پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا


احساس خوشبختی کنید


احساس خوشبختی کنید
تمامی زوج های جوان انتظار دارند كه بعد از ازدواج همچنان روابطشان گرم و صمیمی همانند سابق باقی بماند. این اتفاق برای تعدادی از زوج ها خواهد افتاد و هیچ گونه رمز و رازی وجود ندارد بلكه آنها به سادگی یاد گرفته اند كه زمان را برای همسر خود اختصاص داده و در آن زمان به او كاملاً توجه داشته باشند. به یاد داشته باشید این كار را باید هر روز انجام دهید و اگر تنها بعضی اوقات این گونه رفتار كنید مطمئناً جواب نخواهید گرفت.
حقیقت این است كه ازدواج و ادامه زندگی مانند یك باغ بزرگ است، اگر شما به این باغ عشق ، محبت و علاقه نشان دهید مانند این است كه آن باغ نور خورشید و باران كافی داشته و سرشار از شكوفه های زیبا و رنگارنگ می شود كه شما از دیدن آن لذت می برید و احساس خوشبختی می كنید.
خبر خوبی كه در این زمینه وجود دارد این است كه در هر ارتباطی به ویژه در ارتباط بین زن و شوهر قدم های ساده، كوچك و شاید از نظر بعضی ها بی اهمیت می تواند نتایج بزرگی را دربر داشته باشد. در اینجا چند روش ساده وجود دارد كه به شما كمك می كند عشق را همیشه در زندگی زنده و سبز نگه دارید.
● حداقل روزی یك بار از او تشكر كنید
مطمئناً از همه (دوستان ، اقوام و ...) وقتی برای شما كوچكترین كاری انجام می دهند تشكر می كنید. اما آیا برای كارهایی كه او برایتان انجام می دهد نیز همین كار را می كنید؟ اگر هنگامی كه صبح از خواب بلند شدید و دیدید كه همسرتان صبحانه را برایتان آماده كرده است، از او تشكر كنید. اگر همسرتان بدون این كه از او خواسته باشید زباله ها را بیرون ببرد حتماً به خاطر كارش از او قدردانی كنید. حتی با یك كلمه ساده مانند: متشكرم .
هیچ وقت فكر نكنید كه او وظیفه اش را انجام داده است و احتیاجی به تشکر نیست.
● همسرتان را ستایش كنید
همسر خود را برای انجام دادن كارهای هرچند كوچك و جزیی ستایش كنید. اگر او یك كار جزیی و كوچك را به نحوی انجام می دهد كه شما دوست دارید مثلاً خیلی خوب املت درست می كند یا هنگامی که نیمرو درست می كند می داند به چه اندازه زرده اش سفت یا شل باشد از او قدردانی كنید به ویژه هنگامی كه در جمع دوستان یا اقوام هستید كارهای خوب او را یادآوری كنید و از او تشكر كنید.
● به او محبت كنید هرچند كوچک
مطمئن باشید كارهای خوبی كه شما انجام می دهید به خود شما باز خواهد گشت.
هنگامی كه شما به او فكر می كنید و ملاحظه او را می كنید مطمئن باشید كه او نیز این احساس را نسبت به شما پیدا خواهد كرد. برای او دسری را درست كنید كه دوست دارد یا برای او ایمیل و یا كلیپی را بفرستید كه می دانید دوست دارد. شام مورد علاقه اش را درست كنید سعی كنید از كارهای معمول و روزمره بپرهیزید و كاری تازه و نو ارائه دهید. مثلاً یك روز را بدون این كه او متوجه شود برایش مرخصی بگیرید.
● به قول هایتان عمل كنید
عمل نكردن به حرف هایی كه می زنید، اتحاد و یكپارچگی را در این ارتباط از بین می برد و همچنین باعث می شود تا همسرتان دیگر به شما اعتماد نكند. بنابراین بهتر است به جای قول دادن به او بگویید كه به من اجازه بده كمی راجع به این موضوع فكر كنم.
سعی كنید در تجربه های یكدیگر شریك شوید
به او نشان دهید چه چیز و چه كاری شما را خوشحال می كند و شما از انجام دادنش لذت می بردید و به او اجازه دهید تا او نیز در این كار با شما شریك شود و آن را تجربه كند. این كار به هر دو نفر كمك می كند تا انعطاف پذیرتر از قبل باشند. ممكن است شما مجبور شوید به یك مسابقه ماشین سواری بروید در حالی كه به آن علاقه ندارید و او نیز مجبور باشد با شما به یك نمایش تئاتر بیاید اما در اینجا شما تجارب و علاقه تان را با یكدیگر تقسیم كرده اید.
بنابراین سعی نكنید در قدم اول با او مخالفت كنید شاید حتی در این تجربه جدید شما نیز دریابید كه به آن علاقه پیدا كرده اید.
منبع :همسرداری نوین نویسنده:دکتر هانا استون - مترجم:دکتر رحمانی
منبع : تبیان


همچنین مشاهده کنید