جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


چی برای کی خوبه؟


چی برای کی خوبه؟
فردا قرار است هدیه بخرید؟ سالگرد ازدواج‌تان نزدیك است؟ فرقی نمی‌كند كدامیك از این موقعیت‌ها در پیش باشد، ولی یك مشكل مشترك همیشه وجود دارد: اینكه چه هدیه‌ای باید بخرید. البته جواب این سوال تا حد زیادی به سلیقه و نظرات شخصی افراد بستگی دارد؛ اما در شرایطی كه هیچ ایده خاصی برای انتخاب هدیه مناسب ندارید، توجه به اینكه فرد مورد نظر شما در چه‌ماهی متولد شده است، می‌تواند به شما كمك كند. هدیه‌ای انتخاب كنید كه با روحیات او سازگاری بیشتری داشته باشد.
▪ متولدین فروردین‌ماه بسیار آتشی‌مزاج هستند و بسیار سریع تصمیم می‌گیرند و عمل می‌كنند. در نتیجه هر چیزی كه به آنها كمك كند در وقت‌شان صرفه‌جویی كنند و یا سرگرمی مهیج و تازه‌ای باشد، برایشان جالب خواهد بود. همچنین چون در متولدین فروردین مهم‌ترین اجزای بدن سر، صورت و مغز هستند هر هدیه‌ای كه به نوعی با این اجزا مربوط باشد هدیه مناسبی است. اما دقت كنید به فروردینی‌ها هیچوقت هدایای كاربردی ندهید.
▪ كسانی كه در اردیبهشت‌ماه متولد شده‌اند به یك چیز درباره هدایایی كه دریافت می‌كنند بسیار اهمیت می‌دهند. آنها دوست دارند هدیه‌ای كه دریافت می‌كنند با ارزش و لوكس باشد. اردیبهشتی‌ها از داشتن چیزهای خوب و زیبا لذت فراوان می‌برند. در نتیجه هدایایی كه به آنها كمك كند جلوه زیباتری داشته باشند، مورد قبول آنها واقع خواهد شد. همچنین هدایایی كه به نوعی مرتبط با هنر و نمایش باشد هم خوب هستند. از دیگر هدایای مناسب برای یك متولد اردیبهشت پول و سهام و چیزهای مربوط به آنهاست!
▪ كسانی كه در خرداد‌ماه متولد شده‌اند همواره دنیا را از دید عقل و منطق نگاه می‌كنند. بنابراین یك هدیه مناسب برای آنها هدیه‌ای است كه بتواند فعالیت ذهنی آنها را تحریك كند و به آنها در تصویرپردازی‌های ذهنی كمك كند. بنابراین هدیه‌ای مانند كتاب و فیلم برای آنها بسیار خوشایند خواهد بود. به علاوه خردادی‌ها به ارتباطات‌شان بسیار اهمیت می‌دهند و هر هدیه‌ای كه این ارتباطات را تسهیل كند برایشان بسیار ارزشمند خواهد بود. اما هركاری می‌كنید، بهتر است هدیه‌ای كه به متولد خرداد می‌دهید از چندین جزء تشكیل شده باشد. آنها هدیه منفرد را خیلی نمی‌پسندند.
▪ راحت‌ترین كار انتخاب یك هدیه برای متولدین تیر است. اولین نكته اینكه آنها هر هدیه‌ای را كه از صمیم قلب انتخاب شده باشد دوست خواهند داشت و دیگر اینكه چون به خانه و محیط زندگی‌شان اهمیت می‌دهند، هر هدیه‌ای كه به نوعی با خانه در ارتباط باشد برایشان مناسب است. از آنجا كه متولدین تیر بسیار حساس و احساساتی هستند، هدایایی كه توسط شخص شما تهیه و ساخته شده باشند آنها را به شدت تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. همچنین خوب است بدانید متولدین تیر هدایای خوراكی و نیز چیزهایی كه به آشپزی و آشپزخانه مربوط باشد را نیز بسیار دوست دارند.
▪ انتخاب یك هدیه برای متولدین مرداد آنقدرها آسان نیست. آنها هدایایی را می‌پسندند كه به نوعی بازتابی از شخصیت خودشان باشد. آنها به خلاقیت اهمیت بسیاری می‌دهند. بنابراین هدیه‌ای كه به آنها در انجام كارهای هنری كمك كند مورد پسند واقع خواهد شد. آنها دوست دارند هرچه دارند برازنده و با سلیقه انتخاب شده باشد. حتی یك دسته گل با چیدمان خاص هم می‌تواند به اندازه یك ظرف كریستال آنها را هیجان‌زده كند. همچنین مردادی‌ها كمی ولخرج و اهل سینما و تئاتر هستند. بدترین هدیه برای یك متولد مرداد هدیه‌ای است كه شما بدون فكر و سلیقه تهیه كرده باشید. شكلات را هم فراموش نكنید!
▪ متولدین شهریور دوست دارند همه چیز را با سلیقه ولی در نهایت سادگی داشته باشند. آنها همچنین مرتب و منظم هستند و دوست دارند مسائل را شخصاً حل و فصل كنند. بدین ترتیب گزینه‌های شما می‌تواند از یك تقویم زیبا تا یك كیف چرمی بسیار شیك متفاوت باشد. همچنین متولدین شهریور از اینكه پول و یا سهام به عنوان هدیه دریافت كنند به هیچ وجه ناراحت نخواهند شد. به علاوه آنها به فعالیت‌های فیزیكی مانند ورزش و نرمش بسیار علاقه‌مند هستند. بنابراین كادوی مرتبط با ورزش و فعالیت نیز برایشان مناسب است.
▪ متولدین مهر‌ماه بیش از آنكه به شخص خودشان اهمیت بدهند به دیگران علاقه‌مند هستند. بنابراین هدایایی كه به مهرماهی‌ها می‌دهید باید نشانه‌ای از رابطه شما با او داشته باشد. برای متولدین مهر هدایای كاملاً شخصی هیچ مفهومی نخواهند داشت. بنابراین یك آلبوم عكس، یا یك دفتر خاطرات یا چیزی شبیه آنها مناسب است. همچنین آنها زندگینامه‌های افراد مشهور را بسیار دوست دارند. متولدین مهرماه همچنین چیزهای زیبا را كه به نوعی احساس خاصی را منتقل می‌كنند بسیار دوست دارند. بنابراین هر هدیه‌ای كه به بهترشدن ظاهر آنها كمك كند، خوب است. در این میان شیرینی و شكلات را هم فراموش نكنید.
▪ هیچكس به اندازه یك متولد آبان نمی‌تواند به راز و رمزهای زندگی علاقه‌مند باشد. یك داستان جنایی، یك دوربین دوچشمی و یا حتی یك تلسكوپ می‌تواند این علاقه‌مندی او را تحریك كند و بنابراین هدایای مناسبی هستند. حتی اگر نمی‌خواهید به این اندازه پول خرج كنید باز هم می‌توانید یك هدیه كوچك تهیه كنید. اما مطمئن باشید كه یك جنبه متفاوت و رمزگونه در این هدیه وجود داشته باشد. متولدین آبان همچنین علاقه فراوانی به مسابقه و رقابت دارند. بازی‌های كامپیوتری و هر چیز دیگری كه بتواند حس رقابت او را تحریك كند موردپسند خواهد بود. همچنین او به هدایای دست‌ساز علاقه خاصی دارد.
▪ متولدین آذر اهل فلسفه و تحقیق و یادگیری هستند. بنابراین اگر می‌خواهید هدیه شما مورد قدردانی خاص متولد آذر قرار بگیرد، هدیه‌ای انتخاب كنید كه به فكر كردن و اندیشه‌های نو مربوط باشد. به علاوه از آنجا كه متولدین فروردین اهل تصمیم‌های سریع و آنی هستند، هر چیزی كه بتواند این روحیه طرفدار تفریح را راضی كند، هدیه موجهی خواهد بود. آذرماهی‌ها همچنین به سفر علاقه خاصی دارند. بنابراین هدیه‌ای كه در سفر بتوانند از آن استفاده كنند را هیچوقت فراموش نكنید!
▪ كسانی كه متولد دی‌ماه هستند، بسیار بلندپرواز و البته مرتب و منظم و نیز واقع‌بین و عملگرا هستند. بنابراین هدیه مناسب برای آنها هدیه‌ای است كه بتواند در زمینه كاری و یا ترتیب و تنظیم فعالیت‌های شخصی و مالی مفید و مؤثر باشد. همچنین هدیه‌ای كه در هنگام كار برای آنها قابل استفاده باشد كاملاً مورد توجه قرار خواهد گرفت. اگر فكر می‌كنید این شخص دی‌‌ماهی بیش از اندازه در كارش جدی است، شما می‌توانید یك هدیه لوكس و شیك و پراحساس برایش تهیه كنید. عطر و ادكلن هم از انتخاب‌های بسیار خوب شما خواهند بود.
▪ اگر در فكر تهیه یك هدیه برای یك متولد بهمن هستید، باید به خاطر داشته باشید كه بهمنی‌ها بسیار رویایی و آزاد هستند و به طرز عجیبی درگیر افكار مرتبط با پیشرفت، فناوری و دنیای ناشناخته می‌باشند. بنابراین یك ابزار كاربردی و چیزی كه بتواند به آنها در یادگیری كمك كند، هدیه خوبی به شمار خواهد رفت. همچنین از انتخاب چیزهای تازه و عجیب‌ و غریب برای متولد بهمن نترسید. نكته مهم این است كه یك تازگی برای او به ارمغان بیاورید. هرچه هدیه شما تازگی بیشتری داشته باشد، بیشتر مورد پسند او واقع خواهد شد. با تعجب بسیار، یك هدیه بسیار دوست‌داشتنی برای متولد بهمن می‌تواند جوراب باشد.
▪ اما نوبت به اسفندی‌ها كه برسد، توصیه ما این است كه سعی كنید كمتر به چیزهایی كه در دنیای واقعی می‌گذرد، بپردازید. هرچه هدیه شما شباهت كمتری به دنیای واقعی و بیرونی داشته باشد جالب‌تر خواهد بود. متولدین اسفند بسیار اهل خیال‌پردازی، رویا، نمایش، احساسات، هنر و عوالم روحانی هستند. بنابراین هر هدیه‌ای كه به یكی از این علاقه‌مندی‌ها مربوط باشد مورد پسند آنها قرار می‌گیرد. آنها همچنین به ورزش‌های آبی علاقه‌مند هستند و بنابراین یك هدیه مرتبط هدیه مناسبی خواهد بود. همچنین كفش، دمپایی و جوراب می‌تواند برای متولدین اسفند هدایای خوبی باشد.
علی خویی
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید