پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

باران های تابستانی دروغین و وعده صادق


باران های تابستانی دروغین و وعده صادق
در جهان عرب مردی است كه عمامه سیاه بر سر دارد، اگر چیزی گفت و وعده ای داد، پیش از دوست، دشمن آن را باور می كند. این مرد كه شخصیتی محبوب است همان سید حسن نصرالله است. یكی از شهرك نشینان صهیونیست در شمال فلسطین گفته بود وزیر حقیقی گردشگری، سید حسن نصرالله است زیرا اوست كه فعالیت گردشگری در جلیل الاعلی را تعیین می كند و عملاً از روز چهارشنبه این تحول كیفی صورت پذیرفت و تمامی رزروهای هتل ها لغو گردید و گردشگران راه بازگشت پیش گرفتند.
این مرد زمانی كه سخن می گوید همه با دقت به او گوش فرامی دهند. او با دقتی بی نظیر سخن می گوید طوری كه واقعاً دشوار بتوان از او خطایی گرفت. این مرد كه یك سخنران بسیار قوی است وعده می دهد و به وعده خود وفا می كند. وقتی او سخن می گوید، رخدادهای بعدی گفته های او را واقعاً به اثبات می رساند و این بسیار جالب توجه است.
ما در این جا درصدد تعریف و تمجید از اشخاص نیستیم ولی باید به قدرت سخنوری نصرالله و قدرت حزب الله در تغییر دادن موازنه قوا در منطقه اعتراف كنیم.
باید اعتراف كرد زمانی كه این مرد سخن می گوید گویی با اعتماد به نفس بی نظیری برای كسانی كه به وضعیت فلسطین و همسایگانش اهتمام می ورزند، نسخه های موفقی می پیچد. راز دیدگاه های صائب و سخنرانی های تكان دهنده و وعده های صادق و حساب های دقیق او در چیست؟ آیا در این است كه حزب الله هزاران موشك كاتیوشا در اختیار دارد؟ یا در این است كه او در داخل لبنان با قدرت مردمی و سیاسی قابل توجهی مورد حمایت قرار می گیرد؟
اگر راز موفقیت او مربوط به حمایت سیاسی و قدرت نظامی باشد باید گفت كه موجودیت صهیونیستی چنان سلاح های پیشرفته ای در اختیار دارد كه كاتیوشا در مقام مقایسه با آن ها یك اسباب بازی كودكانه بیش نیست، و همین موجودیت از سوی قدرتمندترین كشورهای جهان و از طرف گروه فشار صهیونیستی- بی آن كه سخن بگوید برای باقی ماندن در قلب منطقه مورد پشتیبانی قرار می گیرد- حمایت می شود، با این همه واكنش های این موجودیت بر عملیات نیروهای مقاومت در فلسطین و لبنان بسیار سردرگم، ابتدایی و لرزان بوده است، زیرا بیشتر قربانیان از شهروندان بی سلاح و كودكان بودند.
آن ها در نامگذاری این عملیات در غزه به باران های تابستانی واقعاً دقیق بوده اند، زیرا باران های تابستانی زمین را خیس و سبزه ای را سیراب نمی كند و مردم را وادار نمی سازد كه لباس های سنگین بر تن كنند و ما آن طور كه می گوییم ابر تابستان گذراست.
نتایج جنگ هایی كه میان نیروهای خیر و شر روی می دهد را معمولاً قدرت زرادخانه های نظامی و یا قدرت حمایت سیاسی تعیین نمی كند، خصوصاً اگر قدرت سیاسی بنا به تعبیر قرآن یك ریاكاری و نیرنگ روشن باشد.
مقاومت در برابر دشمن به هوشمندی سیاسی و قدرت برنامه ریزی مناسب و مطالعه دقیق تاریخ بستگی دارد.نیروی مقاومت باید نقاط ضعف دشمن را شناسایی كند و پس از آن در میدان نبرد اهداف تعیین شده را نابود سازد. پیش از هر چیز ارزش ایمان عمیق به علامت و اعتماد لایزال به پیروزی و اراده ای كه در راه رسیدن به هدف، شكسته نخواهد شد، عامل پیروزی است. با سادگی تمام می توان گفت كه اعتماد به وعده الهی مبنی بر پیروزی بر نیروهای ستمگر و استكبار همچنین از عوامل بسیار مهم در پیروزی محسوب می شود.
چه بسا كه مقدمات فوق برای صاحب وعده های صادق و برای همه مقاومتگران مجاهد در فلسطین فراهم شده باشد تا به درخواست خداوند آن ها بتوانند با ساده ترین سلاح پیروزی را محقق سازند.
منبع: القدس العربی چاپ انگلستان ۱۸/۷/۲۰۰۶
مترجم: سید محسن ساری
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید