جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


چگونه خانه را تزئین کنیم


چگونه خانه را تزئین کنیم
به این نتیجه رسیده‌اید كه خانه شما احتیاج به تغییر دكور دارد اما چگونه آن را طراحی می‌كنید؟ ممكن است در مغازه‌ها پارچه‌های شیك و مبلمان‌های زیبایی دیده باشید، اما معمولا به شما نمی‌گویند كه دقیقا چگونه تمامی این اجزا را تركیب كنید تا به نتیجه‌ای كه دوست دارید برسید.
اگر روش‌های تزئین را از متخصصان یاد بگیرید، هر اتاق را می‌توانید به طور حرفه‌ای طراحی كنید. بسیاری از افراد برای گرفتن ایده در آخر هفته از نمایشگاه‌ها دیدن می‌كنند و اكثرا قصد خرید ندارند. فقط می‌خواهند ببیند چگونه یك طراح دكوراسیون حرفه‌ای یك خانه ساده را به جای زیبایی برای زندگی تبدیل می‌كند. طراحان مثل تمامی افراد دیگر مشكلاتی در این راه دارند مثل: ایجاد شكل آسمان در یك اتاق كوچك، تقسیم كردن یك اتاق بزرگ و اتاق‌های نشیمن مختلف و انتخاب طرح و رنگی كه واقعا مناسب باشد.
آنها ایده‌های مختلف در این زمینه و روش‌های عجیب و غریب را امتحان می‌كنند، بنابراین اگر از نمایشگاهی دیدن می‌كنید دنبال ایده‌های عملی باشید كه كمك می‌كند فضای خانه را تغییر دهید. مثلا روش‌های مختلف ‌تزئین دیوارها (بعضی از طراحان به جای رنگ یا كاغذ دیواری از پارچه استفاده می‌كنند) پرده‌ها و كف و انواع گوناگون مبلمان و تركیبات رنگی كه پیش از آن به آنها فكر نكرده‌اید.
در این مقاله پیشنهادهای طراحان بزرگ را برای طراحی هر اتاق جمع كرده‌ایم تا به شما كمك كنیم از نظرات آنها برای تغییر خانه استفاده كنید.
۱) كف اتاق را به صورت روشن و براق درآورید تا كمك كند اتاق‌های كوچك بزرگ‌تر به نظر برسند و نور را منعكس كنند. جف بانكز Jeff Banks معتقد است باید از كفی‌های براق لافیت در اتاق خواب و اتاق‌های طبقه پایین استفاده كرد.
۲) - تختخواب اضافی مهمان در یك اتاق اضافی (آن را كوسن و پشتی بپوشانید به طوری كه یك كاناپه به نظر برسد) را به محل اتاق استراحت روزانه تبدیل كند و از آن دو منظوره استفاده كنید. بدین ترتیب یك جای راحت ایجاد كرده‌اید كه می‌توانید در طول روز برای نشستن یا درس خواندن از آن استفاده كنید.
۳) كورنیا ساند گرن از شركت طراحان داخلی زیبو Ziboh Interiors می‌گوید دوست دارم قفسه‌های شیشه‌ای را در پذیرایی بگذارم در حالی‌كه میزهای شیشه‌ای كمك می‌كنند نور زیادی به داخل بتابد و اتاق روشن و هواگیر شود. هر جا لازم است نور را به حداكثر برسانید از انواع مختلف شیشه دردرها استفاده كنید.
۴) آشپزخانه‌های مستقل منظره زیبا و جدیدی با فضایی در زیر خود دارند كه برای ذخیره وسایل اضافه استفاده می‌شود. به این ترتیب احساس می‌شود كه كف آشپزخانه بزرگ‌تر است و می‌توان بعدا از آن استفاده كرد.
۵) دقت كرده‌اید كه اتا‌ق‌هایی كه در نمایشگاه‌ها آینه‌های زیادی دارند چطور به نظر می‌رسند؟ این آینه‌ها را برای برگرداندن نور دور اتاق می‌گذارند كه باعث می‌شود اتاق بزرگتر به نظر برسد. آینه‌های بلند را در پذیرایی قرار دهید و در حمام برای احساس روشنی و نورگیری از آنها استفاده كنید.
۶) به مبلمان خودتان فكر كنید و طوری آن را بچینید كه صندلی‌ها و میز در سر راه رفت و آمد قرار نگیرد.
۷) در طراحی از هر سبكی كه با سلایق شما سازگار است بهره گیری كنید. سبك نیوانگلند باشد طرح مطلوب خود را كم كم كامل كنید.
۸) از انواع مختلف طرح‌های كف برای جدا كردن فضا در همان اتاق استفاده كنید برای مثال یك آشپزخانه اتاق غذاخوری یا مطالعه و اتاق كار در اتاق نشیمن. این مساله وقتی كه بخواهید خانه‌تان را بفروشید هم به نفعتان است. باعث می‌شود خریداران فكر كنند با پولی كه می‌دهند فضایی دو برابر در اختیارشان قرار می‌گیرد.
۹) از اتاق‌هایی كه طرحی باز و بزرگ دارند اجتناب كنید. مبلمان اتاق نشیمن را با دقت بچینید یك كاناپه یا میز در وسط اتاق قرار دهید تا احساس راحت‌تری به شما دست دهد، بهتر از این است كه همه چیز را به دیوار تكیه دهید.
۱۰) وقتی طرح‌ها و مبلمان رنگی انتخاب می‌كنید نه فقط برای اتاق‌ها بلكه برای تمام خانه فكر كنید. بنابراین می‌توانید نتیجه آخر را تصور كنید كه باید با بقیه اجزا هماهنگی داشته باشند.
۱۱) كارول نیومن مالك شركت طراحان داخلی New man Interiors می‌گوید دوست دارم با طرحی قوی‌تر رنگ‌های كرم روشن و طلایی روشن را روی دیوار استفاده كنم.
۱۲) لیپن شیلتون Lipnne shillon می‌گوید مناظر زیبا شامل مخلوطی از وسایل قدیمی با نمونه‌های معاصر است. مبلمان چرم و آینه‌های طلایی دوام زیادی نیز دارند.
۱۳) كاترین سوپر Cathetrine soaper می‌گوید پارچه‌های نخی بخرید و آنها را با استیل، نقره سیاه و سفید مخلوط كنید تا طراحی جاودانه ایجاد كنید.
۱۴) جف بانكز Jeff Banks معتقد است روكش‌های جالب پنجره نظرات را به سوی منظره بیرون جذب می‌كند. طرح‌های رنگارنگ یك اتاق ساده را پشت دری كركره‌ای كامل می‌كند.
۱۵) پرده‌های سنگین و جمع شدنی را با كركره‌های مد روز كه برای داخل تاقچه پنجره مناسب است تغییر دهید یا از پارچه وال برای ظاهر هواگیر استفاده كنید.
۱۶) پارچه‌های سبك را كه با رنگ‌های پرده تفاوت دارند دو برابر كنید یا آنها را به هم وصل كنید و بگذارید با چین‌های ملایم تا كف اتاق بیاید.
۱۷) میله‌های پرده‌ای با تزئینات مروارید یا چسب‌های رنگی و شیشه‌ای بخرید تا اتاق را زیبا كنید و از بسته‌ای زیبا برای نگه داشتن پرده‌ها در جای خودشان استفاده كنید.
۱۸) به این مساله فكركنید كه در خانه‌تان چقدر و كجا به نور احتیاج دارید در محل‌های كار مثل آشپزخانه و اتاق مطالعه نور زیاد و برای اتاق خواب و غذا خوری نور كم لازم است.
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد


همچنین مشاهده کنید