شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا
موتورهای جستجو در خدمت بازاریابی
یكی از راههای موجود برای بازاریابی اینترنتی اینست كه از یك موتور جستجو كمك بگیرید، با آن قرارداد ببندید و در ازای پرداخت مبلغی یك طرح بازاریابی را از او بخواهید. در ابتدا این طور به نظر میرسد كه كار سادهایست و به سادگی و بدون هیچ پیچیدگی انجام میشود و باید هم اینطور باشد اما نیست.
وقتی كه مشتریان كارشان را دریافت میكنند، فقط محصول نهایی را میبینند كه تمیز، دقیق و شسته رفته است. شركت مذكور طرحی برای آنها نوشته كه با اشكال و نمودارهای حساب شده و دقیق تمامی مراحل جستجو را نشان داده و توصیههایی كاربردی ارائه كرده است. معمولاً این خلاصههایی كه به دست مشتری میرسند بر لزوم مداومت در یك جستجوی اینترنتی پویا و به روز شده تاكید میكنند و اشاره دارند كه از لغات كلیدی و راهنما استفاده شود و از لغات یا عباراتی كه كاربردی نداشته مراجعان و جستجوگران اینترنتی را گمراه میكنند، استفاده نشود. یكی از نكاتی كه در این میان پنهان میمانند این است كه فرآیندهای پشت پرده و زمانی كه برای انجام آنها لازمست و صرف میشود، نادیده گرفته میشود.
وقتی كه یك موتور جستجو میخواهد فرآیند این طرح بازاریابی را با جستجوهای افراد در اینترنت هماهنگ و همراه كند باید مدام روندها و تعاملات دیگری را نیز برقرار كند و كلمات كلیدی، لینكها و عبارات راهنما را چك كند.
یكی از متخصصان این امر میگوید : «كسانی كه در جریان خلق این بستههای بازاریابی اینترنتی قرار ندارند و از چند و چون آن بیخبرند فكر میكنند كه كارما فقط اینست كه كلمات و عباراتی را تایپ میكنیم و آنوقت ترافیك سایت آنها به جریان میافتد.»
هر موتور جستجویی برای خودش روش شناسیهایی دارد، واژهها و شرایط مخصوص به خود دارد و پروسهها و رویكردهای اجرایش با بقیه متفاوت است. در طی انجام تدوین یك طرح بازاریابی اینترنتی سفارشی مشتری، مسائل متعددی هست كه با آنها برخورد خواهید كرد :
▪ شما باید صرفنظر از درآمد و پتانسیل مالی مشتری سقف حداكثری برای مخارج انجام و اتمام پروژه این مشتری تعیین كنید.
▪ سیستمی كه در حال حاضر برای طراحی و تدوین سایتها از آن استفاده میكنید پس از مدتی دیگر به این حال كنونی نخواهد ماند و مطابق با تغییرات سریع دنیای اینترنت، تغییر خواهد كرد.
▪ مشتریان میپرسند كه این توصیهها و استراتژیهایی كه در سایتهای تبلیغاتی آنها وجود دارد، به چه درد میخورد و اصلاً چطور بر بالا بردن توان كسب و كارشان تاثیر میگذارد. كارمندان شما هم به سادگی میگویند كه نمیدانند. حالا سوال اینست كه اگر موتور جستجو نتواند مشتری خود را راهنمایی كند، به درد میخورد یا نه؟
▪ وقتی كه میخواهید ابزار تبلیغاتی اینترنتی بسازید، باید با توجه به نوع كسب و كار متقاضی شاخصها و نشانگرهای متعددی از موتور جستجو را بررسی و چك كنید. بعضی از آنها كارهای تكراری انجام میدهند و بعضی هم برای برقراری ارتباطات و هدایت جستجوگران موثر و مفید نیستند.
تا به حال این مشكلات و دشواریهایی از این دست، در كارهای ما اختلال ایجاد نكردهاند ولی ما به هر حال میخواهیم تمامی نیازهای مشتریان را برآورده كنیم و البته هدف ما تامین انتظاراتی واقعبینانه است كه امكان تحقق آنها وجود دارد. از این رو، باید قادر باشیم تمام تواناییهایمان را به مراجعان عرضه كنیم. ما سعی داریم برای تحقق این اهداف، تمامی فرآیندهای پشت پرده را تا حد ممكن در دست بگیریم و هزینه اضافهای را نیز برای این كار منظور میكنیم.
شاید هیچ كس مقصر نباشد؛ نه ما و نه مشتریان. این تقصیر سرعت دیوانهوار پیشرفت فنآوریهای اطلاعاتیست كه اینگونه ما را جامیگذارد. هر روز كه میگذرد بر تعداد موتورهای جستجویی كه در خدمت این متقاضیان در میآیند اضافه میشود كه هر كدام نیز طوماری از فنآوریهای گوناگون مدیریت دادهها و دریافت آگهی و پاسخگویی به آنها را به همراه میآورند و اینها از تغییر و تحولاتی خبر میدهند كه تدریجاً در حال رشدند و به تدریج بر قابلیتهای این استراتژی بازاریابی اینترنتی افزوده از مشكلات سر راه آن میكاهند. اما هیچ وقت نمیتوانیم بگوییم كه كارمان تمام شده است.
By : Erik Harbison
مترجم : آذین صحابی
مترجم : آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
اسرائیل ایران اصفهان ایران و اسرائیل حجاب فرانسه حمله ایران به اسرائیل انفجار حسین امیرعبداللهیان گشت ارشاد دولت ارتش جمهوری اسلامی ایران
سیل هواشناسی تهران فضای مجازی طرح نور وزارت بهداشت قتل شهرداری تهران زلزله سیلاب سازمان هواشناسی قوه قضاییه
قیمت طلا قیمت دلار دلار قیمت خودرو دولت سیزدهم خودرو بانک مرکزی بازار خودرو چین ایران خودرو حقوق بازنشستگان تورم
سعدی سینمای ایران سینما تلویزیون موسیقی فیلم احسان علیخانی دفاع مقدس کتاب تئاتر سریال
آزمون دکتری
رژیم صهیونیستی عراق غزه فلسطین جنگ غزه امیرعبداللهیان سازمان ملل شورای امنیت اسراییل عملیات وعده صادق حماس ترکیه
فوتبال استقلال پرسپولیس شمس آذر قزوین باشگاه استقلال لیگ برتر صنعت نفت آبادان لیگ قهرمانان اروپا بازی رئال مادرید تراکتور لیگ برتر فوتبال ایران
هوش مصنوعی فناوری گوگل سامسونگ ناسا تلگرام اپل وزیر ارتباطات عیسی زارع پور
حمله قلبی بارندگی فشار خون مغز درمان و آموزش پزشکی پزشک آلزایمر