پیدا می‌كنید. با شناسایی‌اش می‌توانید بفهمید صاحب این فضا (كه ممكن است اتاق شخصی فردی باشد یا حتی قسمتی از یك محل كار) چه خصوصیات رفتاری و چه شخصیتی دارد.
به محیط اطراف خود نگاه كنید. حتی از همین میزهای كوچك كار شروع كنید و آنها را به دقت زیر نظر بگیرید و آدم شناسی كنید.
۱) آدم‌هایی بهتر از خودشان
این آدم ها اصولاً روی میز كارشان و یا بر در و دیوار اتاقشان تقدیرنامه‌هایی را كه گرفته‌اند آویزان كرده اند و اگر خوب نگاه كنید جام قهرمانی، عكس با آدم‌های بزرگ و مهم را هم می‌بینید و روی دیوار هم تصاویری از نقاط مهم دنیا یا ساختمان‌ها و برج‌های شناخته شده را پیدا می‌كنید. این‌گونه آدم‌ها می‌خواهند بهتر از این شخصیتی كه هستند باشند و حتی سعی می‌كنند خو درا در نزد دیگران بهتر نشان بدهند.
۲) آرام و خوشگذران
روی میز می‌توان گل و گلدان پیدا كرد و بر دیوار عكس‌های بچگی و پوسترهای فانتزی. حتی كمی اسمارتیز و پفك و هله‌هوله‌های هیجان‌انگیز. این آدم‌ها اصولاً شخصیت‌های آرامی دارند كه در حال تغییر هستند و اصولاً پافشاری بر چیزی ندارند. خوشگذرانی و شوخ‌طبعی هم از دیگر خصیصه‌های این افراد است.
۳) خشك و غیرقابل پیش‌بینی
همه چیز در جای خود قرار گرفته و روی در و دیوار هم نمی‌توان ردی از عكس و پوستر پیدا كرد. چراغ مطالعه، فایل‌هایی كه روی آنها مشخصات نوشته شده و یكی، دو كتاب كه به ریاضیات و یا فلسفه مربوط می‌شوند.
این موارد را می‌توانید بر روی میز افرادی پیدا كنید كه كار چندانی ندارند اما خود را مشغول نشان می‌دهند تا حدودی غیراجتماعی و گوشه‌گیر هستند و حال و احوالشان غیر پیش‌بینی است و به عبارتی افرادی دم‌دمی مزاج هستند.
۴) نگران با اقساط عقب‌افتاده
روی میز این افراد هیچ وسیله اضافه‌ای پیدا نمی‌كنید اما همان وسایل اندك هم از بهترین نوع‌ها انتخاب شده‌اند. خط‌كش، تقویم، ماشین‌حساب و ساعت از دیگر وسایل روی میز این افراد است كه اصولاً نگران هستند و اقساطشان عقب‌افتاده و همچنین نیاز به كار بیشتری دارند.
۵) بالارفتن از دیوار راست
روی میز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. نظم و ترتیبی هم در كار نیست. انواع و اقسام CDها و تصاویر خشن را می‌توانید در این فضا پیدا كنید. زیر میز هم یك توپ بسكتبال و یا والیبال و یا راكت پنهان شده كه بعد از كار حتماً در زمین بازی به كار می‌آید. صاحب این میز و فضا فردی فعال و البته بازیگوش است كه به جای اینكه به گذشته و آینده فكر كند، در زمان حال سیر می‌كند.
۶) افسرده و كمی پشیمان
روزنامه‌های قدیمی، یك لیوان كه رد كثیفی روی آن دیده می‌شود، چسب و مجله‌های مختلف، فایل‌های خالی و آدم افسرده‌ای كه كارهایش روی هم تلنبار شده و حوصله انجام آنها را ندارد. آدمی كه مدام به گذشته و البته شكست‌های زندگی خود فكر می‌كند. مواظب لباس‌هایتان باشید چون امكان دارد بعد از خارج شدن از اتاق كمی به میز و صندلی‌ها خورده‌اید‌ و خاكی شده‌اید. انتظار نداشته باشید آدم افسرده زیاد به فكر تمیزی محیط اطرافش باشد. چه انتظاری است؟
۷) فضای بعدی را خودتان پیدا كنید و ببینید روحی كه در آن رفت و آمد می‌كند می‌تواند رفیق و همدم خوبی برایتان باشد یا نه؟ این گروه بدتر از چیزی كه هستند خود را نشان می‌دهند درست برعكس گروه اول.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید