پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


یک پذیرایی افسانه‌ای


یک پذیرایی افسانه‌ای
اگر می‌خواهید دوستان و آشنایان برای آمدن به منزل شما انگیزه پیدا كنند، باید تلاش كنید و خانه خود را به وسایلی مجهز كنید كه آنها تصور كنند در منزل خودشان هستند و كاملاً راحت باشند، با تغییرات كوچك مهمان شما چه ۵ دقیقه بماند، چه ۵ روز متوجه مهمان‌نوازی شما خواهد شد.
● در اتاق مخصوص مهمان
▪ یك جعبه دستمال كاغذی: همه مردم عطسه می‌كنند، آب دهان خود را بیرون می‌ریزند. اما در چنین مواقعی كه نمی‌خواهید به دنبال دستمال بگردند، پس لطفاً آنها را در دسترس قرار دهید.
▪ ملافه‌های تمیز: شما باید قبل از اینكه مهمان‌ها از راه برسند تمام ملافه‌ها را تعویض كنید. در غیر این صورت این كار شما ممكن است به عنوان نوعی بی‌ادبی تلقی شود.
▪ حوله‌های تمیز: چند دست حوله تمیز بیرون بگذارید تا مهمانان بتوانند هر روز از یك حوله تمیز استفاده كنند.
▪ تلفن: بیشتر افراد این روزها از موبایل استفاده می‌كنند. اما اشكالی ندارد كه یك گوشی تلفن در اتاق آنها قرار دهید. زیرا ممكن است سرویس‌دهی گوشی آنها در محل زندگی شما چندان رضایتبخش نباشد.
▪ ساعت رومیزی: كمتر اتفاق می‌افتد كه افراد در مسافرت با خود ساعت حمل كنند اما همیشه روزهایی هست كه باید سر موقع در جایی حاضر شوند (به‌ویژه روز آخر) ساعت رومیزی زحمت بیدار كردن آنها را از دوش شما برمی‌دارد.
● در اتاق نشیمن
▪ چیزی برای خواندن: باید جالب، قابل فهم و متداول باشد. می‌توانید مجله‌هایی كه بی‌طرف بوده و نسبتاً جذاب هستند را روی میز قرار دهید. به عنوان مثال یك مجله كه بتوانند اخبار روزانه را مطالعه كنند و مجله‌ای دیگر كه بتواند آنها را سرگرم كند.
▪ كتاب رومیزی: بیشتر افراد شاید اصلاً به این كتاب توجهی نكنند، اما اگر شما چنین كتابی را روی میز قرار ندهید میز خالی به‌نظر می‌رسد. موضوع كتاب می‌تواند هر چیزی باشد و باید پر از عكس باشد.
▪ پتو: یك پتو روی مبل راحتی بگذارید. برای یك شب سرد، یك چرت كوتاه و تماشای فیلم‌های ترسناك مفید است.
▪ بالشتك (كوسن): مبل راحتی شما باید هر دوی این موارد را دارا باشد و بالشتك به انجام این كار كمك می‌كند. با این كار به مهمانان خود نشان می‌دهید كه هم سلیقه خوبی دارید و هم به نوعی مبل شما برایشان راحت‌تر جلوه می‌كند.
▪ موزیك‌های متفاوت: این برای مجموعه شخصی شما نیست، تنها برای ایجاد یك حال و هوای دیگر در خانه است. كمی جاز، كلاسیك، موسیقی‌های محلی و آهنگ‌های ملایم به شما در انجام این كار كمك می‌كند.
● در آشپزخانه
▪ آب یخ: بیشتر مردم دوست ندارند از شیر آب بخورند. شما باید آب تصفیه شده به آنها بدهید یا از آب‌های معدنی استفاده كنید.
▪ نوشیدنی: زمانی كه برای شما مهمان می‌آید اولین چیزی كه به آنها تعارف می‌كنید، یك لیوان نوشیدنی است. اما اگر یك منوی كامل از نوشیدنی‌های مختلف را به آنها ارائه دهید، مسلماً احساس بهتری پیدا می‌كنند. لازم نیست همه نوشیدنی‌ها در یخچال شما پیدا شود اما نوشیدنی‌های اساسی را داشته باشید؛ آبمیوه نوشابه‌های گازدار (رژیمی و معمولی) .
▪ ظروف تمیز: هیچ كس دوست ندارد زمانی كه به منزل شما می‌آید شروع به شستن ظرف‌ها كند یا منتظر بنشیند تا شما این كار را انجام دهید. بشقاب و قاشق و چنگال باید در قفسه‌های مخصوص به خودشان قرار بگیرند نه در سینك ظرفشویی.
● در دستشویی
▪ حوله‌های تمیز: حتی اگر مهمان‌ها فقط سالی یك‌بار به خانه شما می‌آیند، داشتن یك دست حوله تمیز ضروری است. هیچ‌كس دوست ندارد با دست‌های خیس از دستشویی بیرون آید.
▪ صابون مایع: با مقدار كمی صابون می‌توانید خود و مهمان‌هایتان را پاكیزه و سلامت نگاه دارید.
▪ مسواك باز نشده: تا به حال اتفاق افتاده كه در زمان مسافرت رفتن مسواك خود را در خانه جا گذاشته باشید. مطمئناً مهمان‌ها می‌توانند بروند از مغازه برای خودشان یك مسواك بخرند اما اگر شما یك مسواك باز نشده داشته باشید نشان می‌دهد كه برای آنها ارزش قائل بوده و از قبل به فكرشان بودید.
▪ دستمال كاغذی: مقدار زیادی از آن را در دستشویی جایی كه كاملاً قابل رویت باشد، قرار دهید.
▪ سشوار: اگر كسی در مسافرت بوده و چند روزی برای استراحت به خانه شما آمده سشوار یكی از نیازهای اساسی اوست.
▪ دارو: در مورد شكم و سر فكر كنید. در جعبه داروها حتماً قرص‌های سردرد و دل‌درد قرار دهید.
▪ گوش پاك‌كن: اگر مهمان‌ها مسافت زیادی را برای رسیدن به خانه شما طی كرده باشند قطعاً گوش آنها هوا و گرد به خود گرفته، پس وسیله مورد نیاز برای تمیز كردن را در اختیارشان قرار دهید.
▪ كرم مرطوب‌كننده: این ماده استفاده‌های متفاوتی دارد. از چرب كردن لب‌ها گرفته تا مراقبت از پوست.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید