جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا


زوج‌های‌ جوان‌ شربت‌ خوشبختی‌ را بنوشید


زوج‌های‌ جوان‌ شربت‌ خوشبختی‌ را بنوشید
اگر می‌خواهید بطور واقعی‌ خوشبختی‌ وآرامش‌ را در كانون‌ زندگی‌تان‌ در آغوش‌ بگیریدو یك‌ زندگی‌ خوب‌ و خوشی‌ را در كنار همسرتان‌داشته‌ باشید به‌ شما توصیه‌ می‌كنم‌ این‌ مقاله‌ رامطالعه‌ كنید. چرا كه‌ به‌ شما یاد آور شده‌ كه‌ جام‌خوشبختی‌ را چگونه‌ سربكشید:
۱) همسرتان‌ را به‌ بیان‌ احساساتش‌ تشویق‌ وترغیب‌ كنید. از سویی‌ دیگر فكر و احساسات‌ خودرا با او در میان‌ بگذارید. بیان‌ احساسات‌ طرفین‌سبب‌ می‌شود روابط بهتر و صمیمانه‌تر شود. منظوراز بیان‌ احساسات‌ یكدل‌ بودن‌ و روراست‌ بودن‌نیز است‌. وقتی‌ همسرتان‌ احساس‌ خود را بیان‌می‌كند، سعی‌ كنید او را درك‌ كنید و این‌ مسئله‌ را بابیان‌ كلماتی‌ چون‌ فهمیدم‌، شما راست‌ می‌گویید،حق‌ با شماست‌ و كاملا درست‌ است‌، ابراز كنید.
۲) در خانه‌ مسئولیت‌ها باید تقسیم‌ شود.مسئولیت‌ بر روی‌ دوش‌ یك‌ شخص‌ اشتباه‌ است‌.تقسیم‌ مسئولیت‌ها، دوستی‌ و محبت‌ نیز افزون‌می‌شود و هر دو قدر یكدیگر را بیشتر خواهندداشت‌.
۳) در عذرخواهی‌ پیش‌قدم‌ باشید. هیچ‌ گاه‌در صدد مسخره‌ كردن‌ و اهانت‌ به‌ همسرتان‌نباشید. بویژه‌ در جمع‌ تا آنجا كه‌ می‌توانید به‌همسرتان‌ احترام‌ بگذارید و قدرشناس‌ باشید وامتیازات‌ پسندیده‌ و خوب‌ او را در میان‌ جمع‌ بیان‌كنید و به‌ تحسین‌ او بپردازید.
۴) در طی‌ روز كلمات‌ محبت‌آمیز بر زبان‌بیاورید و تلاش‌ نكنید با كلماتی‌ كه‌ بار منفی‌ دارندهمسرتان‌ را دل‌آزرده‌ كنید. برای‌ مثال‌ از كلماتی‌چون‌ خودخواه‌، لجباز، بی‌ملاحظه‌، بی‌عرضه‌،استفاده‌ نكنید. اگر می‌خواهید روز خوب‌ داشته‌باشید و زندگی‌ شیرین‌ داشته‌ باشید با كلمات‌عاشقانه‌ و محترمانه‌ همسرتان‌ را خطاب‌ كنید، چراكه‌ زبان‌ سرخ‌، سر سبز دهد بر باد.
۵) در طول‌ روز یا شب‌ زمانی‌ را به‌ صحبت‌كردن‌ با یكدیگر در نظر بگیرید. هم‌ صحبتی‌ زن‌ وشوهرها، برای‌ رشد بقای‌ آنها و احساس‌ صمیمیت‌آنها مهم‌ و بسیار قوی‌ است‌. بسیاری‌ از زوج‌هامی‌گویند نمی‌توانند با طرف‌ مقابل‌ خود مدتی‌ به‌گفتگو بپردازند، به‌ عقیده‌ خودشان‌ مهارت‌ ارتباطبرقرار كردن‌ با یكدیگر را ندارند و همین‌ مسئله‌سبب‌ دلسردی‌ و سوءتفاهم‌ وناراحتی‌ فرد مقابل‌می‌شود. اگر دارای‌ فرزند هستید سعی‌ كنید وقتی‌بچه‌ها در حال‌ خواب‌ یا بازی‌ و انجام‌ تكالیف‌شان‌هستند، مدتی‌ هر چند كوتاه‌ در كنار همسرتان‌بنشینید و با او به‌ گفتگو بپردازید.
۶) رفتار وكردار مثبت‌ همسرتان‌ را پررنگ‌ترجلوه‌ دهید تا رفتار و كردار منفی‌ او را، بیشتر به‌ستایش‌ او بپردازید تا انتقاد او، مطمئن‌ باشید این‌كار نتایج‌ خوبی‌ را در پی‌ خواهد داشت‌، اگر هم‌می‌خواهید موردی‌ كه‌ انتقادآمیز است‌ به‌همسرتان‌ گوش‌زد كنید با لحنی‌ مهربان‌ و به‌ دور ازتمسخر بیان‌ كنید. در ضمن‌ توجه‌ داشته‌ باشید درجمع‌ به‌ خصوص‌ جمع‌ خانوادگی‌ به‌ انتقاد اونپردازید. اگر انتقاد لازم‌ بود در محیط خصوصی‌ وبه‌ دور از دیگران‌ اظهار كنید. به‌ یاد داشته‌ باشیدانتقاد در میان‌ جمع‌، فرد را تحقیر می‌كند.
۷) با همسرتان‌ از موضوعات‌ مورد علاقه‌اش‌صحبت‌ كنید. اگر این‌ كار از سوی‌ طرفین‌ صورت‌نگیرد به‌ مرور زندگی‌ سرد و بی‌روح‌ می‌شود. به‌یاد داشته‌ باشید كه‌ همسرتان‌ با گفت‌ و گو با شماگاهی‌ فقط به‌ حمایت‌ شما و گاهی‌ نیز به‌راهنمایی‌های‌ علمی‌ شما نیاز دارد. پس‌ بایدنسبت‌ به‌ اشاره‌ها و احساسات‌ همسرتان‌ حساس‌باشید تا راههای‌ مناسب‌ ارتباط با همسرتان‌ را پیداكنید، باید به‌ این‌ مسئله‌ وافق‌ باشید كه‌ همسرتان‌ ازگفتگو با شما چه‌ منظوری‌ دارد. شما باید ازلابه‌لای‌ گفته‌های‌ او متوجه‌ شوید كه‌ حرفش‌ ازارتباط كلامی‌ با شما چیست‌ و سعی‌ در برآورده‌ساختن‌ آن‌ داشته‌ باشید. به‌ طور كلی‌ هر چقدراحترام‌ و توجه‌ به‌ همسرتان‌ داشته‌ باشید پاسخش‌را متقابلا خواهید دید و تاثیر مثبت‌ آن‌ را به‌وضوح‌ در زندگی‌ خود مشاهده‌ خواهید كرد وبااجرای‌ نكات‌ ذكر شده‌ بدانید كه‌ می‌توان‌ به‌راحتی‌ شربت‌ خوشبختی‌ را نوشید و آرامش‌ را به‌راحتی‌ در آغوش‌ بگیرید.
منبع : مجله خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید