شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

به رقیبان خوشامد می گوییم


به رقیبان خوشامد می گوییم
بایرن مونیخ آخرین بازی سال ۲۰۰۶ را در چهارچوب جام حذفی آلمان انجام داد. در این راستا «اولی هوینس» مدیر اجرایی سرخپوشان باواریا در گفت و گو با سایت باشگاه عملكرد بایرن در نیم فصل اول را نقد نموده و به جزییاتی چون خریدهای ماه ژانویه، و رقابت برای تصاحب جام اشاره كرد.
● نیم فصل اول بوندس لیگا
قهرمانی نیم فصل هرگز هدف بزرگ ما نبود. فقط می خواستیم در بالای جدول جای بگیریم و خوشبختانه با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به تیم اول، كار را تمام كردیم. بایرن به قهرمانی در لیگ چشم دوخته و برای تحقق این رؤیا ۱۷ بازی فرصت داریم. وردربرمن و شالكه به مونیخ خواهند آمد ۱۱ بازیكن تشنه توپ داشتیم وضعیت فعلی ما در جدول نتیجه تلاش تمام بازیكنان است. شاید در بازی با «ماینتس» بهترین عملكرد خود را ارایه كردیم، فعال، در انتظار توپ و گلزن! تیمی می خواهم كه در بهترین لحظه دروازه حریف را باز كند.
● تأثیر جام جهانی در باشگاه ها
از این نظر با یك مشكل بزرگ روبرو هستیم. فیلیپ لام، باستین شواین اشتایگر، لوكاس پودولسكی و ویلی سانیول پس از پایان جام جهانی خسته و آشفته بودند.جام جهانی ۱۹۷۴ را به خاطر می آورم. در آن سال بایرن در تیم ملی ۶ نماینده داشت. خوشبختانه تعطیلات كریسمس به داد ما رسید. خب نمی توان جام جهانی را متوقف كرد و باشگاه ها محكوم هستند چنین ریسكی را بپذیرند.
● ساختار تیم
در ابتدای فصل قصد داشتیم با سرمایه های موجود و نه با خرید ستاره ها، یك تیم قدرتمند را تشكیل بدهیم. یك بار سانتا كروز از شیوه خود سخن گفت و زمانی شواین اشتایگر اعلام كرد با رفتن زی روبرتو به یك ستاره تبدیل خواهد شد. یك تیم با اتحاد رشد می كند و در این راستا قصدداریم به جوانان آكادمی فرصت بیشتری بدهیم. به تمام رقیبان خوشامد می گوییم و از ته قلب به توانایی هایمان اعتقاد داریم.
● بازار نقل و انتقالات ماه ژانویه
می توانیم ۲۰ ، ۳۰ و یا ۴۰ میلیون یورو خرج خرید بازیكنان جدید كنیم. چند فصل صرفه جویی كردیم و اكنون قصد داریم توانایی های مالی خود را نشان دهیم! البته تنها بازیكنان مورد نظر را جذب خواهیم كرد. شخصاً با فراز و نشیب های بازارنقل و انتقالات آشنایی دارم در خط میانی و حمله به دنبال بازیكنانی با خصوصیات تهاجمی هستم.
● منچستریونایتد و هارگریوز
«اوون» را در ماه ژانویه نمی فروشیم. در لیگ قهرمانان به مصاف رئال مادرید خواهیم رفت و برای صعود تمام بازیكنانمان را آماده می خواهیم. ما بانك نیستیم، یك باشگاه فوتبال نام داریم. ۳۰ میلیون یورو وارد خزانه بایرن كنم؟ در لیگ قهرمانان تا مراحل پایانی پیش خواهیم رفت و در بوندس لیگا شالكه و وردربرمن را به زیر خواهیم كشید. به هارگریوز احتیاج داریم اما اگر جانشین او ارزان قیمت باشد، در این باره مذاكره خواهیم كرد.
● فلیكس ماگات
او نسبت به سال های اول ورود به بایرن تغییر كرده است. فلیكس كم حرف بود اما اكنون با تمام بازیكنان صحبت می كند. رابطه او و شاگردانش بهتر شده است. به طور مثال مارك ون بومل با فلیكس ارتباط نزدیكی نداشت اما اكنون به سخنگوی او تبدیل شده!
● نیم فصل دوم
بازیكنان تیم ۱۴ روز استراحت دارند. امیدوارم اتفاقات تابستان گذشته رخ ندهد. آن زمان ۱۰ روز قبل از شروع نیم فصل دوم كنار هم جمع شدیم. این بار تنها ۴ بازی دوستانه انجام خواهیم داد و به آمادگی هر چه بیشتر فكرمی كنیم. رقیبان پیش رو قدرت ما را خواهند دید.
● جام
وردربرمن بزرگترین رقیب داخلی بایرن محسوب می شود. اما شالكه نیز حریف قابل احترامی است. آبی های وست فالن در رقابت های اروپایی حضور ندارند. بنابراین تمام تمركز را صرف رقابت های بوندس لیگا خواهند كرد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید