جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

کسالت را ضربه فنی کنیم


کسالت را ضربه فنی کنیم
برای این به زندگی خود و خانواده احساس بهتری ببخشید و حسی جدید داشته باشید باید روش هایی را در زندگی به كار ببرید. چنانچه ۱۹ مورد زیر را به كار ببندید بی تردید، كسالت را ضربه فنی نموده اید!
۱) دوست خودتان باشید:
بكوشید همان طور كه با صمیمی ترین دوستانتان برخورد می كنید، با خودتان نیز رفتار كنید.
۲) پرواز كنید:
در جایی قرار بگیرید كه سكوت و آرامش دارد. برای دقایقی تصور كنید پرنده ای هستید كه در آسمان لایتناهی در حال پرواز است. این روش به شما یاد می دهد كه به خاطر بیاورید مشكلات مانند حركت ابرها، قابل عبورند و همیشه قابل حل.
۳) رنگ درمانی كنید: از گذشته های دور از رنگ ها برای كاهش استرس و دادن آرامش به بیماران استفاده می شده است. روان شناسان معتقدند رنگ نارنجی سبب افزایش حس خوش بینی، اشتیاق و شانس آوردن است. بنابراین دست به كار شوید از اولین گل فروشی، چند گل نارنجی (ولو مصنوعی!) بخرید و در گلدان بگذارید و به آن ها نگاه كنید. تابیدن نور نارنجی یا لیوان هایی به این رنگ نیز به شما احساس شادی می دهد.
۴) خریدهای ارزان:
همه مردم وقتی موفق می شوند هنگام خرید تخفیف بگیرند، شاد می شوند. برای این كه حس شادمانی را در خود تقویت كنید، ارزان تر خرید كنید و پول هایتان را پس انداز كنید تا در مواقع ضروری تر به كارتان بیاید.
۵) شكلات بخورید:
تحقیقات نشان داده كه شكلات باعث می شود روحیات و حالات افراد تغییر كند. بد نیست گاهی به میزان سروتونین و اندورفین خون تان بیفزایید. این دو هورمون مسوول شادی ما هستند!
۶) مشكلات را مچاله كنید: همه مشكلات تان را روی كاغذ بنویسید و سپس تك تك موارد را بخوانید و روی آن خط قرمز بكشید و پس از یافتن راه حل برای هر مورد، كاغذ را مچاله كنید و دور بیندازید!
۷) خوش بین باشید: داستان كفش و نداشتن پا را كه به خاطر دارید، پس به مشكلات به گونه دیگری نگاه كنید. داشتن دو پای سالم همواره بر نداشتن كفش و یا كهنه بودن آن ها ارجحیت دارد. در مواقع سختی به این فكر كنید كه افرادی كه وضعیت بسیار دشوارتری نسبت به شما دارند، همواره در كنارتان هستند.
۸) از هم تعریف كنید:
حتی زمانی كه از انجام كارهای روزانه و یا در محیط كار كاملا خسته شده اید و هیچ انرژی و سوختی برایتان نمانده است بكوشید لبخند بزنید و بگویید كه احساس خوبی دارید. گاه بدترین همكار هم، صفات خوبی دارد!
۹) بنویسید:
شروع كنید. هر چیزی را كه موردعلاقه تان است و به آن عشق می ورزید، روی كاغذی بنویسید. این كار حس خوبی به شما خواهد داد.
۱۰) حمام كنید:
چنانچه به دریا دسترسی دارید حتما شنا كنید. پس از شنا كردن در یك استخر هم، احساس جوانی خواهید كرد.
۱۱) موسیقی گوش كنید:
سعی كنید به موسیقی مورد علاقه تان گوش كنید. موسیقی برای دقایقی، یكنواختی زندگی را از بین می برد.
۱۲) استراحت كنید:
وقتی به بن بست رسیدید، بهتر است تقلا و كار جدی را كنار بگذارید برای ۱۳) با رنگ ها بازی كنید: همراه با كودكتان، نقاشی كنید. نقاشی حالات درونی تان را بازگو می كند.
۱۴) آزاد باشید:
سعی كنید كارهایی را كه تمایل به انجام آن دارید، به راحتی انجام دهید، درست مثل كودكی كه دوست دارد آواز بخواند و از هیچ كس خجالت نمی كشد.
۱۵) خدا را سپاس بگویید:
به یاد سه موفقیت آخرتان بیفتید و خدا را شكر كنید و تداوم و تكرار موفقیت ها را فقط از او بخواهید.
۱۶) خیرخواهی كنید:
كمك كردن به دیگران، همواره لذت بخش است و احساس خوشایندی را به افراد می بخشد. فرقی نمی كند كه میزان و نوع این كمك چه باشد. مهم این است كه خیرخواه باشید.
۱۷) به عكس های قدیمی نگاه كنید:
آلبوم هایتان را ورق بزنید و به عكس دوستان و اقوام نگاه كنید. با یادآوری هر خاطره ای، لبخندی بر لب هایتان خواهد نشست.
۱۸) پیغام جدید تلفنی بگذارید:
اگر تلفن همراه تان یا تلفن خانه تان پیغام گیر دارد جملات جدید و متفاوتی روی آن بگذارید. مانند: «برای دعوت كردن من به میهمانی یا شام، بعد از شنیدن صدای بوق پیغام بگذارید.» این كار به خود شما و كسی كه به شما تلفن زده، شادی می بخشد.
۱۹) بوهای شادی آفرین:
برخی از بوها برای تغییر احساس انسان شناخته شده اند مانند گل رز، یاس، بابونه، لیمو، بالنگ. این بوها را به عنوان خوشبوكننده هوا و فضای محل خانه و كار مورد استفاده قرار دهید.
مریم صفایی
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید