پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


درامی که با کمدی درآمیخته می شود


درامی که با کمدی درآمیخته می شود
سینمایی «طبل را آهسته بزن » بر این نكته تاكید دارد كه هیچ چیز، حتی شهرت، ثروت و مرگ مهمتر از دوستی نیست.به گزارش ایسنا، «طبل را آهسته بزن» محصول سال ۱۹۷۳ كمپانی پارامونت است كه در مدت زمان یك ساعت و ۳۶ دقیقه به شیوه رنگی ساخته شده است.
● درباره فیلم
سینمایی «طبل را آهسته بزن» درامی ایده آل است كه در دقایقی با كمدی درهم آمیخته می شود. كارگردان فیلم،جان دی هنكاك، سعی در خلق فضای رئالیستی دارد و اگرچه در این امر موفق بوده، اما دقایقی از فیلم و خصوصا پایان آن، غیر قابل تحمل و دهشتناك به نظر می رسد.دوستی و رابطه نزدیكی كه میان هنری و بروس وجود دارد، مهترین عامل برای جذابیت فیلم و تماشای آن توسط تماشاگر است. رابطه ای كه بر اهمیت دوستی نسبت به هر مقوله ای دیگر تاكید می كند.
● داستان فیلم
فیلمنامه «طبل را آهسته بزن» را مارك هرس در ژانر درام ورزشی به نگارش درآورده است. داستان این فیلم در مورد زندگی دو تن از بازیكنان یكی از تیم های حرفه ای بیسبال نیویورك است كه «هنری ویگان»، یكی از مشهورترین پرتاب كنندگان بیسبال است و دوستش «بروس پیرسون»توپ گیر تیم، یك بازیكن معمولی است. اكثر افراد تیم، پیرسون را به عنوان فردی احمق می شناسند و همواره او را مسخره می كنند. با گذشت زمان پیرسون درگیر یك بیماری می شود و هنری سعی می كند این موضوع را از بازیكنان و سر مربی تیم مخفی نگاه دارد تا بتواند، جای مطمئنی در تیم برای پیرسون پیدا كند.
● حضور درجشنواره های خارجی و اكران در سینماها
سینمایی «طبل را آهسته بزن » اكران محدودی در سینماهای جهان داشته و تنها در كشورهایی چون فنلاند،آمریكا و سنگاپور و ایسلند به روی پرده رفته است.این فیلم در سال ۱۹۴۷ كاندیدای دریافت جایزه اسكار بهترین هنرپیشه نقش دوم مرد بوده است. «طبل را آهسته بزن » در همان سال در جایزه فیلم انجمن منتقدان نیویورك شركت كرد و جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را به خود اختصاص داد.
● درباره بازیگران فیلم
«طبل را آهسته بزن »،در زمره نخستین فیلم های رابرت دنیرو قرار می گیرد كه مورد توجه تماشاگران و منتقدان سینما قرار گرفت. این بازیگر مشهور سینما، ۱۷ آگوست(۲۷ مردادماه) سال ۱۹۴۳ در نیویورك آمریكا به دنیا آمد.تحصیلات ابتدایی اش را در مدرسه «رودس» نیویورك و دبیرستان را در « آف میوزیك اندرآت» به پایان رسانده است. دنیرو بازیگری را نزد « استل آدلر» و « لی استراسبرگ» آموخت، در فیلم « خیابان های پایین شهر» (مارتین اسكورسیزی ۱۹۷۳) نقش تبهكار ساده لوح پیش پا افتاده ای را به طرز درخشانی به تصویر درآورد.
نقش آفرینی اش در این فیلم سرآغاز رابطه ای بود بین دنیرو و اسكورسیزی و هر یك تصویرگری دیگری را از زندگی ایتالیایی- آمریكایی به منتهی درجه كال رساند. دنیرو برای نخستین بار در سال ۱۹۶۵ و در فیلم « سه اتاق در منهتن» به ایفای نقش پرداخت و پس از آن در فیلمهای دیگری چون « موهبت الهی» ، « راننده تاكسی» ، «شكارچی گوزن» و « تنگه وحشت » ، « پدرخوانده (۲)» و «گاو خشمگین » بازی كرد. علاوه بر دنیرو بازیگرانی چون مایكل موریارتی ، وینستو گاردنیرا و فیل فاستر به ایفای نقش پرداخته اند.
● درباره فیلمساز
جان دی هنكاك ،كارگردان «طبل را آهسته بزن »۱۲، فوریه ۱۹۳۹ در كانزاس سیتی متولد شد. وی كه تاكنون ۱۵ فیلم سینمایی را كارگردانی كرده است، حضور در این عرصه را با ساخت فیلمی كوتاه در سال ۱۹۷۰ آغاز كرد.«طبل را آهسته بزن» سومین فیلم جان دی هنكاك است كه آن را پس ازفیلم «بیاجسیكا را بترسانیم تا بمیرد» ساخت.«پشت پرده » آخرین فیلم این كارگردان آمریكایی است كه در سال ۲۰۰۴ به اكران عمومی درآمد. جان دی هنكاك كه با عنوانی چون رالف روز نیز شناخته می شود علاوه بر كارگردانی فیلم نویسندگی و تهیه كنندگی برخی از آثارش را نیز بر عهده داشته است.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید