جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

فن آوری NanoScan، انقلابی در دنیای امنیت IT


فن آوری NanoScan، انقلابی در دنیای امنیت IT
با طراحی و ابداع یك فن آوری جدید امنیتی با عنوان NanoScan، ردیابی و كشف انواع ویروس ها و كدهای مخرب رایانه ای در مدت زمانی كمتر از۶۰ ثانیه، برای كاربران خانگی متصل به اینترنت و مدیران شبكه امكان پذیر می شود.
در همین راستا، نرم افزاری مبتنی بر این فن آوری تولید و بطور رایگان در دسترس عموم كاربران رایانه، قرار گرفته است.
Panda Software، شركت امنیتی تولید كننده NanoScan، ادعا كرده است كه این فن آوری، با سرعت فوق العاده ای كه در ردیابی بدافزارهای فعال پنهان شده در سیستم ها، به كاربران ارائه میدهد، امكان حملات مخرب و آلودگی آنها را به طرز چشمگیری كاهش داده و سرعت عمل كاربران آنلاین را در محیطی امن و خالی از تهدیدات رایانه ای، افزایش میدهد.
نرم افزار NanoScan علاوه بر قابلیت كشف و خنثی سازی بیش از ۶۳۰.۰۰۰ نوع ویروس و كد مخرب ثبت شده، قادر است با استفاده از فن آوری
مشهور TruPrevent، ویروس های بسیار جدید و كدهای مخرب ناشناخته و سریع الانتشار را نیز ردیابی كند.
عملكرد این برنامه سبك و كم حجم (در حدود ۴۰۰ كیلوبایت) در اسكن سیستم ها و شبكه ها، با استفاده از روش "هوش یكپارچه" (Collective Intelligence) طراحی شده و برروی سرورهای شركت پاندا میزبانی میگردد.
این برنامه با دسترسی مستقیم به منبع اصلی اطلاعات كدهای مخرب، كه در پایگاه های عظیم اطلاعاتی شركت پاندا وجود دارد، می تواند بعنوان یك "مكمل امنیتی" در كنار هرنوع آنتی ویروس نصب شده دیگر در سیستم مورد استفاده قرار گیرد.
برای مثال كاربران اینترنت می توانند در هنگام استفاده از خدمات آنلاین مالی و اعتباری بانك ها و مؤسسات، از این نرم افزار استفاده كرده و فقط در عرض ۶۰ ثانیه از امنیت كامل شبكه و عدم وجود كدهای سارق اطلاعات در آن مطمئن شوند.
لازم به ذكر است كه روش "هوش یكپارچه"، كه فن آوری هایی نظیر MalwareRadar و NanoScan بر پایه آن طراحی و تولید شده اند بر مبنای سه اصل كلی عمل می كند:
۱) جمع آوری و ذخیره سازی هر گونه اطلاعات
مربوط به الگوهای رفتاری و عملكردی برنامه ها و فایل های مختلف در سیستم و شبكه، اطلاعات مربوط به كلیه انواع كدهای مخرب و بدافزارهای رایانه ای و غیره از طریق منابع موجود.
۲) پردازش خودكار اطلاعات:
شامل تحلیل و طبقه بندی خودكار هزاران نمونه از كدها و فایل های دریافتی روزانه از طریق ارتباط با پایگاه عظیم اطلاعاتی موجود در لابراتوارهای پاندا و تعیین الودگی و یا عدم آلودگی آنها. این مسئله به كاهش چشمگیر فعالیت های فیزیكی كارشناسان امنیتی می كاهد.
۳) اطلاع رسانی به كاربران اینترنت:
ارسال اطلاعات پردازش شده به كاربران و یا بروزرسانی فایل اصلی حاوی اطلاعات كدهای مخرب و داده های امنیتی كاربران رایانه و مدیران شبكه می توانند .
منبع : پایگاه اطلاع رسانی ITanalyze


همچنین مشاهده کنید