چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

پرواز در کریسمس


پرواز در کریسمس
بازی های لیگ برتر انگلستان در ایام كریسمس فشرده تر از همیشه برگزار می شود و هر كدام از تیم های حاضر در این رقابت های حساس، دغدغه های خاص خود را دارند.
در بالای جدول نبرد چلسی و منچستریونایتد برای رسیدن به عنوان قهرمانی جذاب تر از همیشه دنبال می شود و با توجه به اختلاف امتیاز تقریباً زیاد این ۲ تیم با سایر رقبا، نمی توان هیچ شانسی را برای سایرین قائل شد اما در این بین آرسن ونگر مربی آرسنال كه تیمش چند فصلی است تحت تأثیر قدرت چلسی و منچستریونایتد قرار گرفته، امیدوار است بتواند فاصله خود را با این رقبا كم كند.
شاید شنیدن این جملات از سوی مربی تیمی كه با صدرنشین جدول فاصله زیادی دارد بسیار عجیب باشد اما ونگر پس از برد خیره كننده ۶ بر ۲ تیمش مقابل بلكبرن با یادآوری خاطرات سال ۱۹۹۸ كه توانستند اختلاف امتیاز بسیار زیاد را با منچستریونایتد جبران كنند از رسیدن به صدر جدول صحبت می كند.
به زعم كارشناسان، سخنان ونگر بیشتر برای افزایش روحیه بازیكن تیمش است اما مربی فرانسوی كه طی سال های متمادی حضورش در آرسنال فراز و نشیب بسیار زیادی را تجربه كرده به گفته هایش اعتقاد دارد.وی گفت: «اصلاً رؤیا پردازانه صحبت نمی كنم. شاید رسیدن به صدر جدول بعید به نظر برسد اما این احتمال وجود دارد كه در فشردگی رقابت ها، چلسی و منچستریونایتد امتیازات زیادی را از دست بدهند و بتوانیم اختلافمان را كم كنیم.
این فصل در برخی مقاطع با بدشانسی مواجه شدیم و امتیازات حساسی را از دست دادیم. با روندی كه در پیش گرفته ایم بعید است بازی های حساس را واگذار كنیم چون به قدرت تیمم اعتقاد دارم.»ونگر در پاسخ به این سؤال كه چرا آرسنال پس از درخشش در رقابت های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا نتوانست انتظارات را برآورده كند، گفت:«باید مربی یا بازیكن باشید تا شرایط را درك كنید.
در فوتبال امروز فاصله تیم ها بسیار نزدیك شده و هیچ وقت نمی توان روی یك روند ثابت كه چند سال تكرار شود، حساب كرد. فصل قبل نتوانستیم در لیگ برتر موفق شویم؛ به همین دلیل از اواسط رقابت ها روی لیگ قهرمانان اروپا تمركز كردیم و سرانجام موفق شدیم اما این موفقیت طی یك پروسه طولانی به دست آمد. ما رفته رفته و با گذشت زمان بهتر شدیم. با شروع این فصل و در حالی كه چلسی و منچستریونایتد تمام امتیازات ممكن را می گرفتند ما چند اشتباه بزرگ را مرتكب شدیم كه اختلاف امتیاز فعلی به همین دلیل است.
با این وجود تا پایان فصل راه درازی باقی مانده و امیدوارم بتوانیم در ادامه رقابت ها بهتر از قبل عمل كنیم. درست مانند لیورپول. این تیم تا چند هفته قبل در رتبه های میانی جدول حضور داشت اما با چند پیروزی متوالی توانست خود را تا رده سوم بالا بكشد.»بسیاری از بازیكنان این تیم جوان هستند. كمبود تجربه كار دست آرسنال داده اما ونگر این انتقاد را نمی پذیرد:«حتی بازیكنان جوان تیم هم بسیار حرفه ای هستند.
اگر به روند پیشرفت بازیكنی مثل ون پرسی یا فابرگاس دقت كنید، متوجه این موضوع خواهید شد. برای در اختیار داشتن یك تیم قدرتمند حفظ تعادل بسیار مهم است و من فكر می كنم در آرسنال این توازن برقرار است. تیه ری آنری، گیلبرتو سیلوا، ویلیام گالاس و ینس لمن همگی سال ها است كه در سطح اول فوتبال اروپا حضور دارند و قطعاً حضورشان در كنار جوانان بسیار مهم است.
بازیكنان كم سن و سالی مانند والكات از انگیزه و انرژی فوق العاده ای برخوردار هستند. او طی چند سال آینده به یكی از بهترین بازیكنان انگلستان تبدیل خواهد شد و هیچ شكی در این خصوص ندارم.»ونگر در خصوص آینده تیه ری آنری گفت: «هر سال در پایان فصل شایعه جدایی او از باشگاه قوت می گیرد اما فقط در مطبوعات! آنری عاشق آرسنال است. ضمن اینكه به شرایط زندگی در لندن عادت كرده و تصور جدایی از آرسنال برایش دشوار به نظر می رسد.
بخصوص اینكه قبل از پیوستن به تیم، یك تجربه ناموفق را در سری A پشت سر گذاشت و اكنون با دقت بیشتری به آینده فكر می كند. او بدون شك یكی از بهترین مهاجمان جهان است و چون نمی تواند به راحتی از آرسنال دل بكند، پیشنهاد جالب بارسا را رد كرد. فكر نمی كنم او به هواداران تیمش پشت كند.»ونگر بسیار متواضعانه از قدرت چلسی و منچستریونایتد می گوید:«چلسی مانند ۲ فصل قبل فوق العاده عمل می كند و مورینیو اكنون بیش از گذشته با جو تیم آشنا شده است. منچستریونایتد را نیز تحسین می كنم.
خیلی ها اعتقاد داشتند دوران فرگوسن به پایان رسیده اما او توانست به بهترین شكل خود را اثبات كند. ۲۰ سال حضور در یك تیم اصلاً كار آسانی نیست. فرگوسن در این فصل تیم بسیار قدرتمندی را در اختیار دارد كه فكر می كنم توانایی غلبه بر چلسی را داشته باشد. كار او در اولدترافورد واقعاً قابل ستایش است.»ونگر همچنین امیدوار است تیمش بتواند در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا خوش بدرخشد: «در این بازی ها بهترین و قدرتمندترین تیم ها حضور دارند و رسیدن به فینال بسیار دشوار است.
در جامی كه بارسلونا، رئال مادرید، منچستریونایتد، چلسی، میلان و ... حضور دارند، دشوار بتوان خود را مدعی دانست اما بازیكنان یك انگیزه ویژه دارند و می خواهند ثابت كنند رسیدن به فینال فصل گذشته اصلاً اتفاقی نبوده. در اولین گام مرحله حذفی به مصاف آیندهوون خواهیم رفت و امیدوارم بتوانیم خاطرات خوش فصل قبل را تكرار كنیم.»
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید