چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

تاریخچه ری کی


تاریخچه ری کی
ری کی یک کلمه ژاپنی است که از دو کلمه ری و کی تشکیل شده است. ری به معنای « شعور و آگاهی برتر» و کی به معنای « انرژی حیاتی و کیهانی» می باشد . انرژی حیاتی که پیرامون ما را فرا گرفته ، به نام های مختلف خوانده می شود ، از جمله در چین « چی» ، در هندوستان « پرانا » ، در جامعه غربی « اُدیک» و در فرهنگ ما « نا یا رمق » و در فرهنگ صوفی « برکت» خوانده می شود . در واقع تمام موجودات زنده برای ادامه حیات خود نیاز به این انرژی حیاتی دارند . ری کی در مجموع به معنای انرژی شعورمند می باشد .
تاریخچه ری کی به زمانهای بسیار قدیم به بیش از صد هزار سال پیش بر می گردد . اما از آن جهت ما امروزه آن را با یک لفظ ژاپنی به نام ری کی می خوانیم که آخرین بار در عصر ما « دکتر اوسوئی» که یک فرد ژاپنی الاصل بودند این تکنیک را از طبیعت و خداوند دریافت کردند . دکتر اوسوئی فردی معنوی و کوشا در زمینه مسائل الهی بودند . ایشان در یک مدرسه مسیحی به تدریس مشغول بودند .
ماجرا از آنجا شروع شد که یک روز یکی از شاگردان دکتر اوسوئی از او سوالی می کند که این سوال سرآغازی برای حضور مجدد ری کی و انتشار جهانی آن می شود . شاگرد از استاد می پرسد : « آیا شما قادرید مانند مسیحا شفا دهید ؟» استاد که تا آن زمان چنین قدرتی نداشتند جواب منفی می دهند . شاگرد ادامه می دهد : « ولی مسیحا خود گفته است پیروان واقعی من می توانند مانند من عمل کنند !» این موضوع استاد را منقلب کرده و قصد می کند هر طور شده لیاقت شفابخشیدن را در خود ایجاد کند و این توانایی را کسب کند .
سفرهای زیادی انجام می دهد و طی این سفرها با نمادها و علائم (سمبل ها) محرمانه درمان آشنا می شود . اما کاربرد آنها و توانایی استفاده از آنها را نداشته است . سرانجام دکتر اوسوئی تصمیم می گیرد تا با یک مراقبه ۲۱ روزه در کوههای « کورایاما » ( کوههای بسیار مقدسی که از جنبه ماورائی در گذشته های دور از اهمیت بسیار خاصی برخوردار بوده اند ) به جواب تمام سوالهای خود برسد و اعلام می دارد یا مرگ یا رسیدن به پاسخ سوالات .
دکتر اوسوئی مراقبه خود را شروع می کند و برای اینکه بتواند بیشتر در درون خود فرو رفته و از پراکندگی حواس خود جلوگیری کند برای محاسبه روزها از ۲۱ قطعه سنگ استفاده می کند . به این صورت که سنگ ها را در یک سمت خود قرار داده و در پایان هر روز یکی از سنگ ها را به سمت دیگر منتقل می کند .
تا روز ۲۱ ام هیچ اتفاقی نمی افتد اما در پایان روز ۲۱ ام دکتر اوسوئی متوجه می شود نوری بسیار شدید با سرعت بسیار زیاد به سمت او در حرکت است . آنقدر شدت و سرعت نور زیاد بود که دکتر اوسوئی تصمیم به فرار می گیرد زیرا که مطمئن بود اگر آن نور با او برخورد کند مرگ او حتمی است . اما به خاطر می آورد که اعلام کرده بود یا مرگ یا پاسخ سوالات . نور با شدت و سرعت زیاد با پیشانی دکتر برخورد می کند و دکتر از هوش می رود . وقتی به هوش می آید ساعتها زمان سپری شده بود .
دکتر اوسوئی احساس می کند که جواب سوال های خود را گرفته و توانایی شفا در او ایجاد شده است . با خوشحالی و با سرعت زیاد به سمت پایین کوه روانه می شود که در میان راه به زمین می خورد و با کمال تعجب متوجه می شود زمانی که دست خود را روی قسمت آسیب دیده قرار می دهد به سرعت درد از بین می رود و این اولین نشانه از کسب قدرت شفابخشی در او بود .
در بین راه برای باز کردن روزه خود به نزدیک ترین غذاخوری مراجعه می کند . در آنجا دکتر اوسوئی متوجه می شود دختر جوانی که برای او غذا می آورد از شدت درد دندان دستمالی را دور صورت خود بسته است . دکتر با اجازه از او دست خود را بر روی صورت دختر قرار داده و درد بلافاصله از بین می رود و دکتر دومین نشانه خود را نیز دریافت می کند .
دکتر اوسوئی اقدام به تأسیس کلینیک ری کی می کند و در کلینیک خود افراد بسیار زیادی را درمان می کند و در کنار درمان شاگردها و اساتیدی را نیز برای انتقال ری کی تعلیم می دهد .
بعد از مرگ دکتر اوسوئی آقای هایاشی که یکی از شاگردان ممتاز و منضبط دکتر بودند مسئولیت ها را به عهده می گیرد .
در همین زمان خانم تاکاتا که یک فرد ژاپنی الاصل و ساکن آمریکا بودند برای دادن خبر فوت خواهرشان به ژاپن مراجعه می کنند . خانم تاکاتا که بیماریهای مختلفی از جمله آسم ، افسردگی شدید ، سنگ کیسه صفرا و... داشتند بعد از آشنایی با دکتر هایاشی ، برای معالجه خود تصمیم می گیرند از تکنیک ری کی استفاده کنند .
بعد از مدت کمی که دو درمانگر ری کی روی ایشان کار می کنند علائم بهبود ظاهر می شود و ایشان مصمم درمان خودشان را ادامه می دهند تا اینکه بعد از چهارماه هیچ اثری از بیماریهای ایشان باقی نمی ماند . خانم تاکاتا در کلینیک دکتر هایاشی می مانند و بعد از یکسال که این تکنیک را فرا می گیرند و به مردم خدمت می کنند از دکتر هایاشی تقاضا می کنند که همراه ایشان به آمریکا سفر کرده و تکنیک ری کی را در بین مردم عادی رواج دهند .
لازم به تذکر است که تا آن زمان این تکنیک فقط به پزشکان کلینیک دکتر اوسوئی و دکتر هایاشی انتقال داده می شد و فقط آنها توانایی درمان را پیدا می کردند نه مردم عادی . اما بعد از موافقت دکتر هایاشی با مدیریت و زحمات خانم تاکاتا کلاسهای ری کی تدوین و این تکنیک در دسترس مردم عادی قرار گرفت . اما هنوز محدودیتهایی وجود داشت . خانم تاکاتا به خاطر احترام فوق العاده ای که برای تکنیک ری کی قائل بودند هزینه بسیار بالائی را برای آموزش این تکنیک دریافت می کردند . به عنوان مثال فقط هزینه دوره استادی ایشان ۱۰ هزار دلار بود که این روند هنوز هم در بسیاری از نقاط دنیا ادامه دارد .
خوشبختانه امروزه با تعدیل شهریه ها این تکنیک در سرتاسر جهان گسترش پیدا کرده و تمام افراد از جمله مردم میهن عزیزمان ایران قادرند از برکات این تکنیک استفاده کنند و یا خود نیز به عنوان یک درمانگر در خدمت خود یا افراد دیگر باشند .
از نظر نویسنده ری کی را می توان در پنج کلمه معرفی کرد :
۱) عشق
۲) آرامش
۳) آگاهی
۴) خدمت
۵) شفا
بررسی و تحقیقات نویسنده به عنوان مربی ری کی ایجاد افزایش عشق به هستی و انسانها ، ایجاد آرامش ، افزایش سطح آگاهی ، میل به خدمت بدون قید و شرط و شفا را در بین کسانی که با جریان ری کی همسو شده اند ، نشان می دهد .
به امید آن روز که تمام مردم زمین از این موهبت الهی برخوردار شوند و ری کی در تمام دنیا جاری شود .
پرویز میرزاخانی
مربی ری کی
منبع : جاودانه


همچنین مشاهده کنید