جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


سمفونی خواب


سمفونی خواب
متاسفانه بسیاری از ما عادت به مجموعه‌ای از الگوهای از پیش تعیین شده قدیمی داریم كه گاهی پایبندی ما به این الگوها بسیار خسته‌كننده و یكنواخت می‌شود. برای جلوگیری از كسل‌كنندگی یك فضا و غلبه بر ترس از تغییر، باید نكاتی را قدم به قدم انجام داد. خیلی‌ها به دلیل خصوصی بودن فضای اتاق خواب و نمایان نشدن دكوراسیون آن در برابر دیگران، آنجا را فضایی كم اهمیت می‌پندارند و از چیدمان صحیح آن طفره می‌روند، در صورتی‌كه پرداختن به جزئیات دكوراسیون، از احترام گذاشتن به فضاهای خصوصی ریشه می‌گیرد. با رعایت كوچك‌ترین نكات و دقت در انتخاب بافت و رنگ، می‌توانید تغییر بسیار بزرگی را در همان فضای اتاق خواب پدید آورید و آن‌ را به فضایی تازه و رنگارنگ تبدیل كنید.
● قدم اول : تغییر رنگ دیوارها
رنگ دیوارها، رنگ زمینه‌ هر اتاق است كه بیان‌كننده روحیات و خلقیات صاحب آن اتاق است. اگر می‌خواهید تغییری در دكوراسیون اتاق خوابتان بدهید، بهتر است كه ابتدا وسایل آن را به وسط اتاق جمع كرده و دیوارها را با رنگ‌ مورد علاقه‌تان رنگ‌آمیزی كنید.اگر می‌خواهید تنها رنگی به زمینه‌ اتاق اضافه شود، استفاده از رول بُردها در بالای دیوارها توصیه می‌شود.
● قدم دوم : تغییر تخت‌خواب
عنصر اصلی در دكوراسیون اتاق خواب، تخت‌خواب است. با تعویض كردن یا تغییر دادن تخت‌خواب، تغییر بسیار بزرگی در دكوراسیون اتاق خواب به وجود می‌آید. اگر تمایلی به تغییر تخت‌خواب ندارید، بهتر است روتختی و كوسن‌های روی تخت را عوض كنید. بهتر است به هنگام انتخاب روتختی و روبالشی‌های جدید، همگی را از یك رنگ و یك طرح هماهنگ انتخاب كنید. استفاده از رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده، به برقراری آرامش در این فضا كمك می‌كند.
● قدم سوم : استفاده از تابلو‌های نقاشی
با نصب تابلوهای نقاشی روی دیوارهای اتاق خواب، فضایی شاعرانه، هنری و خصوصی شكل می‌گیرد. با استفاده از آثارهنری مانند نقاشی‌های قدیمی، مدرن، كلاسیك، آبستره و پوسترهای رنگی متفاوت، بر زمینه اتاق خواب افزوده می‌شود و دیگران در علاقه‌مندی‌ها و سلیقه‌تان شریك می‌شوند. اگر به عكس‌های خانوادگی علاقه‌مندید، می‌توانید مجموعه‌ای از این عكس‌ها را روی دیوار نصب كنید. این كار فضایی خصوصی را خلق می‌كند.
● قدم چهارم : تغییر نورپردازی
برای خلق فضایی متفاوت و ایجاد تغییر كلی در اتاق خواب، می‌توانید نورپردازی اتاق را تغییر دهید. با تغییر نورپردازی حتی درخشش اجزای مبلمان بسیار متفاوت‌تر از آنچه بود، خواهد شد. می‌توانید چراغ‌های رومیزی كنار تخت‌خواب را تغییر دهید. برای مثال، اگر رو تختی را از رنگ لیمویی انتخاب كرده‌اید، از یك چراغ رومیزی كه روكش لیمویی دارد استفاده كنید. با این انتخاب، به هنگام روشن بودن چراغ، رنگ لیمویی به دكور اتاق اضافه می‌شود .
● قدم پنجم : اضافه كردن گل و گیاه
زیباترین و آسان‌ترین تغییری كه در اتاق خواب می‌توانید انجام دهید، اضافه كردن جعبه های گل طبیعی و مصنوعی به دكور اتاق خواب است. استفاده از انواع گل‌های رنگارنگ برای ایجاد فضایی هماهنگ و آرام بسیار مناسب هستند. ‌
مهرنوش پاك‌اندام
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید