جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

بدون کالا هم می‌شود پول درآورد!


بدون کالا هم می‌شود پول درآورد!
شاید شما هم از آنهایی باشید كه می‌خواهند كسب و كار اینترنتی و به اصطلاح آن‌لاین به راه بیندازند. اگر به واقع چنین است،‌ خواندن این مقاله خالی از فایده نخواهد بود.
همه افرادی كه قصد دارند از طریق «شبكه گسترده جهانی» كسب درآمد كنند،‌ كه شما هم جزء آنهایید می‌دانند كه باید بودجه معقولی برای آن درنظر بگیرند. خب ممكن است بگویید كه «من اصلا كالایی برای فروش ندارم!» هیچ اشكالی ندارد. راه‌هایی هم هست كه بدون فروش كالاهای خودتان می‌توانید از طریق آنها پولدار شوید. یكی از آنها اینست كه از زمینه و موضوع مورد علاقه‌تان استفاده كنید،‌آن را در قالب یك وب سایت پرورش دهید. با این كار هم از كارتان لذت خواهید برد،‌از خانواده‌تان دور نخواهید شد و اگر زیرك و تیزهوش باشید، خواهید توانست پول درآورید،‌ حتی اگر كالایی هم برای فروش داشته باشید، می‌توانید از وب سایت‌های دیگر كمك بگیرید و از كالاها یا خدماتی از آنها به موضوع وب سایت شما مرتبط است استفاده كرده آنها را نیز در صفحه خود بگنجانید. حتما دیده‌اید كه وقتی دارید در اینترنت جستجو می‌كنید، هنگامی كه وارد سایت مورد نظرتان می‌شوید، تبلیغات تصویری گوناگونی روی صفحه بالا و پایین می‌پرند كه گاهی شما را عصبی می‌كنند. این مسئله هنگامی كه می‌خواهید ایمیل‌هایتان را چك كنید هم وجود دارد. اما بهتر است عصبانی نشوید چرا كه همین اشكال و نوشته‌های به ظاهر مزاحم می‌توانند منبع درآمد شما باشند.
همان‌طور كه گفتم به موضوع مورد علاقه‌تان بپردازید. مثلا فرض كنید كه شما به عكاسی علاقه دارید. لازم نیست كه حتما یك عكاس حرفه‌ای باشید. شما بسیار علاقه‌مندید و از عكاسی لذت می‌برید و به طور آماتور هم عكاسی كرده‌اید. پس دانش پایه خوبی دارید. ممكن است در ابتدا فكر كنید كه این دانش غیرحرفه‌ای به هیچ دردی نمی‌خورد اما وقتی شروع می‌كنید، تعجب خواهید كرد. اگر از همین اطلاعات به نظر به دردنخور درست استفاده كنید،‌سود خواهید كرد. می‌توانید در این سایت،‌ نكات و توصیه‌های كلیدی در یك عكس‌برداری خوب و زیبا را درج كنید و مقالاتی هم در این باره قرار دهید. یك سیستم ارسال پیام برای بازدیدكنندگان تدوین كنید و امكانی به وجود آورید كه كاربران مشترك شوند تا به طور منظم ایمیل‌هایی درباره این هنر برایشان ارسال شود. در واقع باید كاری كنید كه بازدیدكنندگان جدید، دوباره نیز به سراغتان بیایند. این مستلزم اینست كه محتوای سایت جالب،‌ بدیع و مفید باشد و با شیوه‌ای نوین در اختیار كاربران قرار گیرد. تمامی این‌ها نیز به یك عنصر اساسی احتیاج دارد كه به شخص شما برمی‌گردد و ‌آن «علاقه وعشق» شما به این هنر است. اگر فكر می‌كنید كه به موضوع انتخابی‌تان علاقه اندكی دارید،‌هرگز این كار را شروع نكنید.
علاوه بر این راه‌ها، همكاری با وب سایت‌هایی كه كالاهایی مرتبط با حوزه كار شما عرضه می‌كنند، نیز روش سودآوریست. مثلا همین عكاسی. فروش كالاها و خدماتی چون دوربین‌های عكاسی، نرم‌افزارها، كتاب‌ها،‌اشتراك مجلات هنری،‌دوره‌های آموزشی و... بسیار ارزشمند خواهد بود. هر چه كه بتوانید این محصولات را بفروشید،‌ سایت فروشنده اولیه،‌به شما كمیسیونی پرداخت خواهد كرد. و البته خودش نیز كسب درآمد می‌كند. پس از چندی می‌توانید همین سایت را ارتقا دهید اما بدانید كه تا حدی كه بودجه‌تان اجازه دهد می‌‌توانید پیش بروید. روش‌های متعددی هستند كه رایگان بوده در ارتقای سایت بسیار مفیدند. قبل از این كه بخواهید كارهای پردردسر و پرخرج را انجام دهید،‌خوب فكر كنید و ببینید كه با بودجه‌تان تناسب دارد یا نه و از همه مهمتر آیا اصلا سود حاصل از این تغییرات به این همه وقت گذاشتن و پول خرج كردن می‌ارزد یا نه.
مترجم: آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم


همچنین مشاهده کنید