پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا
برای جذب گردشگران بیشتر تبلیغ را فراموش نکنید
صنعت جذب توریسم و گردشگر در بسیاری از كشورهای جهان به عنوان منبع كسب درآمد دولتها محسوب میشود. تا جایی كه گفته میشود در برخی از كشورهای دارای نفت عواید حاصل از فروش طلای سیاه، درصد بسیار ناچیزی از درآمد آنها را تشكیل میدهد و منافع اصلی آنها را ارزی تشكیل میدهد كه گردشگران با خود وارد كشور میكنند.در این میان ایران با درافكندن طرحهایی مثل توریسم كشورهای اسلامی، توریسم جنگ یا عشایر، قابلیت بالقوهای در جذب گردشگر داخلی یا خارجی دارد اما مشكل اینجا است كه نه تبلیغات رضایت بخشی در این زمینه وجود دارد و نه زیرساختهایی مثل هتلها، جادهها، وسایل حمل و نقل، راهنمایی مناسب و ... را میتوان عالی دانست.به هر حال، جعفر عطار، رئیس جامعه هتلداران كشور، تبلیغ گردشگری از سوی سفارتخانههای ایران در كشورهای مختلف جهان، معرفی جاذبههای گردشگری كشور در شبكههای ماهوارهای و احیای خانههای ایران در كشورهای مختلف را راهی برای رونق گردشگری در شاخه توریسم اسلامیدانست.
فقدان تبلیغات كافی از جاذبههای گردشگری ایران در سایر كشورهای جهان باعث ركود بیش از پیش این صنعت بزرگ اقتصادی در كشورمان شده و هر گونه فعالیتی را در زمینه توسعه گردشگری كشور بی ثمر خواهد كرد. عطار، لازمه توسعه گردشگری ایران در شاخه توریسم اسلامیرا، ایجاد فعالیتهای تبلیغاتی در سایر كشورهای جهان دانست و گفت: «در حال حاضر تبلیغات منفی علیه كشور ما در سایر كشورهای جهان به قدری زیاد است كه ضروریست تا متولیان گردشگری كشور، هر چه سریعتر نسبت به راهاندازی فعالیتهای تبلیغاتی با هدف معرفی جاذبههای گردشگری كشور اقدام كنند.»وی در گفتوگو با میراث خبر افزود: «تبلیغات منفی مستقیما بر روی تعداد گردشگران ورودی كشورمان تاثیر داشته و سیر نزولی ورودی گردشگر در كشورمان در سالهای اخیر شاهد خوبی بر این مدعا است.»عطار، یكی از مهمترینراههای رونق دادن به گردشگری را در شاخه توریسم اسلامی، فعال شدن سفارتخانههای ایران در كشورهای مختلف جهان دانست و گفت: «در حالی كه هیچ یك از سفارتخانههای ایران در زمینه تبلیغ جاذبههای گردشگری ایران و جذب توریست فعال نیستند نمیتوان انتظار داشت كه طرحهای گردشگری اجرا شده در داخل كشور برای رونق دادن به گردشگری جمهوری اسلامیایران موثر واقع شود.»
سفارتخانههای ایران در سایر كشورهای جهان باید معرفی جاذبههای گردشگری ایران را در اولویت فعالیتهای خود قرار دهند، این مراكز میتوانند برای كشیدن خط بطلان بر روی تبلیغات منفی علیه كشورمان بهترین گزینه باشند.»عطار، رئیس كمیته مراكز اقامتی كشور، همچنین احیای خانههای ایران در كشورهای دیگر را از دیگر راههای توسعه صنعت گردشگری كشور از طریق شاخه توریسم اسلامیدانست .وی عنوان داشت اولویت فعالیتهای این مراكز معرفی جاذبههای تاریخی فرهنگی ایران زمین به مردم كشورهای جهان باید باشد .او راهاندازی تبلیغات در شبكههای ماهوارهای را از دیگر راههای باطل كردن تبلیغات منفی علیه ایران و گسترش صنعت گردشگری كشورمان دانست و خاطرنشان كرد: «در حال حاضر كشورهای اسلامیكه در زمینه صنعت گردشگری موفق عمل كردهاند، تبلیغات جاذبههای گردشگری كشور خود را در شبكههای ماهوارهای پخش میكنند و این مسئله رشد خوبی را برای صنعت توریسم كشورشان به ارمغان آورده است.»
منبع : روزنامه حیات نو
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران ایران و اسرائیل دولت ارتش وعده صادق مجلس شورای اسلامی جنگ ایران و اسرائیل جنگ حمله موشکی ایران به اسرائیل جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
سیل سیستان و بلوچستان سیلاب تهران هواشناسی شهرداری تهران پلیس سلامت قتل بارش باران وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
قیمت خودرو بازار خودرو خودرو قیمت دلار بانک مرکزی ایران خودرو قیمت طلا بورس دلار مالیات قیمت سکه قیمت
سینمای ایران تلویزیون احسان علیخانی رسانه موسیقی سریال دفاع مقدس فیلم تئاتر کتاب بازیگر هنرمندان
دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران دانش بنیان
رژیم صهیونیستی اسرائیل حمله ایران به اسرائیل عملیات وعده صادق فلسطین غزه آمریکا جنگ غزه روسیه اسراییل طوفان الاقصی چین
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا بارسلونا پاری سن ژرمن کشتی فرنگی سپاهان بازی تراکتور لیگ برتر باشگاه استقلال
تلگرام هوش مصنوعی اپل عیسی زارع پور وزیر ارتباطات گوگل ایلان ماسک ناسا آتشفشان
مغز سرطان دیابت استرس زوال عقل کاهش وزن سلامت روان کلسترول کبد چرب