جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا


دکوراسیون بهاری


دکوراسیون بهاری
● نكاتی درباره نوع چیدمان در فصل بهار
با توجه به این امر كه با تغییر فصل، تغییراتی در دكوراسیون و شیوه چیدمان خانه‌ها صورت می‌گیرد، در ستون این هفته به چند نكته درباره دكوراسیون بهاری خانه‌ها می‌پردازیم. از نكات مهم دكوراسیون در فصل بهار، به وجود آوردن فضایی است كه نشاط و آرامش فصل بهار را در خانه‌ها منعكس كند.
▪ فضایی روشن خلق كنید
بهتر است با آغاز فصل بهار، روكش مبلمان، پرده‌ها و آن دسته از پارچه‌هایی را كه بافت ضخیم(مانند: پشم، مخمل و...) دارند، تغییر دهید و از بافت‌های نازك و به رنگ روشن استفاده كنید تا فضایی بهاری و روشن خلق شود. استفاده از بافت‌هایی به رنگ روشن و با طرح‌های گلدار در این فصل بسیار مناسب است. پرده‌ها، روكش مبلمان و رومیزی‌ها را از بافت‌های بسیار نازك انتخاب كنید تا فضای وسیع و روشنی به وجود آورید.
▪ كفپوش‌ها را دوباره بررسی كنید
بسیاری از كفپوش‌ها تنها مناسب فصل سرد زمستان هستند و تنها در این فصل كاربرد دارند. با جمع‌آوری بسیاری از فرش‌ها و قالیچه‌ها می‌توانید فضای مناسبی را به وجود آورید. با آغاز فصل گرما و تجدید نظر در مورد كفپوش‌ها، می‌توانید دمای متعادلی را برای هوای اتاق فراهم كنید، چرا كه بسیاری از كفپوش‌ها تنها در فصل سرد مورد نیاز هستند و در فصول گرم مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. با افزایش دما می‌توانید بسیاری از كفپوش‌ها را جمع‌آوری و به جای آنها از كفپوش‌های نازك كه به رنگ روشن هستند، استفاده كنید.
▪ تغییری در چیدمان مبلمان
اگر مبلمان خانه‌تان به‌گونه‌ای چیده شده‌است كه حول محور شومینه قرار گرفته، بهتر است به سمت دیگری آن را بچینید. برای مثال جایی قرار دهید كه دور از نمای شومینه قرار گیرد، مثلا به سمتی كه روبه منظره حیاط باشد. اگر فضای كافی برای این كار ندارید، بهتر است كه شومینه را تمیز كرده و داخل آن گلهای خشك قرار دهید.
▪ فضای بیرونی را به داخل خانه دعوت كنید
بهتر است كه در فصل بهار، گل‌های خشك مخملی را برای فصل زمستان انبار كنید و گل‌های تازه را جایگزین آنها كنید. استفاده از گل و گیاه زنده در فضای داخلی در فصول گرم، حس مساعدی را به انسان‌ها منتقل می‌كند و باعث می‌شود كه این احساس را داشته ‌باشید كه بیرون از فضای خانه هستید. اضافه‌ كردن گل‌ها و گیاهان به دكور خانه باعث افزایش روحیه ‌اعضای خانواده و ایجاد حس نشاط و شادمانی در فضای داخلی منزل می‌شود. با افزودن فضای سبز به دكور منزل‌تان، می‌توانید احساس راحتی و شادمانی را به محیط منزل بیافزایید و همچنین باعث تكمیل دكوراسیون داخلی خانه‌تان شوید.
▪ تجدید نظر در چیدمان وسایل تزئینی
با به پایان رسیدن فصل زمستان و شروع فصل بهار، بهتر است در نوع چیدمان وسایل تزئینی هم تجدید نظر كنید و بسیاری از آنها را كه تنها مخصوص فصل زمستان هستند، در داخل كمد‌ها انبار كنید. به هنگام چیدمان دوباره وسایل تزئینی بهتر است آن دسته‌ای كه رنگ روشن دارند و كریستالی هستند استفاده كنید و از رنگ‌های تیره اجتناب كنید. استفاده از رنگ‌های شاد و تند در این فصل، حال و هوایی دیگری را به خانه منتقل می‌كند.
▪ الگوهای تیره را حذف كنید
با تغییر رنگ عناصر دكوراتیو تیره‌ای مانند وسایل تزئینی، روكش مبلمان و بافت پارچه‌ای پرده‌‌ها، می‌توانید فضایی كاملا شاد و بهاری به وجود آورید. با اضافه كردن بافت‌های طرح‌دار و روشن مانند استفاده از كوسن‌هایی با رنگ روشن و شاد، استفاده از گلدان‌های شیشه‌ای و كریستال و استفاده از وسایل تزئینی كه رنگی روشن دارند، می‌توانید فضایی مناسب با فصل بهار را به وجود آورید.
‌ مهرنوش پاك‌اندام
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید