جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا


او بهترین دوست ماست


او بهترین دوست ماست
با ازدواج كردن تنها صاحب یك همسر نمی شویم، بلكه صاحب دنیایی جدید می شویم! همان لحظه ای كه بر سر سفره عقد «بله» را می گوییم. او یار، هم صحبت و بهترین دوست ما خواهد بود.
او شریك لحظه ها، روزها و سال های ما است و در خوشی و ناخوشی، شكست و پیروزی در كنار ما می ماند. همچنین او در رویاها وترس های مان با ما شریك است. وقتی بیمار هستیم، از ما مراقبت می كند. وقتی به كمك نیاز داریم، تمام كوشش خود را به كار می برد و هر كاری كه بتواند انجام می دهد. وقتی رازی داشته باشیم، آن را نگاه خواهد داشت. به ما می اندیشد و با تمام قلب و روح و ذهنش برای ما دعا خواهد كرد. خلاصه او تمام دنیای ما و ما تمام دنیای او خواهیم شد.
شریك زندگی ما با حمایت های بی دریغش، احتیاجات مان را برطرف می كند و احساس امنیت، راحتی و آسودگی را برای ما به ارمغان می آورد.
رابطه میان زن و شوهر، شگفت انگیزترین رابطه بشری است. این مقدار عشق، محبت، نزدیكی، فداكاری و آرامشی كه قلب ها را لبریز می كند، توصیف ناپذیر است. تنها خداوند بخشنده، با قدرت و رحمت بیكران خود و دانایی بی انتهایش می تواند چنین احساس لطیف و چنین رابطه مباركی را میان همسران به وجود آورد و آن را ریشه دار كند.
همسر همان فردی است كه از جانب خداوند مامور شده تا در كنار ما باشد. كسی كه عیب های مان را از نزدیك می بیند و آن ها را به ما گوشزد می كند. كسی كه به ما عشق، حمایت، فرزند و امید می دهد. كسی كه در برابر دیگران پشتوانه ما است.
برای این كه شریك خوبی برای زندگی یكدیگر باشید شاید باید ابتدا به تمرین زندگی بپردازید.
● تمرین زندگی
۱) همه ما در زندگی شخصی مشكلاتی با همسرمان داریم. مشكل شما چیست؟ فرزند؟ پول؟ خانواده؟... مشكل شما هر چیزی كه هست قهر نكنید. بدترین و بچگانه ترین كار، قهر كردن است. البته منظور این نیست كه ناراحتی خود را نشان ندهید، اما قهر نكنید.
۲) به راحتی از كنار اختلافات اساسی خود نگذرید. مردی را می شناختم كه بر سر رفت و آمد با والدین همسرش مشكل داشت. بعد از هر رفت و آمدی مدتی با همسرش قهر می كرد و بعد از مدتی آشتی می كردند و دوباره این چرخه ادامه پیدا می كرد.
۳) با یكدیگر بر سر مسایل ایجاد شده صحبت نكنید. حتی اگر شده شب را تا نیمه های شب بیدار بمانید با همسرتان حرف بزنید، راه حل های مختلف ارائه بدهید و نظر او را جویا شوید. مانند دوست من، كه بالاخره متقاعد شد به جای قهر كردن با همسرش صحبت كند. آن ها پس از دو روز بحث و گفت وگو عامل اصلی ناراحتی را پیدا كردند.
۴) نخواهید كه یكدیگر را محكوم كنید و مقصر را پیدا كنید. به دنبال راه حل اختلاف باشید نه ضربه زدن به شخصیت یكدیگر. او همسر شماست. حتی اگر مقصر هم جلوه كند باز گوشه ای از این ناراحتی دامن شما را می گیرد.
۵) در زندگی مشترك، غرور بی معنی ترین واژه است. عذرخواهی كردن از ابهت شما كم نمی كند. بدون این كه خود را كوچك جلوه دهید یا با عجز و لابه درخواست بخشش كنید، با منطق و قاطعیت عذرخواهی كنید.
۶) بكوشید هیچ لحظه ای را برای ابراز احساسات صمیمانه از دست ندهید. اجازه دهید نزدیك ترین افراد شما بدانند كه برایتان مهم هستند.
۷) قبل از ازدواج به شغل همسر خود توجه كنید و بدانید حرفه او همان كاری است كه او هر روز انجام می دهد و شخصیتش بر مبنای آن شغل ساخته شده است.
۸) به شما خانم های عزیز توصیه می شود با واژه هایی روشن و بدون كنایه زدن صحبت كنید. یادتان باشد كه یك ازدواج موفق هیچ گاه به سرعت صورت نمی گیرد و تنها بستگی به شانس یا پیدا كردن فردی خاص ندارد، بلكه نیازمند گذشت و سختكوشی است.
۹) نیروی شتاب دهنده به موتور هر ازدواجی باید از عشق و احساس باشد وگرنه در نیمه های راه باز می ماند. آن چه سبب پذیرفتن اشتباهات، گذشت، همدردی و همدلی می شود، علاقه و احساس است. در غیر این صورت، محیط خانواده گرم و رضایت بخش نخواهد بود.
۱۰) ازدواجی موفق است كه بر پایه عقل و عاطفه بنا شود. عقل مواردی را كه باید در نظر گرفته شوند بدون دخالت عشق بررسی كند و سپس به عشق اجازه دهد تا آن ها را رنگ آمیزی كرده و تابلوی زیبای خوشبختی را تكمیل نماید. عشق، احساس و دوراندیشی در ازدواج را تواماً با هم در نظر بگیرید. هیچ گاه از روی اجبار، هیجان یا حسابگری ازدواج نكنید.
۱۱) اگر می خواهید عشق و علاقه خود و همسرتان را مادام العمر كنید، نخست باید زمان كافی برای با هم بودن و ابراز محبت كردن داشته باشید. هر ازگاهی رابطه صمیمانه اول ازدواج را تجدید كنید. به انگیزه عشق و ازدواج تان بیندیشید. خاطرات گذشته را مرور كنید. با یكدیگر صادق باشید. صداقت و اظهار پشیمانی از اشتباهات باعث می شود تا شما بیش از حد به یكدیگر نزدیك شوید.
طوری زندگی كنید كه منتظر خوشبختی در آینده نباشید. قدر همین لحظات ساده زندگی را بدانید و هم اكنون خوشبخت باشید.
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید