چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا


زمستانه‌های دکوراسیون


زمستانه‌های دکوراسیون
تاثیر بافت، رنگ، نقش و طرح بر فضای زندگی ما انكار ناپذیر است. با تغییرات كوچكی در رنگ و طرح می‌توانید فضایی مناسب با فصل را به وجود آورید. در فصول سرد، هر خانه‌ای احتیاج به فضای گرم برای گپ زدن و دور هم جمع شدن دارد كه در آن احساس آرامش و گرمای كافی وجود داشته ‌باشد. كافی است كه در هر فصلی از سال یك یا چند عنصر چیدمان را تغییر دهید تا به یك چیدمان متفاوت و متناسب با آن فصل خاص دست پیدا كنید. با رعایت این چند نكته، می‌توانید زمستان خوبی را در فضای گرم و ایده‌آل خانه سپری كنید :
با اضافه كردن كوسن‌هایی با رنگ‌های تیره و تند در فضای نشیمن و پذیرایی، محیطی گرم و پر انرژی را خلق كنید. همان‌طور كه در این تصویر می‌بینید، با اضافه شدن كوسن‌هایی به رنگ یشمی و قهوه‌ای روی كاناپه كرم رنگ، فضای نشیمن به نمایی متفاوت نسبت به دیگر فصول دست‌یافته است.
گاهی اوقات كه در زمستان فضای خانه دلگیر می‌شود، می‌توانید با اضافه كردن گل و گیاه، نشاط و شادابی را به داخل خانه بازگردانید. استفاده از گل‌های تازه با رنگ‌های تند در این فصل، برای روحیه اعضای خانواده بسیار توصیه می‌شود.
استفاده از آباژورها و چراغ‌های رومیزی دراتاق نشیمن می‌تواند نوری زیبا را به محیط اضافه كند. با استفاده از نورهای زرد در فصل زمستان، به حس القای گرما در فضا بسیار كمك می‌كنید.
با تغییراتی كوچك در ساختار چیدمان اتاق نشیمن می‌توانید فضایی مناسب با فصل زمستان را به وجود آورید، برای مثال صندلی‌ها و مبلمان را حول محور شومینه و یا وسیله گرمازای اتاق بچینید تا محوریت گپ زدن و گفت‌وگوكردن، گرم باشد. در این نوع چیدمان بهتر است محور گفت‌وگو بسیار نزدیك به هم باشد و به گونه‌ای باشد كه گفت‌وگو كردن بسیار راحت انجام پذیرد.
از دیگر گزینه‌های مناسب برای تزئین خانه در فصل زمستان، شمع‌ها هستند. با توجه به این امر كه شمع قیمت مناسب و ارزانی دارد و بر زیبایی اتاق هم می‌افزاید، می‌توانید به راحتی از آن در تزئین اتاق استفاده كنید. بهتر است به هنگام جای دادن شمع‌ها در چیدمان خانه، آنها را در كنار گلدان‌ها قرار دهید تا فضای شاعرانه‌ای را خلق كند و یا اینكه شمع‌ها را در برابر آینه بگذارید تا با انعكاس نورشان، فضایی زیبا را به وجودآورند.
می‌توانید پارچه‌های بافتنی و پتوهای نازك را به روی صندلی و مبل بیندازید تا چهره اتاق نشیمن‌تان عوض شود و فضای گرمی را برای شما بیافرینند. برای انجام چنین كاری می‌توانید سری به انبار پارچه‌های پشمی و بافتنی بزنید تا برایتان به صرفه‌تر باشد. اگر هم پارچه‌های انبار شده از قبل ندارید، خریدن ۱ تا ۵/۱ متر پارچه پشمی برای هر یك از مبل‌ها كافی است. خوبی این پارچه‌ها این است كه به نسبت دیگر پارچه‌ها دیرتر ساییده و خراب می‌شوند و مساحت بیشتری را می‌توانند، تزئین كنند. از دیگر مزایای این پارچه‌ها این است كه احتیاجی به تو‌گذاشتن و دوخته شدن ندارند و به راحتی به طور ثابت روی مبل قرار می‌گیرند. نمایی كه این پارچه‌ها به فضا می‌دهند، بسیار زیبا و فوق العاده است. این پارچه‌ها القاكننده حس صمیمیت به محیط هستند و هزینه زیادی هم ندارند.
استفاده از پارچه‌های طبقه بندی شده روی مبلمان و میز و نیز استفاده از پرده‌های چندلایه در خانه، به حفظ دمای محیط كمك می‌كند و همچنین القاكننده حس گرمایی بسیاری هستند. اگر می‌خواهید انرژی گرمایی داخل خانه‌ شما بیشتر حفظ و نگهداری شود، بهتر است كه چند لایه بافت پشمی به پارچه‌های رومیزی و رومبلی بیفزایید. با این كار می‌توانید مشاهده كنید كه دكور زمستانی شما با دیگر فصول تا چه اندازه متفاوت و گرم است. روی كابینت‌های آشپزخانه هم می‌توانید از همان تكه‌های پارچه‌ پشمی كه در اتاق نشیمن استفاده شده‌است، به‌كارببرید تا نمایی یكدست و یكنواخت در خانه به وجود آید. با اضافه كردن چندین حوله به دست‌وشویی و حمام، می‌‌توانید در حفظ انرژی گرمایی در این محیط‌ها هم موثر باشید.
مهرنوش پاك‌اندام
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید