پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا


دلایل بد برای ازدواج


دلایل بد برای ازدواج
بـعضی اوقات افراد دم بخت به دلایل عجیب و غریبی ازدواج می کنند. گاهی نـیز دلایل خوب و موجهی برای انتخاب فرد بخصوصی در سر دارند. آیا شما هم تحت فشار هسـتـیـد کـه هرچه زودتر ازدواج کنید؟
پس بهتر است نگاهی هم به این «دلایل بد» برای ازدواج بیندازید؛
۱) ازدواج کردن فقط به خاطر پول؛
فــرض کنیم فردی که شما شیفته و عاشقش شده اید شـخـص ثـروتـمـندی بـاشـد؛ کـه خـوش بـه سعادتان. البته عـاقـلانـه هم نیست که با آدمی که کاملا بی پول اسـت و هـیچ قــصدی هم ندارد که در آیـنـده در تامین هزینه های زندگی سهمی داشته باشد، ازدواج کنید، مگر آنکه حـاضـر باشید روزی ۱۸ ساعت با کمال رضایت کار کنید تا قادر باشـید مخارج سنگین زندگی را تامین کنید. اما ازدواج کردن با یک نفر تنها به خاطر پول، صـرف نـظـر از احـسـاس شـمـا نسبت به آن فرد، تقریبا همواره اشتباه است.
۲) ازدواج به خاطر دور شدن از خانه والدین؛
وقـتـی وضـعیت در خانه پدری، شوم و اندوه بار باشد، ازدواج یک راه گریز محسوب می شـود. تعجبی ندارد که خیلی ها این راه گریز را انتخاب می کـنـند، اما معمولا این مسیری است که شما را از چاله درآورده و به چاه می انـدازد! یکی دو سال دیگر در خـانه پـدر و مادر ماندن، بهتر از آن است که با نخستین پیشنـهاد ازدواج، تن به تاهل دهید، چون آن وقـت مـمـکـن است شریک زندگی تان تا آخر عمر سبب رنجش و آزار شما گردد.
۳) علاقه والدین شما به فرد مورد نظر؛
البـتـه جـای تـعــجب دارد که والـدین شـمــا واقعا همسر آینده شما را دوست بدارند! اما دوست داشتن ایـن فـرد از سـوی آنها دلـیل کافی برای مدنظر قرار دادن ازدواج با آن فرد نیست. سال های آینده، زمانی که آنها درگذشتـند و از میان شما رفتند شما کماکان باید اسیر فرد رویاهای آنان باشید. فردی که شاید مرد یا زن رویاهای شما نباشد.
۴) عادت به رابطه دراز مدت؛
هنگامی کـه دو نفر پس از مدتی آشنایی، تـصـمـیـم ازدواج با یکدیگر می گیرند، اشکالی نـدارد، امـا چـه وقـت اجـبـار به دلیل «عـادت مـحـض» خـطرناک می شـود؟ زمــانی که دو نفر که با یکدیگر ازدواج کرده اند و بعد از یکدیگر طلاق گرفته اند، ( و به هم عادت کرده اند) تصمیم بگیرند دوباره شانس خودشان را امتحان کنند. مـطمـئـن بـاشـیـد هـرگاه بار نخست کارساز نبوده باشد بار دوم نیز کارساز نخواهد بود.
۵) خواهان فرزند بودن؛
بله، «بچه دار شدن» قوی ترین محرک برای بسیاری از افراد در ازدواج است، اما آیا شما حاضرید فرزندان خود را در شرایط نه چندان ایده آل پرورش دهید؟ موضوع اینجاست؛ زمانی که بچه ها بزرگ می شوند و دنبال زندگی خودشان بروند شـما مجددا با آن فرد خواهید بود. هیچ کس کامل نیست، امـا حـداقل کسی را برگزینید که بتواند برای فرزندانتان پدر یا مادر خوبی باشد؛ همـچـنـین خود شـما به وی علاقه داشته باشید و برایش احترام قائل باشید. در غـیر این صـورت گـزیـنه دیـگری را مدنظر قرار دهید مثلا کودکی را به فرزندخواندگی بپذیرید.
۶) کسی که به خاطر شما همسرش را کنار گذاشته؛
معمولا اینگونه ازدواج ها زیـاد دوام نخـواهـد آورد و پـــایه ای برای یک رابطه درازمدت نخواهد بود. ایـن سناریو را در نظر بگیرید؛ فردی که شخصی را می یابد که حاضر است به همسر یا نامزد خـود خیانت کند، مسـلـما رابطه آنها استحکامی نخواهد داشت. زیـرا کسی کـه تـوسـط شـما بـه فـرد دیگری خیانت کرده، روزی نـیـز به خود شما خیانت خواهد کرد.
۷) یافتن یک ناپدری یا نامادری برای فرزندتان؛
اگر توانستید فرد مناسبی را بیابید به شما تبریک می گوییم، اما اگر تردید دارید دست نـگـه داریـد. داشتن یـک نـامـادری یـا ناپدری بی رحم، برای فرزند شما به مراتب سخت تر و ناگوارتر است از اینکه فقط یک پدر یا مادر دلسوز و مهربان بالای سرش باشد.
۸) فشار اجتماعی؛
تمام دوستان شما ازدواج کرده اند، اما شما هنوز مجرد هستید...امـا مطمئن باشید که تا الان یکی دوتای آنها طلاق گرفته اند!
پس، خودتان باشید. هنگــامی که خاله شما در مورد اینکه آیا تصمیم به ازدواج دارید یا نه از شما سوال می کند، توجهی نکنید. بهتر است تنها باشید تا اینکه با کسی ازدواج کنید که سبب بـدبـخـتـی شـمـا گــردد. هیچ گاه تنها به خاطر آنکه متاهل شوید معیارهای خود را پایین نیاورید.
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید