جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

Bandit : یک سیستم شناسایی جدید


Bandit : یک سیستم شناسایی جدید
با گسترش روز به روز اینترنت و «شبكه گسترده جهانی» جستجو و گشت و گذار در شبكه و صدالبته حفظ موجودیت و هویت اشخاص حقیقی و حقوقی مشكل‌تر خواهد شد. یكی از ابزارهایی كه به ما در پیدا كردن راهمان در اینترنت كمك می‌كند، Bandit نام دارد. در این جا مختصری درباره آن صحبت می‌كنیم. این پروژه كه شركت Novell آن را هدایت می‌كند، در نظر دارد كه استانداردهای گوناگون شناسایی در اینترنت را تكمیل كرده و سیستمی جامع بسازد كه بتواند در تمامی اینترنت مورد استفاده قرار گیرد.
«دیل‌الدز» یكی از مهندسان شاخص شركت Novell به سایت internetnews.com گفته است : «ما قصد داریم یك سیستم شناسایی جامع برای كل شبكه تدوین كنیم.» این سیستم كه Bandit نام دارد اكنون در دسترس عموم قرار گرفته و به زودی وسیعاً جایگاه خود را پیدا خواهد كرد. Bandit تعدادی از تمهیدات موجود را كامل خواهد كرد و استانداردهای جدیدی را نیز معرفی خواهد نمود. در میان آنها، به كارگیری چهارچوب Higgins نیز دیده می‌شود. این چهارچوب یك مدعی تازه در برابر سیستم Microsoft Infocard است. پروژه Higgins سیستمی است كه IBM , Novell و همكاران دیگرشان تدوین كرده‌اند تا كاربران بتوانند اطلاعات پرونده‌هایشان و داده‌های شناسایی‌شان را در سیستم‌های گوناگون، مدیریت و تكمیل كنند. Bandit می‌گوید كه با به كارگیری Higgins از یك «سرویس شناسایی معمول» استفاده كرده است «دیل الدز» می‌گوید كه شركت Novell هم به Higgins كمك می‌كند و هم آن را به كار می‌برد اما Bandit كارایی و قابلیت بیشتری دارد. او می‌گوید : «Higgins بر جداسازی و تصفیه موجودیت‌ها و كدهای شناسایی تكیه دارد، در حالی كه ما به راه‌حل‌های بدیع‌تر در حوزه شناسایی فكر می‌كنیم.» یكی دیگر از اجزای Bandit، شامل سرویس شناسایی رسمی (CASA) می‌شود كه امكان تأیید شناسایی‌ها را برای سیستم‌های Sign-on فراهم می‌كند.
در زمینه بازرسی و رسیدگی مجدد، «سیستم رسیدگی به ركوردها» این امكان را فراهم كرده است. به گفته این مهندس یكی از چالش‌هایی كه آنها با آن روبرو هستند این است كه این یك محصول و سرویس جدید است كه باید جایگاه خود را پیدا كند. آنها باید اجزای كارآمد و ارزشمندی برای آن تدوین كنند و نشان دهند كه این سیستم قصد دارد كارها را سر و سامان دهد نه این كه آنها را پراكنده و نامنظم كند. Bandit لزوماً نمی‌خواهد تمام استانداردهای شناسایی و عملیات مربوط به آنها را یكجا گردآورد. Novell هم اذعان دارد كه نمی‌تواند تمام این استانداردها را یكجا جمع كند. اما هدف آن این است كه بسیاری از آنها را یكجا جمع كند و مجموعه‌ای از سرویس‌های شناسایی موثر را در یك بسته عرضه كند. همچنین Novell تنها شركتی نیست كه از این پروژه حمایت می‌كند. Sun,Intel,Red Hat ، مایكروسافت و Symantec و چند شركت دیگر از این كوشش حمایت كرده‌اند. به گفته «الدز» آنها قصد دارند مجموعه‌ای از راهبردها را ارائه كنند و به نفع Novell یا هیچ شركت دیگری نیست كه فقط در بسته پیشنهادی خود یك راهبرد عرضه كند. مثلاً او می‌گوید كه هیچ فایده‌ای ندارد یك سیستم ایمیل عرضه كنیم كه نتواند با سیستم‌های دیگر ارتباط برقرار كند. به همین ترتیب سیستم‌های شناسایی نیز باید بتوانند با هم ارتباط داشته باشند. هر كسی می‌تواند از این سیستم استفاده كند یا چیزی به آن بیفزاید و البته این تا زمانی است كه این تغییرات به نفع جامعه كاربران باشد.
By : Sean Michael Kerner
مترجم : آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم


همچنین مشاهده کنید