جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

شیاطین شبیه سازی می کنند


شیاطین شبیه سازی می کنند
دوستداران لیگ برتر انگلستان كه دومین دهه عمر خود را سپری می كنند، بیش از هر تیمی عاشق و شیفته باشگاه منچستریونایتد هستند و قدیمی ترها بیشتر، از لیورپول طرفداری می كنند؛ چراكه در دوره های قبل، این تیم قدرت اول جزیره و اروپا بود.
اما شیاطین سرخ اولدترافورد به لطف جسارت و درایت سرآلكس فرگوسن از ابتدای دهه ۹۰ حاكم مطلق لیگ برتر لقب گرفتند و هر ازگاهی تنها از سوی آرسنال تهدید می شدند.در آن سال ها منچستر از ۲ گروه بازیكن سود می برد؛ دسته اول ستاره هایی باتجربه و بومی كه از اركان اصلی خط دفاع و میانی تیم خود بودند و گروه دوم تلفیقی از جوان داخلی و خارجی كه به خوبی با هم هماهنگ بوده و تركیبی موفق را تشكیل می دادند.
بروس، پالیستر، اینس و پاركر با تجربه های بومی بودند. در كنار آنها بات، اسكولز، كانتونا، بكهام، كول، یورك و بسیاری دیگر از چهره های شاخص داخلی و خارجی هارمونی بالایی داشته و با درك متقابل از بازی یكدیگر این تیم را به اوج افتخارات عرصه باشگاهی رساندند.پس از خداحافظی چهره های باتجربه و جدایی چند بازیكن شاخص نظیر كانتونا، منچستر افت كرد و همزمان آرسنال و این اواخر چلسیِ اوج گرفته، جام ها را درو كردند و لیورپول هم از جام حذفی و اتحادیه بی نصیب نماند اما سرآلكس مشغول بازسازی تیمش بود.
او دوباره با همان شیوه قدیمی تیم را اداره كرد. ون درسار دروازه بانی باتجربه است كه چهارچوب دروازه را بیمه كرده. نویل و فردیناند ۲ مدافع ملی پوش و باسابقه، با قدرت، تعصب و جسارت در كنار چند مدافع جوان، خط دفاعی را مستحكم تر از قبل كرده اند.اسكولز رهبر اصلی خط میانی است و گیگز در كناره ها تركتازی می كند.
او مانند جوانان با دوندگی بی امان خود وظیفه بازیسازی را به عهده می گیرد. «كریك» پدیده جوان جزیره در كوره داغ اولدترافورد از خامی درآمده و تجربه اندوزی می كند. رونی با یك دنیا انگیزه سمبل جوانان انگلیسی است و در كنار رونالدو پدیده پرتغالی و ساها، جوان اول فرانسه مثلث خط حمله را تشكیل می دهند.
باشگاه قرارداد هر ۳ را به مدت طولانی تمدید كرده و با خیالی آسوده به فكر جذب افرادی جهت كمك به آنها است.شباهت فراوانی بین این تیم و آن گروه منسجم و بزرگ كه روزگاری قدرت اول انگلستان و اروپا لقب گرفته بود، وجود دارد و اكنون به نظر می رسد تاریخ در حال تكرارشدن است.منچستریونایتد از چلسی پرستاره پیش افتاده و بعید به نظر می رسد این برتری را به راحتی از دست بدهد.
شیاطین سرخ هم زیبا بازی كرده و هم در نتیجه گیری عالی عمل می كنند، یعنی هرگاه لازم بوده با كنترل جریان مسابقه نتیجه یك دیدار را تا پایان به نفع خود حفظ كرده اند.منچستریونایتد به لحاظ روحی و روانی در اوج آمادگی قرار دارد و از بی نظمی و چنددستگی در این تیم خبری نیست.
یك گروه منسجم و مصمم تحت فرمان سرآلكس در حال تكرار خاطرات گذشته هستند؛ گذشته ای باشكوه كه این تیم را به محبوبترین تیم باشگاهی جهان بدل ساخته بود.شیاطین سرخ با تمدید قرارداد جوانان خوش آتیه و باتجربه های كارساز در گوشه گوشه زمین با خیالی آسوده به استقبال فتح جام می رود و تازه به این جمع، هنریك لارسن گلزن باهوش سوئدی را هم بیفزایید تا ببینید فرگوسن چقدر در حال شبیه سازی است.
این سوئدی نقش شرینگهام را بازی می كند كه در آن تیم رؤیایی كوچكترین موقعیتی را تبدیل به گل می كرد و حال این مهاجم بزرگ كه بارسلونا هم دنبال بازگرداندنش به نوكمپ بود به اولدترافورد می آید تا در ماجراجویی مردان فرگوسن شریك باشد. او می داند در یك جمع باانگیزه حاضر خواهد شد كه سعی دارند مقابل قدرت چلسی، آرسنال و لیورپول بایستند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید