جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

کسب و کار اینترنتی؛ مقدمات و راه اندازی


کسب و کار اینترنتی؛ مقدمات و راه اندازی
ممکن است تصور کنید که مفهوم کسب و کار آن لاین (بدون تاخیرزمانی) تنها فروش اجناس است اما مباحث دیگری در راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد که در زیر به آن می‌پردازیم:
▪ اهمیت راه اندازی
با حضور کسب و کار آن لاین در سال ۲۰۰۴ درآمد جهانی کسب و کار اینترنتی به سقف ۷/۲ تریلیون دلار رسید. مهم این نیست که کار تجاری شما چیست، بلکه نادیده گرفتن ۷/۲ تریلیون دلار ممکن است؟ برای اینکه نشان دهید بخشی از این مجموعه هستید و مایلید که به آن خدمت کنید،‌ لازم است در حیطه www باشید. آنگاه خواهید دانست که رقیبان شما چه می‌کنند.
▪ شبکه‌ای‌کردن
کسب و کار در حقیقت چیزی جز برقراری ارتباط با افراد نیست. همه تاجران موفق می دانند که ملاک شناخت چیزی نیست بجز آشنایی با افراد. ارائه کارت ویزیت بخشی از هر ملاقات است، هر شخص مطمئنا" در این ملاقاتها، این شانس را داشته است که معاملات بزرگ انجام دهد. شما با ارائه کارت ویزیت خود به هزاران فرد و شاید میلیونها مشترییا شریک تجاری، باید نشان دهید که همیشه در صورت نیاز آنها در خدمت هستید و می‌توانند به شما دستیابی داشته باشند. می‌توانید ۲۴ ساعت شبانه‌روز به سادگی بدون صرف هزینه در محیط www باشید. حتی اگر تغییر مکان دهیدیا شماره جدیدی داشته باشید، همچنان در همان مکان مجازی قرار دارید و همگان میتوانند شما را پیدا کنند.
▪ ایجاد اطلاعات کامپیوتری در دسترس
زمان اشتغال شما چند ساعت است؟ به چه کاری مشغول هستید؟ افراد چگونه می‌توانند با شما تماس بگیرند؟ روشهای پرداخت شما چه است؟ محل استقرار شما کجاست؟ کار خاص امروز شما چیست؟ اطلاعات ترفیعی، تبلیغی هفته آینده چیست؟ اگر بتوانید مشتری را از دلیل لزوم کسب و کار با خود آگاه سازید، فکر نمی‌کنید که بتوانید کسب و کار بیشتری داشته باشید؟ مطمئنا" در محیط www می‌توانید.
▪ ارائه خدمات به مشتریان
ایجاد اطلاعات کامپیوتری در دسترسیکی از مهمترین روشهای ارائه خدمات به مشتریان است. اما اگر هدف شما خدمت به مشتری باشد، با استفاده از تکنولوژی www می‌توانید حتی راههای بیشتری را نیز بدست آورید. این امکان را برای آنها فراهم سازید تا بدون گشتن در مغازه ویاری گرفتن از مسئول فروش، رنگ و اندازه و آنچه را که دقیقا" می‌خواهند پیدا کنند، در حقیقت همه چیز باید در دسترس باشد. همه کارها باید به سرعت، ساده و ارزان در محیط www انجام شود.
▪ افزایش توجه عموم
شما هیچگاه از مجله داخلی برای درج تبلیغ افتتاح فروشگاهیا مغازه محلی خود استفاده نمی‌کنید، بلکه اگر چیزی جالب و جدید باشد، آدرس شبکه خود را در آن عنوان می‌کنید. حتی اگر کهیک خبرنامه هفتگی نیز در خصوص این افتتاحیه مطلبی نوشته باشد، هیچگاه از شخصی که با مغازه شما فاصله مسافتی طولانی دارد و آن خبر را می‌خواند به شما سودی نمی‌رسد مگر آنکه آن فرد، در همان زمان به آن محل بیاید. اما با اطلاعات شبکه‌ای هر کس در هر مکان می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد و مطمئنا"یک بازدیدکننده کارآمد از وب سایت ویک مشتری سودرسان برای اطلاعات شما خواهد بود.
▪ فروش اجناس
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که فروش در مرحله اول قرار دارد، در صورتیکه در این تقسیم‌بندی رتبه ۶ را دارد، شما باید فروش را در اینترنت وwww بعد از آنکه همه فرآیندهای بالا را انجام دادید در نظر بگیرید. چرا؟ خوب پاسخ پیچیده است، اما بهترین روش برای کسب و کار می‌باشد، آیا فکر می‌کنید که تلفن بهترین وسیله برای فروش است؟ مطمئنا" خیر. تلفن وسیله‌ای است که شما را قادر می‌سازد تا با مشتری در ارتباط باشید و اجناس را به فروش برسانید. به همین دلیل www را پیشنهاد می‌کنیم. البته این تکنولوژی متفاوت است،‌اما قبل از آنکه افراد تصمیم به خرید بگیرند، می خواهند که در خصوص شما بیشتر بدانند و اینکه چکار می‌توانید برای آنها انجام دهید چه کاری را به آسانی و ارزان در محیط www می‌توانید انجام دهید. چه زمانی آمادگی فروش دارید، ‌باید مطمئن شوید که بدون پرداخت هزینه ای گزاف و نیز استفاده صحیح از تکنولوژی شبکه می‌توانید سود زیادی را بدست آورید. این همان کسب و کار هوشمند است.
▪ ارائه اطلاعات در کوتاهترین زمان
چه مواردی مورد نیاز است برای آنکه اطلاعات شما دریک زمان مشخص ارائه شود؟یک برنده مسابقه،یک تبلیغ خاص، این اطلاعات می‌تواند در نیمه های شبیا هر زمان دیگر که شما تشخیص می‌دهید با همه موارد مربوط به آن مانند عکس، بیوگرافی و غیره ارائه شود. می‌توانید این جمله را از قبل تصور کنید "‌ همه موارد در ساعت ۱۲:۰۰ روی وب سایت ما در دسترس است ". این موقعیت برای اشخاصی مناسب است که انتظار دریافت اطلاعات را دارند.
▪ ایجاد نمونه های در دسترس
اجناس شما ممکن است فوق العاده باشد، اما مردم تا آن را در عمل نبینند نمی‌توانند حس کنند زیرا آنها ترجیح می‌دهند که همه چیز را در دسترس داشته باشند. اگریک آلبوم موسیقی هر چقدر هم جالب باشد، اما از رادیو و تلویزیون پخش نشود،‌هیچ کس ارزش آن را نخواهد دانست. ارزشیک تصویر هزار کلمه است،‌ اما آیا شما فضایی برای هزار کلمه دارید؟ www این امکان را فراهم می‌سازد تا موسیقی، تصاویر و فایلهای فیلمهای کوتاه به اطلاعات شرکت شما اضافه شود و به مشتریان سرویس دهد. هیچ بروشوری چنین نمی‌کند. می‌توانید نمونه های خود را ارسال کنید اما هر چند این کار براییک کسب و کار اندک بسیار است.
▪ دستیابی به آمار مطلوب جمعیت شناسی
آمار کاربران www احتمالا" بیشترین جمعیت بازار را از آن خود می‌کنند. معمولا" افراد تحصیلکردهیا در حال تحصیل در دانشگاهها،‌ درآمد ماهانه بالایی دارند و این مهم نیست کهیک جمله اینترنتی دارای واژگانیک زبانیایک رشته علمی باشد ویا اینکه از تبلیغات تراز اول بازار استفاده کند. حتی با اضافه کردن محیط آن لاین تجاری، آمار وابسته به جمعیت شناسی نیازمند سالها مطالعه و بررسی برای ارتقاء است.
▪ پاسخگویی به پرسشها
معمولا" پاسخگویی به سؤالات مشابه و تکراری تلفنی منجر به تلف شدن وقتیک سازمان می‌شود. این موارد پرسش های ثابتی هستند که مشتریان و خریداران مایلند پیش از مراجعه به شما از آنان مطلع شوند. آن اطلاعات را به صفحه www ارسال کنید و آنگاه خواهید دید که موانع موجود از بین می‌روند و دیگر وقت شمایا اپراتورتان صرف پاسخگویی به تلفن نخواهد شد و شما وقت آزاد پیدا می‌کنید. شاید برای شما بسیار دشوار باشد تا از طریق، پست،‌تلفنیا هر گونه سیستم ارتباط دیگر با بازارهای بین‌الملل ارتباط برقرار کنید، اما با استفاده ازیک صفحه وب قادر خواهید بود تا به همان آسانی تماس بایک شرکت نزدیک خود با بازارهای بین‌الملل نیز ارتباط داشته باشید. در حقیقت پیش از آنکه وارد وب شوید،‌ باید تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید این کسب و کار بین‌المللی را در دست بگیرید. زیرا محل قرارگیری شما مشخص است. مزیت دیگر آن این است که اگر شرکت شما در کشورهای دیگر دفاتری داشته باشد، می‌توانید بدون پرداخت هزینه تلفن به اطلاعات دفتر مرکزی دسترسی داشته باشید. بعلاوه می‌توانید برای محصولات خود بایک قیمت معقول که تاکنون به آن دست نیافته بودید بازاری را پیدا کنید.
▪ ایجاد خدمات ۲۴ ساعته
ممکن است همیشه زمان دقیق کارییک کشور دیگر را بخاطر نیاورید، آنگاه دچار دردسر می‌شوید. همه ما دارای برنامه زمانی مشابه نیستیم. کسب و کار جهانی است اما ساعتهای کاری این چنین نمی‌باشد. مبادرت به رسیدن به آمریکایا اروپا نیز کاری بس بیهوده است. اما صفحات وب ۲۴ ساعت در شبانه روز و ۷ روز هفته در خدمت مشتریان است. هیچ اضافه کاری وجود ندارد. اطلاعات مهم برای برآوردن نیازها جمع آوری می‌شود و موجب می‌گردد که قبل از آنکه رقبا به محل کار خود برسند از آنها پیشی بگیرید.
▪ به روز رسانی اطلاعات
گاهی گزارشات و اطلاعات پیش از آنکه از چاپ درآید تغییر می‌کند. اکنون شما انبوهی از کاغذهای بی‌ارزش و پرهزینه دارید. انتشار و چاپ الکترونیکی با نیازهای شما تغییر می کند. هیچ هزینه کاغذ، جوهر و پرینتر صرف نمی‌شود. در طول روز می‌توانید در صورت نیاز صفحه وب خود را به پایگاه داده متصل کنید تا اطلاعات خود را تغییر دهید و به روز سازید. هیچ مدل چاپ شده‌ای تا این حد انعطاف پذیر نیست. صفحات سایت شما کاتالوگهای تمام رنگی آن لاین ثابت هستند که در طول زمان به روز می‌شود.
▪ سنجش تولیدات و خدمات جدید بازار
با توجه به دلایل ذکر شده در بالا،‌ همه هزینه های ارائه و عرضهیک محصول جدید را می‌دانیم. تبلیغات، تبلیغات، تبلیغات. هزینه بالا، هزینه بالا، هزینه بالا. اگر به وب بروید و بدانید که از کسانی که صفحه شما را بازدید می‌کنند چه انتظاری دارید، آنها ارزان ترین بازار برای شما محسوب می‌شوند. آنها این امکان را برای شما فراهم می‌سازند تا بدانید که نسبت به بازارهای دیگر، کالای شما چگونه می‌تواند سریعتر،‌ آسانتر و ارزانتر عرضه شود در خصوص هزینهیک صفحهیا دو برنامه وب، می‌توانید ازیک توپ کریستالی برای نشان دادن محصولاتیا خدمات خود در بازار استفاده کنید.
▪ دستیابی بهیک بازار خاص
شما ممکن است تصور کنید که اینترنتیک محیط مناسب برای تولیدات هنرییا آموزش پرواز نیست. خوب،‌ دوباره فکر کنید. با وجود میلیونها کاربر www، حتی گروههای خاص ذکر شده نیز به تعداد زیاد در اینترنت عرضه می‌شوند. از آنجا که شبکه دارای چندین برنامه جستجوی مناسب است، گروههای علاقه مند می‌توانند شمایا رقبای شما را پیدا کنند.
▪ سرویس دهی به بازار محلی
ما در خصوص توانایی در ارائه خدمات جهانی از طریق صفحه وب صحبت می‌کنیم. همسایه شما چطور؟ در هر کجا باشید احتمالا"‌به اندازه کافی مصرف کننده محلی وجود دارد که به وب دسترسی داشته باشد،‌ آنگاه بازاریابی وب شما ارزشمند خواهد شد. بعضی رستورانهای محلی حتی از طریق وبیا اینترنت رزرو می‌کنند. شما می‌توانید بدون درنظر گرفتن این موضوع که بازار شما در کجا واقع شده،‌ از شبکه برای ارائه قیمتهای خرده فروشی استفاده کنید.
منبع: کار آفرینی
منبع : سایت تحلیلی MLM


همچنین مشاهده کنید