جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

برترین‌هایICT در جهان


برترین‌هایICT در جهان
رتبه‌بندی صورت گرفته توسط فورچون براساس امتیازدهی به هر كمپانی در هر صنعتی توسط متخصصان و تحلیلگران امنیتی است، چنانچه برای نمونه شركت هوایی southwest یكی از ۵شركت برتر در آمریكا انتخاب شده در حالی كه در صنعت خود دارای رتبه دوم شده است.
فورچون علاوه‌بر انتخاب ده شركت برتر دنیا و انتخاب ۵شركت برتر دنیا در حوزه‌های تخصصی مختلف به انتخاب سه شركت برتر از لحاظ سرمایه‌گذاری و حتی مسوولیت‌های اجتماعی پرداخته است. سه شركت برتر در ۸گروه انتخاب شده‌اند كه براساس فعالیت‌های منجر به شهرت آنها صورت گرفته است.
● شركت‌های برتر حوزه ICT
مجله فورچون برای رتبه‌بندی و انتخاب شركت‌های برتر در هر حوزه براساس كیفیت خدمات و ایده‌های نوین به كار گرفته شده توسط شركت‌ها اقدام به ارائه امتیاز به آنها كرده است.
طبق این امتیازدهی در حوزه كامپیوتر شركت IBM با امتیاز ۴۶/۷ رتبه نخست را كسب كرده و به ترتیب شركت Apple با امتیاز ۴۴/۷، شركت Xerox با امتیاز ۷۴/۶، شركت canon با امتیاز ۶۱/۶ و شركت Hewlett-packard با امتیاز ۴۸/۶ رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.
● برترین‌های نرم‌افزاری
همچنین در حوزه كامپیوتر (نرم‌افزار) شركت Intuit با كسب امتیاز ۵۵/۷ در صدر شركت‌های نرم‌افزاری قرار گرفته و Autodesk با امتیاز ۳۵/۷ رتبه دوم این جدول را به خود اختصاص داده است.
شركت Microsoft با امتیاز ۷۳/۶ و Electronic Arts با امتیاز ۶۵/۶ نیز رتبه‌های چهارم و پنجم را كسب كرده‌اند.
● برترین‌های خدمات اینترنتی و خرده‌فروشی
در بخــش ارائـــه خدمـــات اینترنتی شــركت (Inter Active Corp (IAC با امتیاز ۲۳/۸ رتبه اول، شركت google با امتیاز ۹۵/۷ رتبه د وم، شركت eBay با امتیاز ۱۸/۷ رتبه سوم و شركت yahoo با امتیاز ۷۷/۶ رتبه چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.
● برترین‌های ارتباطات شبكه‌ای
در بخش Network communication نیز شركت cisco system توانسته ۷۳/۷ امتیاز برای رتبه اول كسب كند و سپس corning با ۶۲/۷ امتیاز و Motorola با ۶۰/۷ امتیاز، Qualcomm با ۵۰/۷ امتیاز و Tellabs با ۱۸/۷ امتیاز رتبه‌های بعدی را كسب كرده‌اند.
● برترین‌های مخابرات
در بخش Telecommunication نیز كمپانی Bellsoth دارای امتیاز ۳۲/۷ و رتبه نخست است و شركت AT&T رتبه دوم را با امتیاز ۰۹/۷ كسب كرده است.
در حوزه مخابرات شركت Verizon communications دارای امتیاز ۰۰/۷ و رتبه سوم، شركت Comcast با امتیاز ۹۰/۶ و رتبه چهارم و شركت cox communications با امتیاز ۵۵/۶ و رتبه پنجم توانسته‌اند در جدول برترین‌ها جای گیرند.
● برترین‌های بانك‌ها و كارت‌های اعتباری
در بخش credit card cos نیز American Express ۷/۵۶ امتیاز كسب كرده و رتبه نخست این حوزه را به خود اختصاص داده است.
Bank of America نیز رتبه دوم را با ۴۵/۷ امتیاز و wells fargo رتبه سوم را با ۱۰/۷ امتیاز و Wachovia رتبه چهارم را با ۴۹/۶ امتیاز و citigroup رتبه پنجم را با ۴۱/۶ امتیاز كسب كرده‌اند.
● برترین‌های بازار سرگرمی
در بخش Entertainment مجله فورچون شركت Walt Disney را با ۰۸/۸ امتیاز به عنوان نخستین كمپانی معرفی كرده است و New corp با ۷۲/۶ امتیاز بعد از آن قرار گرفته است.
رتبه سوم را نیز كمپانی Warner Music group با ۲۹/۶ امتیاز كسب كرده و Univision Communications با ۱۳/۶ امتیاز رتبه چهارم و Bertelsmann با ۰۶/۶ رتبه پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.
● برترین‌ها از سرمایه‌گذاری تا مسوولیت‌های اجتماعی
مجله فورچون در ۸ بخش ابتكارات، مدیریت پرسنل، ثبات مالی، كیفیت مدیریت، استفاده از منابع مالی، مسوولیت‌های اجتماعی، سرمایه‌گذاری درازمدت و كیفیت محصولات و خدمات نیز تمامی شركت‌ها را بدون لحاظ كردن حوزه فعالیت آنها دسته‌بندی كرده است.
طبق این رتبه‌بندی در بخش ابتكارات و ابداعات شركت Apple با ۲۶/۹ امتیاز رتبه نخست را دارد. شركت google و Fedex كه به ترتیب با ۰۵/۹ و ۸۵/۸ رتبه‌های بعدی را گرفته‌اند.
در بخش مدیریت پرسنل نیز شركت Fedex و۸۵/۸ امتیاز برای رتبه اول كسب كرده است و Procter & Gamble با ۸۴/۸ رتبه دوم و google با ۷۴/۸ رتبه سوم را دریافت كرده‌اند. در بخش ثبات مالی كه شركت Exxon Mobil رتبه اول را با ۵۷/۹ امتیاز، CHS با ۴۰/۹ امتیاز رتبه دوم و Berkshire Hathaway با ۳۱/۹ امتیاز رتبه سوم را دریافت كرده‌اند. در بخش كیفیت مدیریت نیزProcter & Gamble و۰۵/۹ امتیاز برای رتبه اول دریافت كرده و General Electric با ۹ امتیاز رتبه دوم را كسب كرده است.
پس از آن نیز Kinder Morgan رتبه سوم را با ۹امتیاز كسب كرده است.
در بخش استفاده از منابع مالی Kinder Morgan با ۷۰/۸ امتیاز رتبه اول،‌ CHS با ۶۷/۸امتیاز رتبه دوم و EXXON Mobil با ۵۷/۸ امتیاز رتبه سوم را كسب كرده‌اند.
در بخش مسوولیت‌های اجتماعی نیز CHS توانسته ۸۹/۸امتیاز برای رتبه اول كسب كند و پس از آن United Parcel sevice با ۸۲/۸ امتیاز رتبه دوم را دارد.
در این بخشWhole Foods Marketو۳۳/۸ امتیاز برای رتبه سوم كسب كرده است.
در بخش ســـرمایه‌گذاری‌های بلنـــد مدت شركت CHS به عنوان نخستین با ۸۹/۸ امتیاز برگزیده شده و Berkshire Hathaway با۸۴/۸ امتیاز برای رتبه دوم و EXXON Mobil با ۸۳/۸ امتیاز برای رتبه سوم انتخاب شده است.
در بخش كیفیت محصولات و خدمات نیز شركت FedEX توانست ۹۴/۸ امتیاز و رتبه اول،‌ شركت Walt Disneyو۷۶/۸ امتیاز و رتبه دوم و شركت Procter & Gamble نیز ۷۳/۸ امتیاز و رتبه سوم را كسب كرده‌اند.
منبع : پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فن‌آوری اطلاعات


همچنین مشاهده کنید