پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


یک ابزار رایگان و سودآور بازاریابی


یک ابزار رایگان و سودآور بازاریابی
اگر شما هم برای رونق كسب و كارتان به تجارت الكترونیك و فروش آن‌لاین روی آورده‌اید،‌مطالعه گفته‌های زیر قطعا برایتان مفید خواهد بود.
اگر در روی شبكه گسترده جهانی مقاله بنویسید و به رایگان روی وب قرار دهید،‌می‌توانید خود را در شبكه‌ای پول‌ساز قرار دهید. برای آن یك ذره هم پول خرج نمی‌كنید ولی اگر مقاله‌ای خوب،‌مفید و جامع كه اطلاعات تخصصی مربوط به كارتان را عرضه می‌كند، روی وب قرار دهید،‌كاری پول‌ساز را پیش رویتان قرار خواهید داد. با این نوشته‌ها بازدیدكنندگان دانسته‌هایی مفید و به درد بخور یاد می‌گیرند.
ولی باید گفت كه كار زیاد هم ساده نیست. مردمی كه این مقالات رایگان را می‌خوانند، خواهان كیفیتی بالا هستند تا بتوانند از آنها در وب‌لاگ یا وب سایت خود استفاده كنند. هر صاحب یك وب سایت می‌خواهد بهترین و با ارزش‌ترین مطالب را جمع‌آوری كند و هزاران نفر از نویسندگان این مقالات رایگان خواهان اینند كه كیفیت نوشته‌هایشان بالاتر از همه مشهود باشد. مقالاتی كه دانسته‌هایی ارزشمند و كاربردی را در خود دارند یا این كه در كنار این دانسته‌ها چگونگی دست‌یابی به چیزهای خواستنی وقت را شرح می‌دهند، بسیار پرطرفدارند و به سرعت خوانده می‌شوند. مواردی كه پیش رو دارید مطالبی هستند كه قبل از نوشتن یك مقاله آن لاین در ذهن داشته باشید و هنگام نگارش آن كاملا مورد توجه قرار دهید:
۱) بپذیرید كه نگارش برای دنیای آن‌لاین با قلم زدن در دنیای حقیقی متفاوت است. در این جا مردم وقت خواندن یك مقاله طولانی كه چندین صفحه را پر كرده ندارند. باید مختصر و مفید حرف بزنید و از زیاده‌گویی بپرهیزید.
۲) مخاطب هدفتان را به درستی بشناسید.
۳) برای مقاله عنوانی گیرا وجذاب انتخاب نمایید كه مردم را به خواندن تشویق كند.
۴) یك عنوان طولانی به درد نمی‌خورد. باید فكر كنید و از نوشتن این جز مهم از مقاله سرسری نگذرید. عنوان باید در عین كوتاهی، منطقی مختصر شده باشد و با كلماتی جذاب و گویا مضمون مقاله را به خواننده برساند.
۵) نگارش مقاله را جدی بگیرید و كاملا تخصصی و مثل یك كارشناس مل كنید. درباره مطلبی كه به درستی و به تمامی از آن آگاهید بنویسید. یادتان باشد كه قاعده نگارش یك مقاله كارشناسی زبانی رسمی است. هرگز از آنچه كه در صحبت‌های عامیانه به كار می‌رود، استفاده ننمایید.
۶) پارگراف‌ها را كوتاه تنظیم كنید.
۷) سریعا و بدون حاشیه روی به اصل مطلب بپردازید.
۸) یك مقاله آن لاین باید با ارائه اطلاعاتی متمركز و دقیق، كاملا به نیازهای مخاطب هدف خود بپردازد.
۹) یك بار دیگر: مختصر و مفید حرف بزنید. نسل امروز با كمبود وقت مواجه‌اند. یادتان باشد كه همه ما قهوه فوری و فست فود می‌‌خوریم!
۱۰) این نكته در دنباله توصیه بالاست. مرتب یك كلمه را تكرار نكنید و آنهایی كه چند كلمه‌اند ولی معنایی مشابه دارند را به كار نبرید. سعی كنید كه نوشته شما بیش از ۱۵۰۰ كلمه نداشته باشد. معمولا سایت‌هایی كه برای مقاله به شما پول می‌دهند فقط نوشته‌هایی كه بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ كلمه داشته باشند را می‌پذیرند. باید در انتخاب لغات دقت كنید. ایجاز و ساده‌گویی شاخص یك نوشته خوب و خواندنیست.
۱۱) هر از چندی از علامات تعجب و سوال استفاده كنید تا توجه خواننده جلب شود. همیشه هم لازم نیست در جاهای ضروری حروف بزرگ یا علامت تعجب را به كار ببرید!
۱۲) از كلمات قلمبه سلمبه استفاده نكنید! با زبانی رسمی ولی با لحنی دوستانه و صمیمانه حرف بزنید تا خواننده باور كند.
۱۳) كمی هم طنز را چاشنی نوشته‌هایتان كنید تا خواننده هنگام خواندن یك متن تخصصی كمی هم بخندند و سرحال بیاید. اكثر مردم این حالت را دوست دارند.
۱۴) با عشق و علاقه بگویید. حالتی خشك و رسمی به خود نگیرید. ساده و با صمیمیت بنویسید تا خواننده حس كند كه انسانی روبرویش نشسته و دارد با او سخن می‌گوید.
۱۵) در نگارش صادق باشید و سعی كنید تمامی سطور از خودتان و از ایده‌ها و اطلاعات خودتان سرچشمه گرفته باشند. اگر هم جایی مجبور شدید به نوشته‌های دیگران سر بزنید، تنها اندكی اقتباس كنید. پس از این كه از این منابع استفاده نمودید، حتما نام نویسنده و سایت مربوط را ذكر كنید و سپاسگذاریتان را ابزار دارید.
۱۶) با فروتنی حرف بزنید و خواننده را دست كم نگیرید.
۱۷) گاهی اوقات عذرخواهی‌های كوچكی را در متن بگنجانید. شاید باور نكنید ولی این كلمات ساده باعث می‌شوند كه خواننده راحت‌تر مطالب را دنبال كند.
۱۸) فراموش نكنید كه در آخر شماره‌های تماس خود،‌ایمیل و مشخصات ارتباطی شركت آن‌لاین یا آف‌لاین را متذكر شوید. بدانید كه همین مقاله و این داده‌های كوچك مربوط به شما یك تبلیغات رایگان را شكل می‌دهند!
۱۹) یك نظرسنجی رایگان ترتیب دهید تا خوانندگان نظراتشان را برایتان ارسال كنند. این كار باعث می‌شود كه تعداد زیادی آدرس ایمیل پیدا كنید كه می‌توانند اهداف خوبی برای بازاریابی كالاهایتان باشند.
۲۰) قبل از این كه مقاله را روی وب ارائه كنید،‌از كارآمدی تمامی لینك‌هایش مطمئن شوید.
۲۱) برای عرضه این نوشته‌ها از یك پاسخ دهنده اتوماتیك بهره گیرید.
۲۲) در پایان مقاله، سخنانتان را در چند عبارت كوتاه بیان كنید و در آخر این نتیجه‌گیری كوچك هم عبارتی بیاورید كه خواننده را به كار و فعالیت بیشتر یا به كارگیری پیام‌ها و توصیه‌هایتان ترغیب كند. مثلا: «حالا دیگر نوبت شماست» یا «موفقیت چندان هم دور نیست» «یا آستین‌هایتان را بالا بزنید و دست به كار شوید.»
۲۳) پاراگراف‌بندی و نقطه‌گذاری‌ها را هم بازبینی كنید تا به یكباره اشتباهات فاحشی پیدا نشود.
۲۴) اطمینان حاصل نمایید كه این نوشته‌ها درست و مناسب در وب ظاهر می‌شوند.
۲۵) قبل از مرحله نهایی كه همان عرضه مقاله است، بارها و بارها آن را بخوانید و ویرایش كنید.
مهم‌ترین و اولین عامل موفقیت یك وب سایت افزایش ترافیك آنست. یك مقاله خوب و با ارزش می‌تواند در بالا بردن تعداد بازدیدكنندگان و مشتریان احتمالی و تبدیل آنها به خریداران موثر واقع شود.
به یاد بسپرید كه اگر می‌خواهید دیگران به شما كمك كنند،‌شما هم باید در حل مشكلات و ارتقای كسب و كار دیگران قدم بردارید. به همین دلیل دانسته‌ها و مهارت‌های خود را در اختیار بقیه بگذارید. یكی از راه‌های كمك به دیگران و مشاركت دانش‌ها در فضای مجازی نگارش همین مقالات است. شما هم می‌توانید برای W.W.W مقاله‌های ارزشمند و مفید در همان حوزه مورد علاقه‌تان به رشته تحریر آن‌لاین درآورید. موفق باشید و از این كار لذت ببرید!
منبع : خانه کارآفرینان ایران


همچنین مشاهده کنید