چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا
چگونه در کار خود بهترین باشیم؟
اكنون كه شما در حال خواندن این مطالب هستید در هر شغلی كه باشید، رقبای جدیدی در حال شكل گرفتن هستند. آنها منتظر شما نمیمانند تا شما آنان را بشناسید، بعد از تصرف بخشی از بازارتان شما وجودشان را به خوبی درك میكنید و تازه اگر نجنبید حذف میشوید حتی اگر اولین و سردمدار باشید، مجبور به تغییر هستید.
مشتریان شما با ارزیابی چهار عامل به سراغ شما میآیند و یا از شما دور میشوند، قیمت، كیفیت، زمان و نوآوری بهتر در محصولات و خدمات.
هرچه توان شما در ارائه مطلوب هر یك از آنها بیشتر باشد، به همان میزان بازار بیشتری در دست شماست و تولید شما برای مشتریانتان زیباتر و جذاب تر خواهد بود، برای رسیدن به یك استاندارد قابل قبول برای هر عامل، یك تلاش وسیع و تصمیمگیری اساسی در همه فرآیندهای روزانه لازم دارد.
نقطه شروع این بنا درك صحیح نیاز بازار و مشتریان است و نقطه پایان آن تامین خواستهها و برآوردن این نیازها و روند رو به رشد آن است .سختی رقابت و غلبه بر پیچیدگیهای بازار با جلب همدلی و رضایت مشتریانتان بسیار ساده خواهد شد و این یعنی موقعیتی كه همه ارائه دهندگان كالا و خدمات به دنبال آن هستند و این یعنی سهم بازار بیشتر و حاصل اقتصادی بالاتر!
مشتریان و مصرف كنندگان، همواره در جستوجوی عرضه كنندگانی هستند كه كالا یا خدماتی به مراتب بهتر ارائه میكنند. در فرایند امروزی برخلاف گذشته، در گزینش كالا یا خدمات بسیاری از مشتریان به دنبال پرداخت بهای بیشتر برای دریافت كالا یا خدمات بهتر هستند.
با وجود عرضه كنندگان متعددی كه محصولاتی با كیفیت نسبتا یكسان عرضه میكنند، اغلب مشتریان هنگام خرید كالا و خدمات مورد نیاز، از امكان انتخاب گزینههای متعددی برخوردار هستند. به همین دلیل آنان ورای مشخصات ظاهری و ویژگیهای فیزیكی یك محصول، سایر شاخصهای كیفی را مدنظر قرار میدهند.
مشتریان در جستوجوی سرنخهایی هستند كه آنان را برای شناسایی بهترین تامینكننده یاری نماید. اندازهگیری رضایت مشتری از جمله اقداماتی محسوب میشود كه نشاندهنده جهتگیری ما به سمت كیفیت میباشد.
همه ما هر روز صبح برای كسب سود بیشتر شروع به كار میكنیم، پس قرار نیست كه ما یك بنگاه یا سازمان اقتصادی بزرگ باشیم تا به سراغ بحث رضایت مشتری برویم چرا كه هر فروشگاه، رستوران و حتی یك پزشك میتواند به جایگاهی بهتر از آنچه امروز در آن قرار دارد، دست یابد.
همیشه همه تغییرات از ما شروع میشود و هیچ سودی بدون زحمت به دست نمیآید. اما چه بهتر كه این تغییر با كمترین هزینه و زمان صورت بگیرد!
اگر شما هم علاقهمند به ورود به این بازی جدید هستید از همین امروز شروع كنید:
۱) برای پرداختن به این موضوع زمان خاصی را در محل كار مشخص كنید. ( برای مثال ۱۰ دقیقه در هر روز)
۲) مشخص كنید كه مشتری از چه بخشی از رفتا مالی با شما میتواند رضایت داشته باشد. (كیفیت، نوع برخورد، میزان معطلی پیش از ارائه درخواست، تعداد صندلیهای موجود در بخش انتظار و ...)
۳) بین خود و همكارانتان مشخص كنید كه چرا میزان رضایتمندی مشتریان از شما برایتان مهم است؟
۴) برای هر روز یا هفته تصمیمهای كوچك ولی عملیاتی بگیرید.
۵) در پایان هر دوره تصمیمات گذشته را بررسی و آنها را تصحیح كنید.
۶) پس از چند دوره كوتاه شما آنقدر تجربه دارید كه میتوانید برای افزایش رضایت مشتریان خود تصمیمات اساسی تری بگیرید.
۷) گرچه بیشتر ما با مطالعه میانه خوبی نداریم اما اگر این مطلب را تا انتها مطالعه كردهاید، به شما پیشنهاد میكنم كه از مطالعه كتابها و جزوههای كوچكی كه در این مورد منتظر شده غافل نشوید.
۸) مشاوره گرفتن از افراد با تجربه و متخصصین اصلا اشكالی ندارد!! در این رشته هم مثل بقیه رشتهها آدمهایی وجود دارند كه از من و شما بیشتر میدانند.
منبع : روزنامه تهران امروز
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران رهبر انقلاب کارگران پاکستان مجلس شورای اسلامی دولت رئیسی سید ابراهیم رئیسی حجاب مجلس رئیس جمهور ایران و پاکستان
سیل هواشناسی شهرداری تهران تهران پلیس فراجا سلامت وزارت بهداشت فضای مجازی سازمان هواشناسی قتل آتش سوزی
قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا خودرو بانک مرکزی بازار خودرو ایران خودرو دلار سایپا بورس تورم ارز
ترانه علیدوستی کتاب تلویزیون سریال سینمای ایران رادیو شعر تئاتر فیلم سینما
سازمان سنجش باتری کنکور ۱۴۰۳
رژیم صهیونیستی آمریکا اسرائیل غزه فلسطین روسیه جنگ غزه اتحادیه اروپا عملیات وعده صادق ترکیه اوکراین حماس
فوتبال استقلال پرسپولیس تراکتور باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس فوتسال بازی رئال مادرید بارسلونا سپاهان لیگ برتر
هوش مصنوعی فیلترینگ وزیر ارتباطات تبلیغات موبایل اپل گوگل ایلان ماسک همراه اول فناوری تلگرام ناسا
سازمان غذا و دارو مواد غذایی کاهش وزن سلامت روان پیری یبوست دوش گرفتن