جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


فواید کار درخانه درکنار خانه‌داری


فواید کار درخانه درکنار خانه‌داری
فواید كاركردن در خانه بسیار است، به‌ویژه برای شما مادران عزیز: صرفه‌جویی در وقت و هزینه، رسیدگی به زندگی خانوادگی و حرفه‌ای... اجازه بدهید بیشتر توضیح دهیم.
● حفظ زمان
در طول روز خیلی گرفتارید؟ هر روز دو ساعت تمام صرف رفتن و برگشتن از محل كار به منزل می‌شود؟ گمان می‌كنید وقت‌تان بی‌جهت به هدر می‌رود؛ مطمئن باشید از كاركردن در منزل لذت خواهید برد. تنها كافی است با رئیس‌تان صحبت كنید و حتی‌الامكان كارهایتان را به خانه بیاورید.
در این صورت دقایق زیادی دارید كه می‌توانید در آنها هم به شغلتان برسید، هم به كارهای منزل و همسر و كودكانتان.
● ساعت‌های انتخابی
در تمامی اداره‌ها، معمولا ساعات كاری كاملا مشخص است. نهایتا شما بتوانید نیم ساعت، كارتان را این‌طرف و آن طرف كنید. مثلا صبح‌ها به جای ۳۰/۷، ۸ بروید و عصرها به جای ۱۸ ۳۰/۱۸ كارتان را تمام كنید. به هر حال مطمئن باشید در طول هفته به سختی می‌توانید وقت دكتر برای خود یا كودكتان بگیرید.
در صورتی كه شما در داخل منزل كار كنید، ساعت‌های كاری ، انعطاف ‌پذیرتر خواهند بود. می‌توانید هر ساعتی كه بخواهید كارتان را آغاز كنید. هرگاه خسته شدید ،استراحت كنید و تا هر ساعتی كه تمایل دارید، به كارتان ادامه دهید. هیچ‌كس جلوی شما را نمی‌گیرد.
● صرفه‌جویی در هزینه‌ها
آیا تاكنون پولی را كه صرف فعالیت حرفه‌ا‌ی‌تان می‌كنید، محاسبه كرده‌اید؟ محاسبات گاهی‌ ارقام وحشتناكی را نشان می‌دهند.
هزینه‌ای را كه صرف رفت و آمد، ناهار، لباس و مهد كودك می‌كنید به دقت بنویسید و مقدار سالانه آن را محاسبه كنید. سپس آن را از حقوق خود كم كنید. تنها با دیدن این رقم است كه كاركردن درخانه را با دل و جان می‌پذیرید. در صورتی كه در خانه كار كنید نیازی نیست كه پول رفت و آمد و كرایه ماشین بدهید یا حداقل مقدار آن بسیار كاهش می‌یابد. دیگر نیازی به خرید لباس فرم ندارید.
● رسیدگی به زندگی خانوادگی و حرفه‌ای
در صورتی كه در خانه كار می كنید مطمئن باشید نه تنها به زندگی خود می‌رسید بلكه كارتان را هم با حوصله و دقت بیشتری انجام خواهید داد. غذاخوردن با كودكان مطمئنا در روحیه آنها تاثیر می‌گذارد. در صورتی كه درست برنامه‌ریزی كنید، وقت بیشتری برای همسر و فرزندان‌تان خواهید داشت و استرس، اضطراب و خستگی خود شما نیز كمتر خواهد شد.
● هر جا بخواهید، می‌توانید زندگی كنید!
معمولا محل كار، محل زندگی را هم تعیین می‌كند. كاركردن در خانه به شما این امكان را می‌دهد كه هرجا تمایل دارید، زندگی كنید البته ذكر این موضوع ضروری است كه اگر در خانه كار می‌كنید، مطمئنا نیاز به اینترنت، فكس و تلفن ثابت و همراه دارید.
● چرا زنان تمایل بیشتری به كاركردن در خانه دارند؟
فراموش نكنید كه زنان در كنار فعالیت حرفه‌ای باید به كودكان، همسر و خانه خود هم برسند. از سوی دیگر، زنان برای كارهایشان برنامه‌ریزی دقیقی دارند. مثلا دقیقا می‌دانند چه كاری، چه‌قدر زمان می‌برد. وقتی آنها در خانه كار می‌كنند، نه تنها می‌توانند درآمد بیشتری داشته باشند بلكه در عین حال به خانه و زندگی خود هم بیشتر می‌رسند و در بسیاری از هزینه‌ها هم صرفه‌جویی می‌كنند.
● برای كاركردن در خانه چه خصوصیتی باید داشته باشید؟
قدرت برنامه‌ریزی و سازماندهی ازجمله خصوصیات ضروری برای كاركردن در داخل منزل است. زنانی كه تصمیم‌ می‌گیرند هم زندگی خود را حفظ كنند و هم درآمد داشته باشند همگی روحیه‌ای آهنین دارند. گاهی لازم است به بعضی كارها <نه> بگوییم تا بتوانیم به باقی كارها به خوبی برسیم.
● برای كاركردن در خانه به چه چیزی نیاز داریم؟
اتاق كارتان را از بقیه خانه جدا كنید. اتاقتان باید خیلی گرم نباشد و به اندازه كافی روشنایی داشته باشد. مطمئنا برای كارتان به یك رایانه، چاپگر و تلفن نیاز دارید.
صندلی كار شما نیز بسیار مهم است. یك صندلی راحت انتخاب كنید. دكور اتاق را هم آن‌‌گونه كه می‌خواهید بچینید، آرام و لذت‌بخش! حتی می‌توانید از عكس كودكان و همسرتان هم روی دیوارها استفاده كنید.
● رعایت قوانین، موفقیت طولا‌نی مدت
قبل از آغاز به كار و پذیرفتن این وظیفه، به افراد خانواده و اطرافیان خود كاملا بفهمانید كه شما شاغل هستید. به كودكان‌تان یاد بدهید كه بی‌جهت وارد اتاق كار شما نشوند.
در ساعات كاری خود انعطاف به خرج دهید. هرگز ۱۲ ساعت تمام خود را در اتاق كارتان زندانی نكنید. هرگز برده مشتری‌هایتان نشوید. به آنها نیز بفهمانید كه ۲۴ ساعته در خدمت آنها نیستید.
● موانع موجود بر سر راه موفقیت در كار در منزل چیست؟
هرگز كار امروزتان را به فردا نیندازید. در صورتی كه در این گرداب بیفتید، شكست شما حتمی خواهد بود. هرگز اجازه ندهید سرگرمی‌های خانه مثل رادیو و تلویزیون شما را از انجام كارتان باز دارد. فكر نكنید چون در خانه كار می‌كنید، پس رابطه‌تان با همه دنیا قطع شده است. شما با فرزندان و همسرتان رابطه بهتری برقرار كرده‌اید و مسلما به‌طور مداوم با تلفن با مشتری‌ها و رئیس‌تان ارتباط دارید.
هر از چند گاهی نیز مجبورید با آنها به‌طور حضوری قرار ملاقاتی بگذارید. پس هرگز اجازه ندهید این فكر به مغزتان خطور كند كه شما از دنیا بریده‌اید.‌
‌سمیه مقصودعلی
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید