جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

راهنمای ساخت email


راهنمای ساخت email
شاید اكثر شما دوستان عزیز دارای پست الكتونیكی یا همان email باشید. معمولاً اكثر افراد برای ساختن email از سایتهای پورتال yahoo یا hotmail استفاده می كنند. ولی این سایتها در ازای فضایی كه در اختیار شما قرار می دهند روی صفحات email شما تبلیغات می كنند. مثلا یاهو از email های شما را چك می كند و با توجه به موضوع email های شما برای شما تبلیغات می كند و سرویس hotmail هم برای خطوط ایران كمی كند است یعنی بدلیل استفاده از گرافیكهای گسترده هر چند حجم آنها كم است اما باز هم برای یك خط dial up سرعت پایین زمان نسبتاً زیادی برای باز كردن یك صفحه صرف می شود. برای حل این مشكل ما به شما یك سایت جدید معرفی می كنیم كه می توانید بوسیله آن email شخصی خود را بسازید. و برای باز كردن صفحات email خود در این سایت پورتال زمان زیادی احتیاج ندارید. و وقت شما كمتر در اینترنت تلف می شود.
این سایت پورتال كه همانند یاهو خدمات زیادی ارائه می دهد myway نام دارد.
اگر در ساختن emai تاره كار هستید یا می خواهید در كمترین زمان ممكن email خود را بسازید، می توانید مراحل زیر را برای ساختن email جدید خود طی كنید.
برای شروع اینجا را كلیك كنید. بعد از لحظاتی صفحه اول سایت myway در برابر شما باز می شود كه شبیه شكل زیر خواهد بود. همانطور كه ملاحظه می كنید هیچگونه تبلیغاتی روی دیده نمی شود. بعد از ظاهر شدن صفحه روی گزینه My Email كلیك كنید.
بعد از آن صفحه زیر در برابر شما باز می شود كه به صورت زیر خواهد بود در این صفحه در قسمت آبی رنگ اگر قبلاً email ای در این سایت ساخته باشید با در اختیار قرار دادن user name و password وارد email خود شوید یعنی بعد از ساختن email جدید خود باید از همینجا وارد آن شوید. اما برای ساختن email جدید باید روی لینك sign up now كلیك كنید.
بعد از كلیك روی این لینك صفحه زیر در برابر شما باز می شود كه از شما یكسری اطلاعات می خواهد. در بالای صفحه در ضمن اینكه از شما خواسته شده اطلاعات خواسته شده را وارد كنید در داخل یك مستطیل تاكید شده است كه «برخلاف سایر سایتهای پرتال اطلاعات شما فروخته نخواهد» شد البته توصیه ما به شما اینست كه اطلاعاتی را كه از نظر شما خیلی حساس است در هیچ سایت پرتالی قرار ندهید. اولین چیزی كه از شما خواسته شده است اسم كوچك شماست. بعد از آن باید user name خود را وارد كنید دقت داشت باشید كه این همان آدرس email شما خواهد بود مثلاً اگر user name خود را yadbegir انتخاب كنید آدرس email شما yadbegir@myway.com خواهد بود. بعد از وارد كردن user name نوبت می رسد به وارد كردن Password توجه داشته باشید آنچه به عنوان Password وارد می كنید كلمه یا عبارتی باشد كه بتوانید به خاطر بسپارید. زیرا افراد زیادی email های خود را بخاطر فراموش كردن Password از دست می دهند. Password شما باید متفاوت از User name شما بوده و بین ۶ تا ۲۰ كاراكتر ( شامل حروف و اعداد و بعضی از علامتها ) باشد. بعد از آن در برابر Re-enter Password دوباره Password خود را وارد كنید. سپس نوبت می رسد به Password Hint كه باید متفاوت از Password شما باشد. این گزینه زمانی لازم است كه شما Password خود را فراموش كرده اید.در قسمت بعدی از شما می خواهد یك سؤال را انتخاب كنید تا زمانیكه Password خود را فراموش كردید این سؤال از شما پرسیده شود. در قسمت بعدی جواب این سؤال را وارد كنید.
در ادامه فرم در قسمت Zip/Postal Code باید كد پستی ۱۰ رقمی را كه روی كارت ملی شما قرار دارد وارد كنید البته احتیاجی نیست كه حتماً كد واقعی را وارد كنید. در پایین صفحه یك تصویر وجود دارد كه برای امنیت بیشتر فقط شما قادر به دیدن آن هستید و باید آنچه در این تصویر می بینید در پایین آن وارد كنید. سپس روی آیكون Finshed-Clickhere كلیك كنید.
سپس روی آیكون Finshed-Clickhere كلیك كنید. اكنون صفحه زیر در برابر شما گشوده می شود در این صفحه روی لینك Give me my free My Way Email Account!كلیك كنید.
بعد از كلیك روی لینك بالا صفحه زیر در برابر شما گشوده می شود در این صفحه موافقتنامه بین شما و my way وجود دارد. خواندن محتویات صفحه شاید برای شما جالب باشد برای این منظور می توانید آنرا به صورت یك فایل TEXT كپی كنید تا بتوانید سر فرصت آنرا بخوانید. اگر خواستید می توانید در برابر عبارت Email Address آدرس یك پست الكترونیك دیگر خود را بدهید تا User Name و Password شما را برایتان به این آدرس فرستاده شود البته شما به هیچ وجه مجبور نیستید یك آدرس email در این قسمت وارد كنید. و میتوانید بدون توجه به آن روی آیكون Accept And continue كلیك كنید.
حالا وارد email خود شده اید و میتوانید از آن استفاده كنید آدرس آنرا در اختیار دوستانتان قرار دهید تا برای شما email بفرستند و همینطور كه می دانید برای مشاهده email دوستانتان باید روی لینك Inbox كلیك كنید. اگر خواستید برای دوستانی كه آدرس email آنها را دارید پیغامی بفرستید باید روی گزینه Compose Message كلیك كنید.
در این حالت My Way به عنوان پیش فرض ۱۰ مگابایت فضا در اختیار شما قرار می دهد و اگر این میزان فضا برای شما كافی نیست (كه معمولاً كافی است) می توانید روی لینك ۱۲۵ MB Free Storage Upgrade كلیك كنید تا ۱۲۵ مگا بایت فضا در اختیار شما قرار گیرد.
اگر قبلاً از یاهو استفاده كرده باشید حتماً تایید می كنید كه سرعت بسیار مناسب تر است. با آرزوی موفقیت شما امیدوارم از email جدید خود لذت ببرید.
منبع : سازمان آموزش و پرورش استان خراسان


همچنین مشاهده کنید