پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


نگاهی به فیلم «شماره ۲۳»


نگاهی به فیلم «شماره ۲۳»
جیم كری، بازیگر معروف سینمای آمریكا را با فیلم های كمدی می شناسیم، اما كری در فیلم جدید خود، «شماره ۲۳» اثبات كرده كه در نقشی جدی نیز توانا است.
تریلر «شماره ۲۳» به كارگردانی جوئل شوماخر كه در این روزها، در فهرست آثار پرفروش هالیوود، قرار گرفته پس از فیلم «بتمن برای همیشه» دومین تجربه همكاری جیم كری با جوئل شوماخر محسوب می شود. این فیلم ترسناك داستان مردی به نام والتر اسپارو را شرح می دهد كه دغدغه ذهنی اش رمانی به نام «شماره ۲۳» است كه داستانش با وقایع زندگی اسپارو مطابقت دارد و گویا براساس زندگی او نوشته شده است.
این رمان رمزآمیز با قتلی خاتمه می یابد كه در زندگی اسپارو نیز ممكن است، به وقوع بپیوندد. والتر اسپارو با همسرش آگاتا و پسرنوجوانش، رابین زندگی آرامی دارد. آگاتا رمان «شماره ۲۳» را به عنوان هدیه جشن تولد به والتر می دهد، زمانی كه سرآغاز مشكلات زندگی والتر است. او با مطالعه این رمان عجیب، زندگی اش با عذابی روحی پیوند خورده و به جهنمی وصف ناپذیر تبدیل می شود. جهنمی كه می تواند منجر به مرگ او و عزیزانش نیز شود.
شخصیت اصلی رمان «شماره ۲۳» مردی به نام فینگر لینگ است. كارآگاه متفكری كه داستان زندگی اش، گذشته والتر را در ذهن او تداعی می كند. احساس نزدیكی با وقایع این رمان، انگیزه والتر برای كشف اسرار زندگی گذشته اش،محسوب می شود. والتر درمی یابد كه اسراری در زندگی گذشته اش وجود داشته كه او از وجود آنها آگاه نبوده است.
همان طور كه والتر با وقایع این رمان احساس نزدیكی پیدا می كند، تحت تاثیر ترسناك ترین بخش آن قرار می گیرد. بدین معنا كه قهرمان كتاب با استفاده از قدرت پنهانی شماره ،۲۳ مرتكب جنایتی رعب انگیز می شود و دغدغه استفاده از این قدرت، والتر را نیز مانند كاراكتر اصلی كتاب، با چالش ذهنی روبه رو كرده و تحت كنترل خود درمی آورد. بدین ترتیب قدرت شماره ۲۳ در زندگی والتر روز به روز پررنگ تر شده، به طوری كه او حضور آن را در جای جای زندگی خود احساس می كند. جنایتی كه قهرمان كتاب، دست به آن می زند، زندگی والتر را به اعماق دنیایی تاریك و وحشتناك فرو می برد.
به عبارت دیگر او به این موضوع پی می برد كه انسانی است كه مانند شخصیت اصلی كتاب می تواند مرتكب جنایتی مرگبار شود. بدین ترتیب انگیزه قتل دوستان، نزدیكان و حتی همسر، در ذهن والتر تقویت می شود. افكار و تخیلات كابوس وار، والتر را رها نمی كنند.تخیلاتی كه حاكی از سرنوشتی وحشتناك برای او، خانواده و دوستانش است. او باید به منظور حفظ زندگی خانوادگی و ادامه آن، رمز قدرتی كه پشت شماره ۲۳ است را كشف كند. بنابراین ناچار است برای كشف رمز این قدرت تحقیقی را آغاز كند. در صورت كشف اسرار نهفته قدرت شماره ،۲۳ ممكن است والتر نیروی تغییر زندگی و آینده اش را به دست آورد.
● شناسنامه فیلم
▪ نام فیلم: شماره ۲۳
▪ ژانر: تریلر
▪ بازیگران: جیم كری، ویرجینیامدسن، دنی هاستون، رونا میترا و لوگان لرمان
▪ كارگردان: جوئل شوماخر
▪ مدت نمایش: یك ساعت و سی و پنج دقیقه
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید